Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

Og det var alt du hadde å komme med jmf tidligere påstander… Lar den henge i luften og tar til meg @holmes oppfordring.

Tollmuren vil bli så kostbar (kost/nytte) for USA at aldri i livet om man vil se et comeback (Canada) når folk rundt Trump har hatt en måned til å påvirke.

1 Like

Har ikke ment noe om hva som kommer om 30 dager. Bare at Trump ikke er lovet noe mer enn en fentanyl czar etter telefonsamtalen. Nå gir jeg meg uansett. Lei løgnene og ignoransen din. Hjelper heller ikke at du kommer med personlig drittkasting. (Kommer ikke til å rapportere det, foreløpig) Men du bør tenke deg om to ganger før du gjør det.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Beste frittstående kaffemaskin på markedet idag? Prisklasse 0-15k💸

2 Likes

Og der kom vi tilbake til “Småprat” igjen! :grin:

2 Likes

Måtte prøve å styre oss vekk fra amerikansk politikk :grin:

Pavoni?

At Robert K(ennedy)? skulle få oss bort fra amerikansk politikk… hvem hadde trodd? :wink:

2 Likes

Nei nei, dette er mer moro enn Torsdagsklubben :rofl::rofl:

2 Likes

Hvordan er det, har Trump avspasering i dag?

Ingen flere land han ønsker seg?

Fiksa bare sånn at menn ikke får konkurrere som kvinne :tipping_hand_woman:

8 Likes

Altså, jeg ser ikke helt hvordan AP ser for seg at de skal kunne endre på stort her. De styrer jo ikke i f.eks. Oslo, der er det Høyre som styrer. Det må mao være på overordnet nivå de ser for seg noe her, men jeg ser ikke helt hva. Årsaken til at det har stått bom stille en stund på oppstart er jo fordi renten er for høy for byggebransjen. Skal staten stå for byggelån?

Da var vi ferdig med det surret i hvert fall :smiley:

2 Likes

Store protester i USA i kveld mot Donald Trump og Elon Musk sine fremgangsmåter. Bra å se at folk har våknet!

De våknet så mye at de stemte han inn som president :man_shrugging:

1 Like

Folk protesterer når noen endelig tar tak i sløsing med folkets egne penger, i et land som er i ferd med å gå baklengs inn i en massiv gjeldskrise.

Nesten litt utrolig.

1 Like

Onsdagsdebatt: Hva skal vi spise?

Debatt mellom Anders Haakenstad, en klinisk ernæringsfysiolog og helsemyndighetene. Synes dette virker ganske representativt for generelt kunnskapsnivå blant ernæringsfysiologer, som absolutt ikke har noe unik innsikt innen det de burde kunne, samtidig som helsemyndighetene konstant går rundt grøten og heller ønsker å gå på person enn kunnskapsgrunnlaget (ref. at 12 av 13 studier viser ingen sammenheng mellom rødt kjøtt og tarmkreft, og den siste viser at rødt kjøtt faktisk er bra for å unngå tarmkreft, men allikevel konkluderer de med at rødt kjøtt gir tarmkreft basert på disse dataene…).
Synes også det er gjennomgående at med en gang man faktisk begynner å diskutere ting mekanistisk, på et litt dypere nivå, skal myndighetene alltid påpeke at dette blir veldig teknisk og uinteressant, selv om det som egentlig diskuteres er relativt simpelt. Man skal liksom aldri touche innpå det som er kjernen i problemet; kostholdsrådene representerer ikke kunnskapsgrunnlaget de baserer seg på, i tillegg til at kunnskapsgrunnlaget er ganske tynt.

10 Likes

Noen som vet når det kommer kostnadsoversikt for 2024 på Nordnet? Regnskapsfører etterspør den, men jeg har bare fått årsoppgave for 2024 og ingen kostnadsoversikt.

Ligger vel inni tallene tror jeg