Intervjuet med Trump og Musk som blir omtalt som kanskje tidenes beste intervju.
På X da eller?
Nei på YouTube. Stort community på over 3 millioner på kontoen. Litt mer enn Tekinvestor.
Holder med. Moscow-Marco fremstår som betydligt konstigare og mer “skrudd” enn jeg trodde. Oppenbart ikke bare Trump som er problemet der borte…
Blir du ikke fryktelig lei av å spise nøyaktig det samme hver dag? Helt uforståelig fra en som er veldig glad i god mat, og ikke minst gleden ved måltider. Men, funker det for deg, så er det jo topp.
Det korte svaret; jo, jeg blir lei av det, men det koster meg nok mindre enn folk flest tror. Jeg skal ikke påberope meg å være noe feinschmecker på kjøkkenet sammenlignet med de som virkelig er det, men jeg er en person som ukentlig har benyttet meg av sous vide, brukt mye penger på råvarer og laget retter som mange ikke gidder, så jeg er absolutt en som setter pris på mat.
Det litt lengre svaret er at det er personlige grunner til at jeg er såpass ekstrem i kostholdsveien som gjør at jeg ikke synes denne kostnaden er relevant. Samtidig er jeg en ganske sta person som kan finne stor glede i gjøre noe jeg mener er riktig, spesielt om det omhandler noe hvor jeg mener den allmenne oppfatningen er helt ute og kjører (som synet på rødt kjøtt). Alle snakker om hvordan man vil få mangelsykdommer ved å spise slik som jeg gjør, som både er feil og ulogisk å påstå, og da synes jeg det er “underholdende” å dokumentere prosessen og motbevise dette.
Slik jeg spiser er (slik jeg ser det) den perfekte eliminasjonsdietten, og optimalt om man har auto-immune problemer (som favner mye mer enn folk tror og det aller, aller meste av det folk sliter med nå til dags). Målet mitt med dette kostholdet er å lege tarmen min, slik at jeg kvitter meg med de auto-immune tilstandene (matintoleranser, allergier og dårlig dopamin-regulering) jeg har pådratt meg (for jeg hadde ikke dette tidligere), for så å utvide litt hva jeg spiser. Derfor må jeg også være ganske presis med hva jeg får i meg nå i denne perioden, for å ikke kludre til bildet og for å kunne “måle” fremgangen.
Målet mitt er å spise mer det man kaller “animal based”, hvor jeg i tillegg til kjøtt også spiser frukt, bær, honning, oster, enkelte grønnsaker og fermenterte meieriprodukter. I tillegg ønsker jeg å kunne spise det som blir servert når jeg er hos andre. Dette mener jeg absolutt er forenlig med å ha spise mat som både er sunn og smaker veldig godt, selv om det fortsatt vil regnes som ekstremt hos de fleste.
Det er jo gjerne sånn at hvis man har funnet mat som kroppen ikke klager på, så skal det godt gjøres å gå lei. Valget mellom litt kjedelig mat og mat man blir dårlig av er jo lett.
Helt enig, og rent fysisk og psykisk føler jeg meg veldig bra; jeg er aldri syk, går ned i vekt uten å telle kalorier og har økt muskelmassen betraktelig i samme periode, selv om jeg sjeldent har trent mindre.
" Det er helt vanvittig. Du kan ikke sammenligne det med at næringslivet gir penger til Høyre eller Venstre. Jeg har aldri opplevd at de til gjengjeld forlanger å sitte i rommet og bestemme politikken, sier han til programleder Paal Friele Grung.
Han peker på at LO-leder Peggy Hessen Følsvik leder Aps valgkomité, og at organisasjonen har flere medlemmer i partiets sentralstyre.
LO-nestleder Steinar Krogstad sier til DN at han er ikke overrasket over kritikken.
– Det fagligpolitiske samarbeidet gir oss styrke og resultater. Det er derfor det angripes med jevne mellomrom, sier han."
Hvordan ville LO reagert om ledelsen i NHO skulle sitte i Høyres sentralstyre og være med å bestemme detaljene politikken når Høyre satt med regjeringsmakten?
Bedre en Musk’s. Men armen er på tok før langt ut/bak liksom. Hva fan er dette før folk? Kan de ikke ens gjøre hitler-helsninger ordentlig?
Dette er så lavmål at jeg nesten har vanskelig for å tro at det kan være sant.
Det er helt utrolig hva Trump og Musk får seg til å si. Kunnskapsløse idioter altså.
Blir hverken Tesla eller andre amerikanske produkter på meg med det første.
"Trump Tilts Toward a Ukraine Sellout
He puts more pressure on Kyiv for a deal than he does on the Kremlin."
Leder i WSJ.
WSJ ja.
Legger ut med gavelenke, så håper jeg de som vil lese, får lest.
Om det at Trump kaller Zelenskij for diktator m.m:
“We doubt most Americans will overlook his [Trumps] false moral equivalence.”
Konklusjonen:
"Last week Mr. Trump said Ukraine can’t join NATO and must give up much of its territory to Russia—concessions to Mr. Putin with nothing in return. Mr. Putin’s response this week has been more drone attacks on Ukraine. And here we thought Mr. Trump doesn’t like being played.
The better strategy than beating up Ukraine is making clear to Mr. Putin the arms and pressure he’ll face if the Russian doesn’t wind down the war to accept a durable peace. As it stands now, Mr. Trump’s seeming desperation for a deal is a risk to Ukraine, Europe, U.S. interests—and his own Presidency."
[mitt kursiv]
Poster her fordi vi i skrivende stund mangler “Trump som pres-tråd”, eller en ev. “Storprat”-tråd. Og det ser ut til at Russland/Ukraina tråden er stengt. Forhåpentligvis bare midlertidig. Det er en av trådene som gjør TI verdt det.
Handler kanskje om at denne LLM’en er rimelig objektiv. Noe som er bra, men det at den er det gjør jo ikke handlingene til Musk/Trump noe bedre.
For øvrig, det å ønske å forbli i et demokrati har ingenting med WOKE å gjøre.
Jo demokrati og woke har noe med hverandre når woke prat blir hat prat og man kastes i fengsel for å bruke ytringsfriheten. Men ellers ikke.
Hvem har havnet i fengsel pga det?
Tommy Robinson og Dan Park f.eks.
Disse konspirasjonsnissene skulle kanskje spurt moderatorene på forumet her hvorfor totalt/absolutt ytringsfrihet ikke er mulig. Er det fordi de er woke ?
Hvor går deres grense for hva ytringsfrihet er ? Rasisme ? Oppfordre til vold ?
Hva er greit å si ?
Den nasjonalsosialismen de trykker til sitt bryst er jo komisk nok ikke veldig imøtekommende når det kommer til andre sine meninger. ( Nå blir de sikkert veldig fornærmet. - Var det greit for meg å skrive det ?)