Eg forstår ikke hva som er nytt med dagens uttalelse, at saudi ikke skal kutte, det sa dei også forge uke.
Kommer til å snu igjen
19.02 :
Eg forstår ikke hva som er nytt med dagens uttalelse, at saudi ikke skal kutte, det sa dei også forge uke.
Kommer til å snu igjen
19.02 :
Forhåpentligvis fortsetter oljen å falle over natten så jeg kan selge meg ut imorgen ved åpning. Ulempen med papiret jeg har gått inn i er at den ikke kan trades mellom 17:23 og 09:00 Man kan dog våkne opp til en god avkastning om ting går riktige veien
Det ser ut til at det går veien for deg
Må være digg å tjene peng, lenge siden eg har kjent den følelsen
Begynner å lure litt på når flaksen min skal si stopp dog… eller er det flaks?
Ikke flaks, du må være kjempe flink
Mye av “flaksen” min kan fort gå over til at jeg tror jeg selv har full kontroll på dette med trading og dermed gjør dumme valg. Gjelder å holde karakter og stille de samme kriteriene som før jeg begynte å tjene penger til da jeg lå langt ned på den røde linjen
En veldig bra ting jeg har lært meg er å ha is i magen og sitte stille mens papirene mine viser røde tall. Har jeg troen på papiret så gjelder det å sitte igjennom stormen, så ender det godt til slutt! Er sjeldent man kjøper et papir som bare gir deg blå tall, man må som regel touche litt på de røde før det går i blått
Det er fort gjort å tro man er verdensmester med en gang man gjør det bra ja, men så lenge man er klar over risikoen med å gå i fella, så er det jo mulig å handle deretter.
Værre om mann ikke er forberedt på fellen.
Ang å sitte i aksjer og holde seg til plan, sånn som du gjorde i Thin, er eg igjennom nå med Iox.
Så håper eg at eg i likhet med deg, blir belønnet til slutt.
Sett i ettertid skulle eg self ha solgt alt over kr 3 i desember, nå er det litt hardt om dagen når den ligger å lurer under kr 2, eg har mangen aksjer, så det vises godt.
Jeg sitter fremdeles i Thin og har enda ikke tatt noen belønning der men mye av lærdommen har jeg så klart derfra. Har også en del lærdom fra Opera warranten jeg var inne i. Den lå til å være 30% i minus avkastning, men i løpet av 1 uke var den nesten 300% i pluss avkastning da jeg solgte, så ja, noen ganger gjelder det å sitte rolig.
Jeg forstår dette kan svi for deg med tanke på IOX, men du bør holde deg i ro. Har du såpass stor tro på selskapet og at du mener kursen burde være mye høyre historisk sett, så vil jeg tipse deg om å kjøpe mer for å dra ned snitt kursen. Det dummeste man kan gjøre om man har tro på et selskap og aksje, er å selge seg ut i minus!
Eg gir ikke opp min Iox, eg småtrader og skaffer meg smågevinster i andre aksjer og kan derfor tillate meg å sitte i minus i iox .
Litt av grunnen til at den nå har har falt tilbake og er under 2kr igjen, er at Iox i q4 møtte skrive en større inntekt i fra q215, til minus.
Dette dreide seg om en tilbakebetaling, ( http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=372689 ) , der hele beløpet ble inntektsført, menst det ikke har dukket opp, bortsett fra første avdraget.
Det er nå en rettslig prosess igang, og en antar det kommer etterhvert.
Er mye penger for en oljemygg som driver i minus
Jeg tror det er viktig når man trader å se forskjell på at kursen har gått opp av fundamentale årsaker og når aksjen har gått opp fordi forventningene er blitt høyere.
Ta Photocure som eksempel. Jeg kjøpte den på 40kr og har sett den gå opp og ned mellom 33kr og 45kr i mellomtiden. Dette er bevegelser som har skjedd uten at noen særlig fundamentalt har endret seg. Hadde aksjen gått opp til 80kr på hype, så burde jeg helt klart solgt med ned.
I motsatt ende, så har du Kitron, som har levert noen av sine sterkeste kvartaler gjennom hele 2015 og guider videre vekst. Her har kursen doblet seg, men når jeg ser på pris delt på profitt for de siste fire kvartaler, så er dette forhåndstallet så å si det samme nå som for fire kvartaler siden. Mao, aksjen har ikke blitt noe dyrere! Mao, at aksjen har gått 100% er ikke noe som burde få meg til å selge.
Funcom er en klassiker når det kommer til å gå mange hundre prosent på ren hype. Aksjen rørte seg såvidt når de fikk tilgang på Conan IP-en selv om det var en fundamental endring, men gikk helt sykt på forventningene rundt CE, som strengt tatt var noe man burde ha forventet etter infoen om Conan IP-en. Mao, smart å kjøpe på infoen om Conan IP-en, dumt å kjøpe på hypen rundt CE.
Så: kjøp/vekt deg opp på fundamentale endringer, selg/vekt deg ned på hype og forventinger.
over tid vil man se om det er flaks eller ikke.det å snitte seg ned gang på gang kan gå bra men det kan også fort bare gjøre urealisert tap større og større. Ta pho som eksempel. Der den i lang tid var på femtitallet for så å gå ned helt til litt under 20.ja den snudde, men det tok flere år. Det viktigste er å spre porteføljen og ikke all in i en aksje. På den måten er man ikke ute av markedet hvis ting går galt. Hvem så f.eks. Kollapsen i vardia komme før det var for sent?
Er forsåvidt enig, men man må også stole på seg selv, men ikke så mye at man legger alle eggene i en kurv
Det er lett å selge på bunn og kjøpe på topp dersom man ikke stoler på sin egen analyse og det er ikke så veldig lønnsomt.
Man glemmer fort at sin egen mening om selskapet hjelper lite når markedet ikke har samme oppfatning.
Jeg mener en alltid burde ha en klar strategi og en bestemt utgang.
Spennende i Bionor nå, blir det party der i morgen ?
Eg har ingen aksjer, men har vert nære på ved flere anledninger siste dagene, nå angrer eg litt.
Venter litt med gratulasjoner, men eg tror dei kommer imorgen
Jeg må jo være enige i det du skriver, men hvis man venter går man glipp av potensialet. Kjøp Funcom som eksempelet ditt når feks Conan Exiles har solgt 500k enheter og kursen står i det mangedobbelte. Kjøp nå og du har tid å vurdere om potensialet er der en god stund enda og likevel komme “helskinnet” ut av det. Man må kanskje vite hva man ser etter og ha litt flaks/teft.
Kjøper man unggutter i fotballverdenen når de er veldig unge koster de ikke all verden, når de derimot har slått ut i blomst og presterer på høyt nivå koster de skjorta. Du får eventuell avkastning i form av poeng og titler, men mister mulighet til en eventuell økonomisk gevinst.
Vurderingene blir også helt annerledes om man kjøper for millioner eller også flere hundre tusen i feks Funcom, da må man ha en klar strategi og vite hva man gjør. Å vippe inn og ut med 50k aksjer som meg er null stress. Vi er forskjellige og godt et det, ellers ville trolig Funcom stått i 5 kroner allerede.
God natt
Nja, det jeg sa var vel at hvis man først fulgte Funcom burde man kjøpt på nyheten om Conan IP-en, ikke på hypen som kom etterpå. Den kunne man solgt på.
Backtrading deluxe i rådene mine her, men avtalen om Conan IP-en er det eneste skikkelig positive jeg har sett fra Funcom på mange år. (Jeg mener de fortsatt er ute å kjøre før de har en emisjon på plass, og har tenkt til å vente til den er på plass før jeg evt gjør en investering. Jeg kommer neppe til å vente til etter launch)
Fondet “Atlant Stability” ikke så stabilt likevel?
Rec Bull
BULL BRNT X3 DNM
Jeg bruker som regel E24 sin Brent spot, hva bruker dere her på forumet? Ser prisen på Brent på Hegnar er vesentlig høyere enn hos E24., hvilken er den mest “riktige”?