Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg mener første motstand nå er 1263,5 ish. Etter dette er veien til 1300 veldig åpen emm.

1 Like

Håper dere følger med på Nordnet Live :slightly_smiling:
https://www.nordnet.no/nordnetlive2016

2 Likes

:astonished:1260…

1 Like

Oppe 1268! Noen som har en forklaring?

Mange gode grunner for økende gullpris, men utover fall i USD så må jeg si jeg ikke helt skjønner hva som skjer akkurat nå.

Ser ut til at gull er godt I støtet, hugser godt når gullet for ca 2 år siden var I 1400, da var avm over kr 2 på bare få dager

lurer på hvor mye avm skal gå imorgen… Eier ingenting der by the way

Dette kan bli veldig fint. AVM har litt risiko, men sett hvor mye gjeld andre mindre gruveselskaper har fått unna de siste to månedene takket være gullprisen er jeg blitt litt roligere. Elliot må jo bli våt i trusa nå.

Det ser ut til at 1263,50 faktisk fungerer som en liten sperre, selv om vi har vært over et par ganger nå. Spent på hva som skjer i Asia i natt.

1 Like

Solgte Rec nå med 20% avkastning. Dette var bare en trade for meg. Var med opp fra 0.87. Men aksjen ligger i en nedadgående trend så…

4 Likes

For tidligt hvis du spørger mig, men tillykke med gevinsten :slight_smile:

:sunny:

2 Likes

Ja, REC er jo nå veldig spennende før juni om de får mulighet til å åpne fabrikken sin igjen. Da er det ihvertfall rett opp til 1,5-1,6. Neste stopp er fabrikk i Kina 2017. Jeg sitter låst med urealisert tap i aksjen og krysser derfor fingrene for bedre tider sommer 2017 : ) Hyggelig om råvareprisene også stiger frem mot dette.

Seadrill, Polarcus og Archer utgjør topp 3 listen…
Mao. utelukkende fundamentale forhold som driver børsoppgangen :smiling_imp:

1 Like

Grei gang i Panoro nå . Opp ca 30% fra bunnen :slight_smile:

3 Likes

Mye mulig vi ser 1400 mye raskere nå enn sist. Nå ser vi ETFer blir suspendert grunnet etterspørselen for gull.

“lager okselyder for meg selv”. (vell vitende om at dette kan bite meg i rumpa)

Greit AVM ikke har den største kontantbeholdning (for å si det mildt), men heldigvis har de gull da… Det hjelper jo nok fremover :slightly_smiling:

1 Like

De kan jo notere seg på Merkur marked :smile:

1 Like

Sdrl opp nesten 74% i USA

Edit: 110%

3 Likes

Prøver meg på en inngang i Archer nå. Se om det kan hentes noe der. Noen som er inne?

1 Like

Er det noen her som har sett på caset Deep Sea Supply? Ligger vel ekstremt lavt priset og er vel ikke akkurat direkte konkurs truet?
M.verdi på 193 mill og kurs på 0,74. Nytt Seadrill med drahjelp fra Fredriksen?

1 Like

interesant å se at Songa offshore har multippel for P/B på = 0,12, mens Seadrill på en P/B på 0,18.

men det ligger vel i kortene at de fleste selskapene inn oljeservice trenger en restrukturering samt reforhandling av gjeld!