Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Noen ganger skulle jeg ønske muligheten for å kjøpe en aksje og sperre seg selv ute fra å følge med på selskapets og aksje kursens utvikling i 5 år. Da tror jeg at jeg ville blitt veldig rik.

5 Likes

Eier du Songa ?
Eg har den i kikkerten, men litt usikker på når inngang skal tas

1 Like

@Kronn nei ikke enn så lenge, men man kan si at jeg har den på watchlist.

1 Like

Bionor handles godt over emi kurs nå, men skal vel nedigjen dit eller ?

1 Like

Har lest litt på hegnar i dag: Som vanlig stiger optimismen sammen med kursene. Har hørt at vin smaker bedre hvis man tror at den er dyr, det samme gjelder selskaper og andre aktiva.

8 Likes

Bull artikkel om Thin i FA, analytikere enige om mangedobling

2 Likes

Bull SDRL X3 +325%
-grei avkastning på 20 min en mandags morgen… (i wish…)

5 Likes

@ brent

Nytt forsøk på 34,4

@olepederk har du noe TA å dele på olja? :slightly_smiling:

Fint sted å selge, og heller ta litt igjen hvis det blir brudd opp, mitt scenario er at vi skal ned mot 25, men jeg kan så klart ta feil. Jeg var mer positiv tidligere, men det er skremmende å se lagringskapasiteten fylles opp, og det er ikke en risiko jeg ville sett helt bort fra.

Skulle det mot formodning bli brudd opp så er det stor motstand rundt 50 - så det skulle være en mulig target.

2 Likes

Er reist på ferie denne uka!

Olja kommer ikke til å snu før den ihvertfall har vært innom 41.28
Et sånt run som det her gjør ikke olja bare for morro skyld. Ihvertfall ikke når det fundamentalt er helt på trynet at det skjer. Vi skal innom 41.28, der er jeg sikker, om den overskytes gjenstår å se. Om nok folk danser på engen sammen med bullsa kan den overskytes til et sted over 43 men det gjenstår å se.

Er jo allerede galskap at vi er i 39, jeg skulle jo tro at det fundamentale ville være på plass for å hjelpe denne toppturen. Kan diskuteres hvor mye politiske forhold vil hjelpe prisen å holde seg her oppe.
Mye mulig vi ikke ser 37 igjen før om et par måneder, kan komme ut med et par grafer når jeg er tilbake på dataen

2 Likes

Kan være signaler fra Kina som slår til her:

1 Like

40, 41, 43, hvem bryr seg? ta pengene

1 Like

Eg og Interoil bryr oss, ser vi brent i ± rundt 41-42 så vil min lille gullklumper gå fra minus til pluss tall.
Så vi køyrer rett gjennom 42, å satser da også på at det vil bli stor interesse for å bli partner på lisensene til Iox.

1 Like

Irriterende at dagen i dag var så full at det ikke var anledning til å handle…
DESSC Deep Sea Supply1,04 0,30 , opp 40,54%

2 Likes

olja treffer nok min Take Profitt iloepet av dagen idag eller de neste 24 timene.

Jeg ser en mulighet for at olja gaar opp til rundt 41.1 idag, for saa aa dale nedover inatt og i morgentimene imorgen, foer det kommer en vill bullperiode til imorgen som tar prisen innom 43-44…

Om det blir en vill bull til eller ikke saa er det ihvertfall sikkert at idag eller de neste 48 timer vil se den hoyeste prisen paa olje, paa lang tid.

Baade Daglig og Ukentlig er naa oversolgt, saa alt duker ned til momentum. Hvor MACD ser sterk ut, og kan virke til aa gjoere et siste run opp.

Det skumle med alt det her er da, hvor lite volum det har vaert paa denne turen opp. Saa ser da for meg at det blir noedt til aa komme en sterk oekning i volum foer en troverdig topp kan finnes. Naar det vil skje kan enhver person se paa sine charts

jeg fortsetter min ferie med knusende ro, og legger inn en short posisjon paa 41.28, der min long posisjon lukkes.

1 Like

Bull perioden opp til 43-44 kan ogsaa komme rundt 15.Mars.

Spoersmaalet her blir vel hvor fort dette vil snu… Ha et godt oeye paa volumet

1 Like

Mulig jeg prøver meg på en ny gap trade her:

1 Like

Ta også en titt på grafen et år tilbake i tid… Ikke helt det samme tidsrommet som vi er i nå, men prisnivåene er slående lik det vi har sett siden 20. Januar 2016.

Hvis det er tilfelle at vi ser en reprise, vil prisen bli her rundt 40 tallet en god stund og muligheten for turen opp til 43-44 er stor.

Gjenstår å se nå hvordan prisen reagerer når nå RSI og Money Flow skal ned til bunnen av dalen. Hvis prisen holder seg høyt mens dette skjer, vil en ny topp være om en ukes tid.

Mulig jeg tar litt mindre ferie de neste 10 dagene.

Håper jo at prisen blir rundt 40 en stund så alle oljeaksjer kan bruke tiden til å ta igjen det tapte

2 Likes

trading i Bird i dag, eller holde seg borte?

2 Likes