Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Så selv med 40-50% opp i en enkelt-aksje så er du ennå ikke i pluss totalt? Uff, håper det bedrer deg for seg og at dette var bare starten på en større oppgang i aksje-porteføljen din :slightly_smiling:

Hakon, vert i Apcl lenge ? kjenner du selskapet ?

Eneste eg frykter, er at det blir brukt som en god anledning til å hente mer penger, i form av ny emisjon.
Eg tviler på det, men holder muligheten åpen, det trengs nok enda mer peng til drilling, men for dei av dere som kjenner områdene, så pågår det ganske stor aktivitet i nærområdene til apcl sine linsere i Senegal og Gambia, det er jo stort store funn der, men dette har eg skrevet om tidligere, så ingen grunn tilå gjenta dette

1 Like

jo, apcl er grei, men det er andre papirer som ikke er greie, har med olja å gjøre det også :slight_smile:

2 Likes

Tror kjøpssignalet kom på 2,50kr

1 Like

Men det er ikke spesielt mye volum i apcl idag :confounded:

1 Like

tipper det kommer en liten dupp nå, før den smeller kraftig mot slutten, så håper vi at det ikke kommer en søppelmelding å ødelegger

ble visst ingen dipp ned

nå må iox også se til å få på plass partner, se hva som skjer med kursene

1 Like

Gikk inn i vinter etter at du snakket så varmt om de. Har gått litt ut og inn siste 3 mnd

2 Likes

Pluss at de var underpriset pga den lille signaturen. Må si de siste 2 ukene har det vært morsomt å trade. Fortsetter det i dette tempoet så kan jeg fint realisere industri tomt + bygg og en 911 Turbo :grinning:

Bare iox får opp farta sammen med axactor og NOM så blir det trivelig.

Nå skal jeg posisjonere meg ift å komme meg ut av olja med god margin, om olepederk sin spådom slår til så er det greit å sitte med cash klart til å bunnfiske. Også skal jeg posisjonere meg i forhold til Funcom, sitter nå på 175k aksjer. Har også realisert litt i thin i går.

1 Like

At oljen skal nedigjen, er godt mulig, og kanskje fikk vi toppen igår på rundt 41.14 eller hva det var.
Å nettopp derfor, er det oljemygger som Apcl og Iox, m.fl som er interesante for min del.
Olja ligger i bakken, og produksjon/ salg skjer ikke før frem i tid, på forhåpentligvis langt høyere oljepriser enn hva dagens pris er, hva er interesant med å selge olje idag ?
ingen som tjener på, nå har jo Iox produksjon, og taper penger hver eneste dag, men det er små volum.
Konsekvensene er jo langt høyere, for store selskap som lever av høye volum, enorme tap medfører da dersom prisen går under break even.
Og det er de som er spennende nå med bl.a Iox, der andre aktører som ønsker å utvikle seg og sin portefølje av lisenser, inngår farm inn eller oppkjøp av mindre selskap, lisenser/ blokker.
Utfordringene for desse mindre selskapene, er self finansiering og ofte stor gjeld, da mye av investeringene gjort i lisenser, ble gjort i ett mye sterke oljemarked med priser på 80-100 dollar, så det er klart det er utfordrende.
Gran tierra som har vert mye nevnt i forbindelse med Iox, har også uttalt at dersom oljeprisen ikke stiger, vil dei heller bruke 2016 på oppkjøp til fremtidig salg, og dei har også allerede gje nomført avtaler i Colombia, der hvor Iox sin lla-47 er.

Vi får nye, og mer nøyaktige oljelagertall tall ikveld, kl 2230

Håper personlig at knekken kommer. Meat fordi at da skal jeg rett inn i APCL igjen :slight_smile: ser jeg sikret gevinst for tidlig i dag. Skal bli spennende å se om den klarer å holde seg i morgen, eller om den blir kjørt ned til rundt 1.8-2

Bedre å sikre gevinst for tidlig, enn å gå glipp av den :wink:

1 Like

Mjoa, men surt å gå glipp av 22k i avkastning. Men pluss er pluss :slight_smile:

1 Like

Men det hadde blitt enda surere om du hadde havnet i minus :wink:
Det er dette med å treffe bunner å topper, svært få klarer det, men såg på xi at det var en som solgte på 2,95, og det skrev han før aksjen gikk ned igjen, det er respekt :slight_smile:

Det er jo ikke noe i veien for å selge seg litt ut av aksjer man har langsiktig tro på, hvis man på kort sikt mener at aksjen er overkjøpt. Man må bare huske på å kjøpe inn igjen før den er tilbake der man solgt på igjen.

Jeg solgte 11/12 av aksjene jeg hadde i Starbreeze fordi de hadde nådd godt over det øverste kursmålet mitt. Senere så gikk de nedenfor det nest øverste kursmålet mitt, og jeg skulle da ha kjøpt meg opp til 3/12 av original beholdning, men da var jeg for defensiv. Pr dags dato, så er glasset mitt fortsatt halvfullt eller halvtomt annenhver gang. :wink:

3 Likes

Apcl skal sikkert korrigere nedigjen og noe gevinstsikring blir det nok.
Men, om en aksje skal prises på forventninger,meg noen måneder lenger frem i tid, så er det lett å drømme om at den skal kraftig opp selv etter dagens stigning.
Dagens mcap gjenspeiler kun 1/10 lisenser med dagens avtale, i cash og gjennvørende eierandel for Apcl.

Tar vi da forventninger oppmot :

Completion of this transaction enables us to shift our full focus onto our ongoing and progressive discussions with potential partners for our world class acreage in Senegal and the Gambia," said Jens Pace, CEO of African Petroleum. "As highlighted by this transaction with Ophir Energy, industry appetite remains for world class exploration acreage and our assets in these category

Hva da ?

Gratulerer Kronn!

1 Like
2 Likes

Det har jeg ventet lenge på. Hærlig nyhet :slight_smile:

1 Like

Solgte halvparten rett over 3, sitter med resten og evt kjøper innigjen om den faller tilbake.
Inngangen mellom 2 og 2,08 igår ble bra :slight_smile:

1 Like