Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@ Sci

Så kom den i ettermiddag : http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400178

Har bare skummet veldig raskt gjennom, må si eg undres over hva Hansson har hatt sånt ett hastverk med.

Verdt å ta med fra rapporten :

“AKSJEKURS
Aksjekursen har hatt en positiv utvikling gjennom kvartalet med en sluttkurs på 2,40 per aksje. Dette tilsvarer en oppgang på 338%. Oslo børs hovedindeks har i samme periode hatt en negativ avkastning på 5,3%.”

Hehe, det er jo kun en person som har gjort oppgangen, hva når Hansson skal utigjen ?

2 Likes

Sikkert lurt å sitte, aksjen ligger i fin trend

Blir vel grusa snart tenker jeg. As usual :smiley:

Reach burde jo være spennende selv etter dagens kraftige oppgang :

De umiddelbare finansielle implikasjonene av
restruktureringen er:

• Utestående bankgarantier på NOK 87m vil bli
    slettet
  • Leasing gjeld vil bli redusert med NOK 26m,
    mens bank gjeld vil øke med NOK 20m
  • Som en kompensasjon vil bundne kontantdepot på
    NOK 53m bli fristilt og utbetalt
  • Reach vil utstede 15m aksjer, med tegningskurs
    NOK 2 per aksje, til hovedaksjonærer, styremedlemmer,
    nøkkelansatte og redere

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160426.OBI.20160426S20

Dagens sluttkurs ble 1,79 og en oppgang på 20 prosent.

Eg har ingen aksjer der, og skal sikkert ikke ha det heller

@ Bionor

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400190

Ceo stikker

3 Likes

tror rec er på gli, etablert brudd over 1,70 vil gi kjøpssignal
Pas som kom med target 1,50 kjøper stort

olja snart i 47

dno snart 8,50

1 Like

Mye snakk om mat på internett om dagen… Hva tror dere om kjøp av dagligvarer på internett? Har det kommet for å bli? Er det noe folk her inne kunne tenke å benytte seg av?

Tenker da på tjenester som www.kolonial.no

Bruker dette hver uke. Dvs. ikke bare kolonial, men matkasser vil bli over alt. Helt genialt! Må ha kjølerom da : )

1 Like
2 Likes

Olja med ny topp, 47,42 tidligere ikveld

4 Likes

Enig, @tswbeta! Så fort folk flest får øynene opp for hvor suverent dette virker er jeg sikker på at dette kommer til å ta av. Tid er en dyrbar ressurs. Når en får samme varer like billig på internett ser jeg ikke poenget med å bruke flere timer i måneden på å dra i butikk, plukke varer, vente i kø og frakte hjem når en kan få det levert hjem, helt sømløst.

Noen som har lest artiklene i DN de siste dagene?

Tilbudet har så mange fordeler at jeg blir helt satt ut når Odd Gisholt baiser kolonial.no i Dagens Næringsliv om og om igjen… Denne mannen er jo for pokker utdatert så det holder.

https://twitter.com/oddegutt

Det store spørsmålet er vel hvordan denne karen i all verden kan være lektor på Handelshøgskolen BI…

Regner med at det er en del travle mennesker her inne. Anbefaler alle å prøve :slight_smile:

1 Like

Har fått en del fra 1-2-3 levert og de er veldig bra. Har hatt flere andre tidligere

1 Like

Det aller beste med dette hvis man ser litt frem er at varene man vil kunne kjøpe blir av meget høy kvalitet. Når disse lagerhallene som pakker mat skal selge til så mange på en gang så kan de ha helt ferske grønnsaker, helt fersk kjøtt+fisk i stk.pris. ris, pasta osv. i gram. Man bestiller kun det antallet/gram man trenger og da gjerne ut i fra oppskrifter osv. Kommer til å bli mye billigere å handle slik og ekstremt bra utvalg og kvalitet. Når man skal servere så mange kan man potensielt sett ha “alt” av grønnsaker, fisk, kjøtt tilgjengelig. Man ser da fort at at hver lille kolonial skal ha noen gamle gulrøtter og dvaske salater liggende i disken sin er galskap.

3 Likes

Og det økologiske utvalget er helt unikt :slight_smile:

1 Like

Avm: ikke lest rapporten, men registrerer at produksjonskostnadene stadig går nedover

1 Like

Den var mye bedre enn forventet emm!

Regner med vi ryker forbi motstanden på 60 øre og tar ut 64 som årets høyeste i dag.

Er disse mat-på-døra-tjenestene kun børsnotert via store morselskaper?

Setter gjerne noen kroner i den bransjen

Så vidt jeg vet er de fleste av disse uavhengig per nå, og handles utenfor børsen.

Kolonial er eid av gründerne selv samt div finansfond som har spytta inn penger i emisjoner.

Jeg har et lite problem som jeg lurer på hvordan en del av dere andre her inne sikkert også har. Jeg er fast ansatt i et firma hvor vi har akord lønn. Jeg er også medeier i et firma utenom som tar en del tid, her er jeg også daglig leder. På toppen av dette har jeg et enk innenfor utleie av fast eiendom, samtidig som jeg driver en del med bilpleie.

Jeg trader mye på telefon, og følger med på telefon. Gutta rynker en del på nesa og har kommet med en del kommentarer. Men som jeg sier så jobber vi akord og jeg tjener latterlig mye mer på aksjer enn på jobb.

Noen av dere som er i samme gata?

2 Likes