Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Så lenge det ikke går ut over noen andres akkordlønn, finner jeg det ikke umoralsk av deg så lenge du selv tjener mere på det. (og noe annet ikke er avtalefestet) Går det ut over andre (feks teambasert akkord etc, eller arbeidsgiver direkte) blir det jo mere et etisk og moralsk spørsmål. (selv om du har lov)

2 Likes

Det går kun utover meg selv sånn sett. Det går vel litt utover arbeidsgiver også i form av at effektiviteten ikke er på topp. Dog har jeg ikke dårlig samvittighet for akkurat da firmaet går så det griner til enhver tid!

1 Like

Da tror jeg de fleste ville gjort som deg; altså det som gavner deg personlig mest, så får heller neserynkerne rynke med nesa :slight_smile:
Det er en risiko arbeidsgiver tar ved å tilby akkordlønn.

1 Like

Det som uansett aldri blir feil er å ta en prat med din sjef og be om feedback om hva han synes om din fremferd på jobben. Hvis han synes du gjør det du skal og ikke er til plage for andre, så er egentlig alt greit.

5 Likes

Jeg trader ikke basert på intradagsbevegelser, men kan kjøpe eller selge enten morgen eller ved stenging og synes det fungerer greit siden jeg kan fokusere på andre ting under arbeidsdagen ellers hvis jeg vil/må. Jeg er uansett interessert og synes det er morsomt å følge med mer enn dette også til tider, men det er vel ikke noe verre enn folk som sjekker Facebook og VG hele dagen. Å intradagstrade er vel heller ikke feil hvis det går å kombinere med annen jobb for deg, men det ville tatt for mye fokus for min del, så kan jeg heller bestemme kjøp/salg på fritiden.

2 Likes

Har lenge hatt target på 48 på olja, nå er vi der,må hva gjør eg ?
Sitte rolig i oljerelatert eller vurdere å trekke seg ut ?

1 Like

Ville gitt grafene til @olepederk en vurdering. Har trua på at han treffer. Håper selvfølgelig ikke men har trua.

Utrolig imponert over kostnadsnivået er såpass ned, samtidig som gullet øker, dette kan jo virkelig bli noe fremover dersom gullet holder seg.
Kjøpte mer idag, men ble sen i avtrekkeren å fikk ikke handlet før den var 65-66

Jeg tror det blir veldig spennende. Selv med en gullpris som holder seg på 1250 så tjener de jo gode penger. Fortsatt small cap selvfølgelig, men kan fint forsvares til 2 kroner og 50 øre før sommeren da emm.

1 Like

Er det ingen som har sagt til Hansson at han må lese q rapporten som Sci sendte ut tidligere i uka ?

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400469

1 Like

Jeg endra fokus på olja forrige Onsdag og har enda ikke sett noen nyheter eller fundamentale endringer som gjorde at prisen bevegde seg som den gjorde den dagen… Jeg vil si at det er 50/50 hehe, hvor prisen går herfra… Med andre ord, har enda ikke fått satt meg ned og sett nøye på utviklingen.
Mulig det kommer en kniv her, men også en mulighet for at prisen skal teste/gå over 50… Etter jeg valgte å ikke trade på oljeprisen før jeg selv ser det, har jeg tatt ferie😃 Så blir ihvertfall 2 uker til før jeg er tilbake til oljetrading

Edit: uansett hvor prisen går nå fremover erjeg fortsatt overbevist at prisen skal langt ned igjen før året er omme

2 Likes

Bare en kjapp kommentar på tlf her, kan utfylle bedre ikveld.
Eg endrer nok litt syn fra Bull til bear, det kommer mer olje fra Arabia ettervert, det har vert en del nedetid pga av årlige vedlikeholdsstopper.
Om ikke Opec bremser, så vil begrensningen fra mindre produksjon i Amerika ikke oppveie økt leveranse fra Iran m.fl

1 Like

men gullet er i rally modus, hva ligger bak ?

1 Like

Hansson fortstt ikke lest rapporten i SCI, eg har enda noen aksjer

tatt litt gevinst i Gig, sitter med litt cash om noe byr seg

1 Like

spent på hvor mye seadrill går hvis markedet fortsetter å bedre seg

Hvis du sender de over til meg så skal jeg bry meg! For øyeblikket har jeg alt bundet opp :slight_smile:

Er vel fremdeles stor risiko der siden det kommer en restrukturering i q2/q3 .

1 Like

har gitt slipp på sci aksjene mine i dag, stoler ikke helt på planen til Hansson :wink:

2 Likes

DNO stopper vertfall aldri å gå

må være ærlig, selv om eg har snakket varmt om dei siden rundt 7 kr, så har eg ikke tatt del i reisen