Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Tok 50k i Prs på 49 :

1 Like

Ser ut som om Songa krabber videre, mye gode trading kandidater om dagen.
Må være en del aksjer som blir kalla tilbake fra utlån rundt om ??

Edit : tror eg sier god ferie, eg er ute av alle små tradene min, og etter denne uka så tror eg at eg har fått øya opp for en annen strategi enn hva eg har hatt tidligere…

God Sommer og ferie !

3 Likes

God Sommer og ferie Kronn!

Dersom du ikke har tatt ferie helt enda :smiley: Ser du har tradet mye oljeaksjer i d siste, trur du det er bunnen vi ser etter Restruktureringen? Kanskje markedet nå er villige til å litt posisjoner i oljesektoren ? Da kan det fort bli en fin trend å seile på :slight_smile:

1 Like

Vet ikke, er redd olja skal gjøre ett dykk til, uansett vil det ta lang tid til ting er normalisert igjen og kontrakter / rater er levlige igjen.
Man kan sikkert gjør mangen gode kjøp om man tenker langsiktig
Så ville eg vert veldig forsiktig i case der vi vet at selskapene sliter.
Hva med f.eks Sdrl, kommer det en ny Prs, Bwo sak der ?
Bwo er eg overbevist om at den skal ned, og under 20 igjen, det kommer mangen aksjer der, tviler på den holder seg rundt 40 da, men eg tar ofte feil.
Nå er det jo ferietid for mangen, og volumene vil være mindre i en tid, sikkert lurt å være veldig forsiktig en tid fremover

1 Like

Takk for svar, har lest meg litt opp på BWO og blir å vente til emi aksjene kommer. Igjen, god ferie! :slight_smile:

1 Like

Eg avbryter ferien for følge med på doffen her nå, kan det løsne litt nå da ??
Ref mld for kort tid siden

kilde:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160715.OBI.20160715S41

Sitter jo i likhet med deg med en del t-retter her. Kursen må nok betydelig opp for at jeg bruker alle.

Forstår ikke at ikke rettene beveger seg, men det gikk i sirupp tempo også i Bwo, før det tok fyr

Rt i aksjen er 1,14 det gir en teoretisk pris på rettene på 13 øre, litt rabatt så burde dei likevel kunne gå mot 10

Lurer litt å trekke salgs mine, kan virkelig løsne nå

Gleder meg til rettene kommer etter, burde kunne klare 10-15 øre nå…

Happy trading !

Godt å se Funcom krype opp til 1,- og rettene holder seg greit. Hugo blir en spennende investering og axa bør snart lette.

Feirer med middag på Anchas Bodega i Drammen. Anbefales på det aller sterkeste!!

1 Like

FA tar DOF inn :

Ellers kjøper DOF-sjef Mons Aase aksjer for 7,5 millioner kroner, en mangedobling av eksponeringen i offshoreselskapet. I Kongsberg Automotive har den nye konsernsjefen Henning Jensen kjøpt aksjer for nær 780.000 kroner. Han hadde ikke aksjer i selskapet fra før.
VI TAR DOF inn i Innsideporteføljen. Ut går Telenor, som har vært med siden 19. februar etter at styreleder Gunn Wærsted kjøpte. Aksjen har hatt en avkastning på 17,5 prosent i perioden,
inkludert utbytte.

2 Likes

Jeg tror ting roer seg ganske fort igjen. Dette har vært forsøkt i Tyrkia før.

Forsøkt, og lyktes, sist gang i 1980.

1 Like

Ingen overraskelse? Fra oktober 2015.

Erdogan prøver seg på asyl først i Tyskland, nå i England. Tror Militæret tar kontroll ila natta.

Ser ut som om kuppet feilet. Vanskelig å si om det er bra eller ikke, erdogan slår meg som en som bryr seg mer om sin egen makt enn folkets velbefinnende, men kuppet ville antakelig ikke ha ført til nevneverdig bedring.

2 Likes