Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

DNO har i dag gått nye 8-9 % på vanvittige 10mill omsatte aksjer kl 11.00. Tror denne er å følge med fremover, passer volatilitetsprofilen til dette forumet :wink: Mars i fjor var sist den omsatte 20mill aksjer, spennende å se hvor den går i dag :slight_smile:

3 Likes

Det er definitivt litt bobletendenser når det gjelder teknologiaksjer i Stockholm og ville aldri kjøpt (fingerprint) på disse nivåene.

For den som kom inn tidlig så er det jo fantastisk. Hvem vil ikke ha en 50 bagger? Men de fleste hadde vel solgt for lenge siden, hvis man ikke er fundamentalist og beholder aksjen uansett kurs.

Jeg solgte ned en god del i Sverige for en stund siden, men det er også selskaper som lokker så vanskelig å holde fingrene fra fatet. OSE er jo veldig interessant for den som elsker olje og shipping - not my cup of tea :slight_smile: (selv om jeg har tjent noen kroner på tipset ditt kjøpt inn på 31.8).

Er det andre enn meg som stusser over at OSB er såpass nære all time high selv om oljeprisen har stupt?

2 Likes

Når Onkel Sam gjør det bra… Da jubler jo verdensbørser… Der er forklaringen. Se på Dow og S&P… de er nære ATH

1 Like

Snart sprekker vel denne boblen?

Neppe… Vi er i midten av resultatsesongen til NYSE… Det ene selskapet etter det andre viser supre resultat. Økonomien vokser, pengene strømmer og det går generelt bra (altså her snakker jeg om at aksjer er priset ut fra resultat ikke ut fra fluff… som på Stokholm Børsen)

Vokser vel 2% eller noe? Fantastisk?

U.S. GDP Gained A Sluggish 0.2% In First Quarter 2015

Mener du altså at aksjekursene er basert på selskapsspesifikke fundamentale forhold? At denne forholdsvis lave veksten kan tilta eller stabilisere seg, selv når pengetrykkingen opphører?

1 Like

Snakket med en “chinaman” i går som var skeptisk til både det ene og andre. Det han var mest redd mtp hjemlandet var krig mellom bla Kina /Japan, Kina / Filippinene mtp oljeresurser i sørkina havet. Videre mente han økonomien i USA var basert på luft og “fiktive” ordre så den bedringen vi har sett ikke er så bra likevel, mange forskjellige meninger.

1 Like

De store vakler allerede

Samme figur sier Kinas statsminister skal til USA for å diskutere krigssituasjonen i september som en siste mulighet før det smeller :confused:

alt som går opp kommer også ned.

Var en Isac kar som fant det ut da EPLET falt :wink:

1 Like

This time it’s different?

1 Like

Var inne i wrl for noen år siden. Men ting har tatt tid. “Money never sleep”

Edit: mener de sa at gassledningen skulle være ferdig i løpet av kort tid. Men det er Afrika :earth_africa:

1 Like

Børspause i Vardia. http://m.hegnar.no/bors/artikkel557426.ece

“She(money) is like a greedy bitch sleeping with one eye open”

Ref: Gordon Gekko :smiley:

Så det. Hele oppgangen i vardia virker veldig muffins.

2 Likes

Synes alle bidrar på sin egen måte, men at noen poster mye tull i visse tråder. Kan dere ikke holde dere til temaer som dere virkelig er interesserte i? :slight_smile:

3 Likes

Enig i det. I det siste har det vært så mye tull i SB/FC trådene at det ikke har vært noe poeng å lese de.

3 Likes

Word!