Er vel i morgen, men ikke ha forvetninger til det er sånn det blir, ikke sikkert det kommer noe melding om det blir sånn, eller evt ett sånn resultat som vi håper
Solgte 15% av loddene mine, på 5,09
Desse er allerede lagt innigjen på nytt kjøp, dersom den gjør en " metningsrunde" nedigjen
Noen som har sett på Aega ?
Har du tilgang? Kan du dele?
Se gjerne denne :
http://www.paretosec.no/pareto-tv/questerre-attraktivt-bet-paa-hoeyere-oljepriser
Her har Pareto buy, med kursmål 3, med unrisked valu i qubec på 20kr ( bare Québec kr 20, like store verdier i Jordan )
Av dette utgjør foreløpig Montney ved Alberta to kroner, mens Quebec foreløpig utgjør én krone. Pareto ser et såkalt urisket potensial på 20 kroner i Quebec, men presiserer at det er flere milepæler som gjenstår for at dette skal bli en realitet.
Skrev dette for noen uker siden, lenger oppe i tråden :
Kronn24d1
Eg vil følge med på qec fremover, ligger fint til i en stigende trendkanal
http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=QEC.OSE1
Nylig emisjon, på 3 kr, og som skal sikre investeringsprogram 2017, sammen med kreditter.
Based on results this year, we plan to participate in
further infrastructure and up to 8 (2.0 net) wells at Kakwa
in 2017. This $25 million capital program will be funded
through our credit facility and cash flow. Preserving our
financial liquidity is still a priority and we may scale
this program accordingly if conditions or results change.
Selskapet har siste tiden hatt en rekke positive nyheter
Quebec Government approves new hydrocarbon
legislation in principle
Finalized resource assessment for Jordan oil shale
acreage
Completed equity placement for gross proceeds of
$4.75 million
Average daily production of 1,275 boe/d with cash
flow from operations of $1.45 million for the quarter
Kvartallet som nå ble meldt, viser at økonomien er i ferd med å snu :
Selskapet leverte et netto resultat på minus 1,01 millioner dollar i tredje kvartal, mot minus 18,17 millioner dollar i samme periode i 2015.
OBS! den har gått mye siste tiden, og aksjen har oppmerksomheten til mangen tradere
Note : eg hadde litt qec rundt 1,20-1,30 men solgte til ca det samme.
Alt etter hvordan den åpner i dag, vil eg vurdere inngang
Jeg har traden 2 ganger med snittgevinst på ca 15-17%, hadde jeg behold nå siste gang hadde jeg hatt mer, sist var litt over en uke siden. Kun spekulativt, så isolert sett fornøyd, har lest litt men alt avhenger av visse forhold, samme som de fleste aksjene dette gale forumet følger.
Olja fint opp, gas følger også
Natural Gas 3.715 +0.112 +3.11%
Fingerprint Cards var i desember i fjor også oppe på 125-130 kroner, men har nå jobbet seg ned til 67. P/E 10.8
Det hørtes jo noe spesielt ut. Er inntektende fallende? Eller marginene fallende? Er det kanskje en konkurrerende teknologi på vei som gjør teknologien verdiløst? Eller er markedet bare tilsynelatende på bærtur?
… og hvorfor får jeg bare nyheter fra 2013 her?
http://www.netfonds.no/quotes/releases.php?paper=FING-B&days=&location=paper&exchange=ST
… ja, jeg liker å stille spørsmål 
En smule eufori mot slutten (selv om selskapet er dritbra), samt at det er mange konkurrenter så marginene presses, pluss voksesmerter?
Jeg følger ikke veldig med på Fingerprint, men ja når et selskap når sin marsj høyde så prises det gjerne ikke på så altfor høye multipler.
Fingerprint har en interessant historie der selskapet har blitt ugglesett av finanseliten i Stockholm og ingen ville ta i selskapet med tang, noe av dette henger nok også igjen. Småsparere fikk “rett” til slutt, og noen få større som Ola Rollén (som forresten nå selv er ute i hardt vær med Økokrim anklager) var også med tidlig. I det siste har vi sett at aksjen har blitt tatt inn i varmen av flere seriøse investorer, Blant annet kjøpte Spiltan fondet seg inn rundt Brexit urolighetene, dette er altså fondet som var tidlig inne i Paradox før de kom på børsen og gjort en fantastisk reise der. Verdi-investorer med Buffett som forbilde. Ja og Buffett selv har jo kjøpt en god del Apple aksjer i det siste så kanske verdiinvestorene skal ta over for teknologiinvestorene som flytter over til neste utpost? Biotek?
Vi er vel langt inne i et paradigmeskifte for småsparere nå, at det er så mye enklere å finne informasjon hvis man legger inn den nødvendige innsatsen, at det er fullt mulig å finne frem til gode caser før de store og “proffe” gjør det.
Når det så blir delt på forum som Avanza og Shareville, så blir det fort moro.
Seff, jeg har jo skjønt at Tekinvestor ligger minst to hestehoder foran, en eller annen smarting lagde jo tråd om Nordic Nanovector her allerede i våres, han må ha gjort en KULE!
Håper Qec går en del i dag, eg fikk tilbake dei eg kjøpte i går.
Eg har først nå logget meg på, da eg har dårlige erfaringer fra tidligere, med å “stirre” på kursen, når det herjes som nå.
Tdildiger ville eg nok blitt lurt ut på fallet, å løpt etter på tur opp, nå prøver eg å gjøre motsatt
QEC 
@Kronn Hva tror du sannsynligheten for at lovforslaget går gjennom idag, og hva tror du kursen eventuelt blir på mandag ved begge utfall? 
Ønsker ikke å spekulere i det, men eg ser at sjansen kan være god i favør Qec
Edit: ang Qec, så er nå en veldig høy forventning run dette forslaget, som jo flertalsregjeringen har fremmet, man skal og huske på at det finnes andre verdier i Qec, som Jordan der det jobbes med resursanslag og partner, samt Qec også har en daglig produksjon allerede
Solgte 1/3 av Qec på snitt 4,40, holdt til noe merFuncom
Resten av Qec, blir med til over helgen, ta vare på gevinster når dei er der.
Nå drar eg på hytta, ha stråelndes helg kammerater
Edit : self 5,40 og ikke 4,40
Jeg synes artikkelen under var veldig interessant, spesielt denne biten:
Dette hadde spesiell stor betydning i finansmarkedet der hjernens forutinntatthet kan påvirke handelen. Dette gjorde eksempelvis investorene mer tilbøyelig til å ta risiko for å unngå tap fremfor å oppnå gevinst, ifølge psykologene.
Så, Tanker Investments har falt 50%, da var det logisk for meg å øke investeringen for å ta igjen det tapte på en rebound. I stedet for å investere i en aksje som var i en positiv trend og skaffe gevinst der i stedet.
. http://www.dn.no/nyheter/2016/12/10/1129/Finans/-et-ekko-av-finanskrisen-i-2008
En smule provoserende.