Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Havyard ligger i et fint driv nå etter de nye avtalene. Blant annet fergekontrakt på 500 millioner.

Aksjen har brutt 8.8 som har vært et sentralt motstandsnivå. Neste motstand ligger på ca. 12. Skal sies at omsetningen har vært relativt lav, men det er ikke lenger noen store nedsalg fra MSI som har holdt kursen nede.

1 Like

Inne igjen? 7 nye stillinger skal fylles på starten av nyåret også. MMC posisjonerer seg for kraftig vekst. Hyard er priset så å si til verdien av mmc nå, resten får man gratis :stuck_out_tongue:

Ja kjøpte litt i dag. Synes ting ser veldig lovende ut nå :slight_smile:

1 Like

Akkurat sett dokumentarfilmen “Chasing Madoff” som jeg anbefaler alle som er interessert i aksjer og finans generelt å se (dvs. alle på dette forumet :wink: ). Ligger på Netflix.

Terningkast: 5.

2 Likes

Den har jeg ikke fått med meg, takk :slight_smile: Sparker ballen videre til flere anbefalinger.
Jeg anbefaler The Big Short og Margin Call. Mange er sikkert klar over de, men bra filmer synes jeg. Begge ligger på Netflix. Ellers har man The Wolf Of Wallstreet, selv synes jeg den var bra, men mange som synes den ikke er noe særlig.

Blir Jin rakett idag

1 Like

The company is pleased to announce that it has entered into two Participation Agreements (Acuerdos de Cuentas en Participación) with SLS Energy (“SLS”), a Colombian corporation, pursuant to which SLS will share the funding of the drilling of four wells in the Altair and LLA-47 E&P contracts, as detailed below.

Altair License

SLS will assume responsibility for 90% of the capex for the Altair well (Turaco-1). In consideration, SLS will receive initially 85% of the net operating income from the well and 36% once the cost of the investment has been recovered.

LLA-47 License

SLS will assume responsibility for 60% of the capex for the Vikingo 1, Frison 1 and Jaca 1 wells. In consideration SLS will receive initially 43% of the net operating income from the wells and 22% once the cost of the investment has been recovered.

Subject to permit and other local approvals Interoil plans to finish the drilling of the Altair well by the end of January 2017, the first of the LLA-47 wells during the first 10 days of February and the two remaining wells on LLA-47 during April and May 2017. On completion of the first of the three wells on LLA-47 the board believes the ANH will approve our request for a 9 month time extension to November 2017 for the remaining 5 wells with the possibility to request a further extension of 6 months.

Interoil will continue as the operator and holder of the respective WI under the Altair and LLA-47 contracts and responsible before ANH for all the obligations derived from them.

1 Like

Dette er jo veldig likt det vi hørte hillary pratet om i valgkampen, kan det være at gullalderen for legemiddel er over?

Kanskje etter Trump sin periode som president

Tenker mer i retning hva EU finner på, nå er jo USA det største medisinmarkedet, men dersom EU skrur til så vil det merkes.

1 Like

Aiai, Iox :champagne::champagne::champagne::champagne::champagne::cowboy_hat_face:

1 Like

Fader! Solgte jo denne i går da. Selvfølgelig…

Hva tenker du Kronn? Her er det vel bare å sitte? Selvsagt fristende å selge, men dette kan fort gå høyt de neste månedene?
Registrerte at du Morti solgte i går, gla jeg ikke fulgte deg denne gangen…

1 Like

@Savepig er blitt kjendis!

5 Likes

Haha ja. Du skal se feeden min når jeg selger NANO. “Hvorfor selger du?”

Eg har ikke lest detaljene i avtalen, så eg vet ikke, er opptatt med andre greier idag :+1:[quote=“Duogdu, post:5315, topic:71, full:true”]
Hva tenker du Kronn? Her er det vel bare å sitte? Selvsagt fristende å selge, men dette kan fort gå høyt de neste månedene?
Registrerte at du Morti solgte i går, gla jeg ikke fulgte deg denne gangen…
[/quote]

1 Like

The Wolf of Wall Street er jo legendarisk. The Big Short var også bra, Margin Call har jeg sett men husker ikke så mye av den. Har også begynt å se “Enron: The Smartest Guys in the room”. Ligger på Youtube i sin helhet :wink:

Vannsklig no, prosenten i Iox sier selg og sikt gevinsten, men har jo lysst å oppleve oljespruten og da

1 Like

Blir det tørt så var det dumt å selge, spruter oljen opp… Jeg håper på det siste!
Det har jo vært svært høy omsetning rundt 4 kroner??? Da er det vel mange som ikke er klar for å selge, som meg?

1 Like

Jeg innrømmer glatt at IOX var noe jeg hoppet på uten å sjekke eller undersøke. Jeg har ikke noe synspunkt på aksjen. Jeg tok egentlig en sjangs på lette prosenter. At de gikk videre nå var litt surt fordi jeg ikke trengte de pengene ratt enda. Likevel så måtte jeg solgt de før 5. januar ca. for å få råd til overtegning i PCIB eller kjøpe flere retter for billigpris den 4. januar eventuelt da.

Anbefaler folk å ikke gjøre som meg, men sette seg bedre inn i en aksje man kjøper. Ingen bør følge mine kjøp med mindre jeg sier det. Jeg har høy risikovillighet, men anbefaler sjelden kjøp eller salg av aksjer jeg ikke har undersøkt litt mer rundt og litt mer gefülen på.

2 Likes