Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ta litt Sevdr idag eg

Selv kastet jeg meg på PLCS, kom meg ikke ut med dagens topp, men har et lite håp lm at den kryper litt i morgen også.

Hvis ikke går den på stop loss i morra.

Kvinner gjorde det bedre enn men for tredje året på rad, ifølge tallene.

Litt som med bilkjøringen antar jeg…

Eg blir overtaket om ikke Interoil bruker muligheten til p hente penger nå, kanskje dei vi klare det på høyrere kurs også, men det ble vertfall gjøres menst interessen er som den nå er.
Eg mener det er smart for å kunne ivareta mest mulig av verdiene selv, også for å kunne nedbetale gjeld, men mest for p kunne drille en større del på egenhånd, og på den måten sitte med inntektene selv

1 Like

Enig. Solgte på tur ned. Irriterende

Skjer lite - jeg gikk inn før melding om CE kom i 2013 og ble med helt opp til 22 hvor jeg solgte. Mener den gikk enda litt høyere før den begynte å falle. Begynte å kjøpe for tidlig (ouch) og kjøpt på hele veien ned fra rundt 18 kr.

Sitter relativt tungt lastet (1/3 av kapitalen på den aksjekontoen), så det river i hjertet å selge med tap…

Derfor: enig i at sannsynligheten for at PCIB står i 20 kr enn at Biotec stikker på mellomlang sikt. Men kommer refusjonsmeldingen fra UK + bedre salg enn forventet fra Tyskland Q1 mener jeg vi ser kurser rundt 15+ kr og da er jeg plutselig i pluss :wink:

Så får jeg heller betale litt mer for PCIB enn planlagt men 20 kr er jo fremdeles OK inngang (hvis de lykkes)… :wink:

1 Like

Valkyrie på NRK kommer jeg til å se på gitt. Engasjerende.

1 Like

Er det den om de undergrunnslegene? Tenkte først på den Tom Cruise filmen… Snart ferdig med “Black Mirror” sesong 3. Fantastisk Sci-Fi serie om hvordan dagens teknologi kan utvikle seg (med ofte fatale følger…)

Serodus klatret mandag hele 27,7 prosent etter at selskapet ble ferdig med sin fase 2a-studie SER150 på diabetisk nevropati. Tirsdag steg aksjen ytterligere 11,7 prosent til 2,78 kroner, etter å ha vært oppe i 3,29 kroner tidligere på dagen.

Noen inne? Hva tenker dere?
Kan dette være en ny potensiell mangedobler?

Tas av børsen 16. februar.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=416560

1 Like

Ja det er en mangedobblingskandidat, men den skal av børs, så derfor er jeg ikke investert i denne. De gode nyhetene kom først da selskapet hadde varslet at de skulle ut av børsen.

Question: What happens after delist?

Answer: If the application for a delisting is approved by Oslo
Stock Exchange the company will remain listed on Oslo Axess in a
period of 2-3 months following the decision. A last day of public
trading at Oslo Axess will be announced. A delisting process will
be transparent and follow the official procedure for Oslo Børs.

Question: Does it differ having shares in a listed company from
having shares in an unlisted company?

Answer: The main difference will be that you no longer have a
public market place - Oslo Axess - to value and trade your shares.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161208.OBI.20161208S27

Den ja. :slight_smile:

Veldig bra for biotechgjengen. :wink:

Sakset fra Nordnet bloggen:

“Renten vil stige raskere ute enn hjemme, noe som kan legge press på kronen, så fremt oljeprisen ikke stiger videre. Det vil øke inflasjonen (3.5%++) i Norge. Du får svakere kjøpekraft, akkurat som i 2016, noe som bør være dårlig nytt for kredittkorbankene. Hypen rundt subprime forbruksgjeld har nådd toppen i mine øyne, og jeg tenker at traden Long DNB/STB og Short B2, Bank Norwegian, Axactor osv. i en spread, kan være lur. Grunnstammen i økonomien blir bedre ved høyere renter, samtidig som usikrede lån blir mer risikable.”

2 Likes

Utigjen av Iox

Blir det kaffe på deg nå da?

1 Like

Tror du Iox er lavere om en måned??

Hva skjer i APCL?

Vart litt sen med avtrekkeren, men fikk Ioxene over i Apcl

Jo Iox kan være verdt mer om en mnd, men eg tror ikke den går rett opp, vertfall mener eg risikoen nå er langt høyere enn hva den var for noen kroner siden.

Paddy, hva skjer med Apcl, Iox gikk i 10, da går sikkert apcl og :wink:

Hehe, mener begge aksjene har en emi hengende over seg, kanskje størst fare i Apcl

2 Likes

Noen kjappe punkter om IOX:

• Mener å huske de gikk i null i Q3 med lav oljepris, så har vært flinke til å kutte kostnader.
  • Boring Altair i januar.
  • Boring på LLA-47 i februar.
  • Har samarbeidsavtale med SLS som jo dekker en del av utgiftene for brønnene.
  • Høyere oljepris.

Angående LLA-47 har jeg lest at det er høy suksessrate i Colombia (Parex hadde i 2014 81% på 38 brønner, i 2015 70% på 12 brønner: http://www.parexresources.com/). IOX skal bore 8 brønner på LLA-47. Hvis man bruker 70% sjanse for treff kan man enkelt regne seg frem til hvor høy sannsynlighet det er for så og så mange treff :slight_smile:

Blir det i tillegg treff på Altair (som er rett ved LLA-47), så er det nærliggende å anta at det blir treff på LLA-47 også.

Tror dette blir bra - og tror kursen kommer til å være høyere om en måned.

2 Likes

Hva tenker du om APCL? Jeg tok et lodd der og er +50% til nå. Har du noe tanker om hvordan de kommer til å hente penger og hvordan det kan påvirke kursen?
Har jo steget en del på forventninger og som du nevner at tilsvarende aksjer har vært gode i det siste. Regner jo med at det ikke vil ta så veldig langt tid før det kommer svar på om lisenser i Gambia blir forlenget. Hvem som er partner i intensjonsavtalen osv. Er litt spent her :slight_smile: