Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Vet ikke, forventer ikke så mye, har vert i Apcl over flere år og synest selskapet har sviktet litt i forhold til forventninger og egne guideinger.
Men kan nok gå mangen kroner når den først tar av, bare det ikke blir dumping emi

1 Like

Hva med den andre delen ?

Denne oppsummeringen fra Pranx på HO er ganske dekkende synes jeg. Har sittet i APCL i ett års tid. Som Kronn sier, guiding fra ledelsen litt off, men jeg har tro på at de har kontroll og unngår emi.

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21070527

Ligger inn en overordnet case beskrivelse jeg lagde igår for å gi et quick-case overview. (Har prøvd å belyse både positive og negative sider etter beste evne)

Trigger list:

• Signert LOI for A1 og A4 i Gambia (lisenser tilstøtende verdens største oljefunn siden 2014, samme ridge system, påviste prospekter som “ligner” på prospektene som ble boret på naboblokken.). Konvertering til Avtale.

• Boring i Elfenbenskysten Q2 2017, gross mean prospective resource of 350 million barrels (ERC Equipoise CPR)

• Mulig konkludering av farmouts også i Senegal. (Uttalelse fra Q3: "The near term priority will be conclusion of negotiations in Senegal and The Gambia and we hope to reach a positive outcome in the coming weeks and months.” - BP og Kosmos signerte nylig betydelig avtale om utvidet samarbeide i Senegal, Gambia og Mauritania (spekulasjon at de kan være LOI partner) - Total har også signert avtale med Senegals regjerring om aktivitet i området.

• Mulig farmdown på Ci-513 (Elfenbenskysten), APCL eier 45% av lisensen - selskapet har utralt at de vurderer et mindre ytterligere nedsalg på denne. (Relativt lett å selge da borring er tidsfestet til mai-juni 2017)

Lisensoversikt:
Mest relevante:
Gambia A1/A4 (3,079mmbbls net prospective)

CI-513 (Boring mai/juni prospekt Ayame West 350 mmbbls prospective - totalt 1,273mmbbls net prospective)

Senegal (1,779mmbbls net prospective)

Har også “litt latente” lisenser i Siera Leone

Total prospective = 7400 mmbbls

Økonomi:
Likviditet - svak, rørelses kapital antatt frem til Jan/Feb (no deals)

Restricted cash ca. 10 MUSD (låst til boring - primært CI-513)

Rentebærende gjeld = 0 NOK

Leveradørgjeld = 9,4 MUSD (diskusjon rundt denne post, personlig mener jeg at den er bundet opp mot boring relaterte services, og har forfall rundt release av restricted capital)

Funding steategi:

• Selskapet har uttalt strategi om å selge lisensbase fir å funde high impact driliing.
    (Har avvist emisjon ved flere uformelle samtaler)

License commitments = ca. 10 MUSD (relatert til work commitments på licenses - om terms endres så endres denne post - er ikke gjeld i tradisjonell forstand)

Investorbase:
Mostly large institutionel

Ref. Rapport Mirabaud i August har eiere investert ca 450 MUSD i selskapets lisensbase pr. idag.

MCAP
(End of day Jan 3) = 350 MNOK

Mentionable Risk items:

• Politisk uro i Gambia rundt regjerringskifte (Jan 19), olje departementet godkjente nylig en olje-lov, og flere vurderer at saksprosessering av olje-ministeriet er “relativt uppvirket” av regjerringsuroen (spekulasjon)

• Likviditet: svak likviditet, trenger kapital tilførring Jan/Feb/Mars.

Konklusjon - Det er helt enormt potensiale “OM” noen av triggerne slår inn - hver trigger hver for seg er (i min vurdering) store nok til flerdopling av kursen.

Not a “One-horse-play” dette, super spennende case!

(Shareholder xxx.xxx shares)

VH PranX :slight_smile:

2 Likes

Tipper det kommer en emisjon om ikke lenge. Hadde nok vært lurt å hente penger nå når aksjekursen er høy og interessen for aksjen er stor. Da kunne de brukt det på gjeld blant annet.

Edit: Ser du har skrevet omtrent akkurat det samme lenger oppe.

Takk. Ja har lest en del av de som skriver om den på HO, så da er jeg sånn tålig oppdatert. Tenkte jeg skulle høre om noen hadde noe å tilføye. Takk for tilbakemeldinger :slight_smile:

Sevdr fra igår var tunge på åpning, noe lettere nå

Edit : eller falt den tilbake igjen ?
Er ikke innlogget

Edit: slapp Sevdr igjen, tatt litt Iox og peiser inn litt om den går opp, skeptisk på olja.

PS : gjort noen dårlige trader som start på dette året

Hvordan får dere det fine kake diagrammet på nordnet. Er det noe innstillinger en må forandre på?

@Moonman Dersom du deler porteføljen din på Shareville så finner du kakediagram der inne, når du velger “Beholdning” inne i porteføljen. Var den jeg tok screenshot av før jeg tok i bruk Zero-konto i tillegg, så nå lager jeg diagram i Excel for å få alt i en “kake” :slight_smile:

Har delt min aksje og fondskonto, men får bare opp denne søylen. :-/.

5 Likes

Søyle er den nye kaken :wink:

4 Likes

Søylekake :+1::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Ah, det er vel sånn det vises i appen, det visste jeg ikke. Vises som kakediagram i nettleseren på PC :smile:

2 Likes

Ok. Da skjønner jeg. Bruker nesten aldri pc lenger. For holde ut søylekaka da :smile:

2 Likes

Det er som en litt stygg fetter til oljen. Så upopulær og underpriset er vel caset her.

Dessuten er det snakk om at den proteksjonistisk politikken vi ser, der blant annet USA ønsker å være mer uavhengig med egen energi, kan skape økt etterspørsel.

2 Likes

Oppps, CEO i dolphin, Atle Jacobsen med snusk i butikken, ref finansavisen.
DOLP gikk jo på trynet i milliard konk, ser ut som en stygg sak

4 Likes

Halv dag i Sverige og stengt i morgen

Copypaste artikkelen?

gikk på en smell i Dolph :stuck_out_tongue:

Sorry, får uke gjort det før eg kommer hjem senere idag.

Eg hadde en meget pen DOLP trade like før konkursen

1 Like

CAR plukker Sevdr

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Nyheter-fra-Oslo-Boers/Informasjonsplikten-utvides

2 Likes