Fra XI: “De tidligere topplederne i konkursrammede Dolphin Group fikk lån fra selskapet på over 9 millioner kroner det siste halvåret før selskapet gikk konkurs. Med konkursspøkelset over selskapet og i en sårbar tid hvor styret fryktet at de ville slutte fikk toppsjefen og økonomidirektøren deretter omgjort lånene til ‘stay on-bonuser’ av styret. Bobestyrer indikerer at selskapet allerede da at selskapet var insolvent og mener at lånene skal tilbakebetales noe topplederne bestrider.”
Mener Jacobsen gjorde noen insidekjøp i tiden før det gikk helt feil, kanskje han gjorde det med lånte penger fra dolp ?
Uansett en stygg sak, tipper han sitter i skammekroken idag
Tips til “familieferie/sydenferie” en uke i februar? Er det kanariøyene vi snakker om da?
Gran Canaria er vel varmest av kanariøyene i februar, aller best på sørsiden av øya.
Har du litt bedre tid og ikke for små unger, er det vel Thailand, Bali, Maldivene, Mexico osv. som gjelder. Men det er gjerne 2-300 Nanoaksjer dyrere.
Et stort PS er at osloskolen har vinterferie i uke, styr unna den uken om du kan.
Er det ikke Tenerife ?
Jeg skal ikke være så bombastisk på det, men jeg tror området rundt Puerto Rico har det mest stabile “vinterværet”, men det er nok ikke store forskjeller mellom de to øyene. 
Enig med deg her, Tenerife er gjerne hakket mer ustabilt.
Selv har eg og fruen reist mye Thailand, vert innom Cuba og Mexico og, men da bør man ha bedre tid.
Ellers håper eg på en Sevdr i vifta idag, noe eg tror, så lenge det ikke dumpes en søppelmld
Car fortsetter å plukke Sevdr, kan være verdt en lottobong der
Sitter du enda i IOX? Vurderer en liten pott her - på tross av at kursen har seksdoblet seg 
Nei, siste inngangen var bare en liten trade, der eg røk ut på stopploss.
Selskapet framstår enda med potensiel høy oppside, men samtidig mener eg det er en risiko for emisjon, samt ingen garanti for treff ved drilling.
Eg kunne gjerne anbefalt kjøp på 2-3kr, men nå synest eg den er veldig vannsklig.
Kanskje murt å se en aksjonær list nå, er det bare trading, eller er det tatt større posisjoner på tur opp ?
Kanskje dei som var store, nå er blitt små ?
Eg håper på en tørr drilling på altair, i såfall kjøper eg nok innigjen i påvente av lla-47.
Om ikke, har eg ingen problemer med å se aksjen stikke videre uten meg
Rent teknisk ser den overkjøpt ut og fallet på fredag indikerer videre fall ned. Jeg ser ikke noe tegn til bunn før rundt 6 kr - og observerer folk på HO snakker om 20 kr ved full klaff på begge brønnene.
Mulig det kommer et forventningsdrevet rally i forkant av boringene (?) men som du sier, ved tørr brønn så vil kursen falle ganske hardt og brutalt.
Mao: high risk = oppside ved full klaff: 0.5-2x. Nedside i første omgang: rundt 6-7 kr.
Utrolig vanskelig å si, det vil være forventninger til resultat av drilling, men sikkert også en del som vil sikre gevinst i fare for negativ drilling.
Aksjen har gått så mye på kort tid, at det vil vertfall være naturlig med en korreksjon.
Med stigende oljepris, og god uttelling på drilling, så det vil det uansett på lengre sikt, være en stor oppside.
Men jobben er heller ikke gjort bare med å finne olja, infrastruktur skal på plass for å få den opp, mye som enda skal til.
Ser den @Kronn - var egentlig ute etter noen gode swing trade kandidater, men IOX blir for risky.
Ser Aksjeanalyser har tatt opp REC som en “favorittaksje” for 2017 og mener den kan gå til 20 kr. Hehe, børsverdien er da, hva, 50 mrd? Ganske tullete analyser. Men på kort sikt er REC interessant for en swing trade. Rent teknisk ser det ut som en tydelig bunnformasjon på gang?
Rec tror eg kan by på mangen fine muligheter framover, selv var eg ned fra ca 1 blank og opp til rundt 1,16, og gikk aldri innigjen.
Aksjeanlayser er jo bare basert på TA, sp det ser litt ekstremt ut noen ganger, er en analyse eg ikke bruker veldig mye tid på, men registrere at den kan brukes til lott klovnehausing.
Kjøpssignaler er ko stort sett greie, dei utløses jo av TA, ser som andre plasser, så signalene lan brukes, men greit åvøre nøktern i forhold til target.
Interoil er en aksje med normalt svært lite volum i, noe eg fikk smake litt på da eg for ett par år siden satt med en betydelig post, og på ett tidspunkt var blandt topp 10, det greit når oppgangen kom, men etterhvert son den seig tilbake og volumet forsvant, så var det ikke fint så gøy, dessverre for min del, valgte eg p gå ut, noe eg gjorde i pluss, men i stedenfor den gang p selge det som ble kjøpt under 2kr, for 3-3,5 som barnslig før den snudde igjen, så ble det å lirke seg ut med nye mellom 2,3 og 2, og også deler under, 2.
Potten eg hadde da, ville idag hatt en verdi på 4-4,5MNOK, å det skal eg innrømme at eg sliter litt med å tenke på, selv om eg har gjort brukbare trades underveis, så er set jo ikke i nærheten av å være like bra
.
Synst Qec kan være grei å følge, men vanskelig å spå en tidslinje for triggere der, går det lang tid så kjøper vi gjerne Qec på 4 tallet igjen, skjer det noe raskt, så hopper den først en krone eller to.
Frimerke post i Apcl kan være greit, en anser risikoen for emisjon som stor, men det kan like gjerne komme farm in med haugevis av cash også.
Rec er vertfall en aksje med jevnt bra volum, så man vil alltid komme seg ut, det er vertfall viktig, tørre p ta små tap før dei blir store, da trengs det volum, og gjerne en porsjon TA kunnskap, så unngår man å handle i vendingspunkt.
Wrl er kanskje en aksje som er moden for ett race opp ?
Dno med stigende olje og etterhvert faste betalinger på høyere oljepris ?
Edit : glemte jo Sevdr, kun basert på Car sin små fisking, er det noe på gang ?
Nå har jo Sevdr gått mye på kort tid, eg har ett frimerke, men kun en lottobong med snitt like under 6kr
Jeg ble faktisk sittende fast i REC (kjøpte mine første aksjer i REC da den stod i 20 (?)). Gjorde et par trades på vei ned med små gevinster til jeg begynte ta større posisjoner og ikke tørte selge lenger. Litt slik som du advarer mot egentlig.
Var med på emisjoner og satt vel med aksjen i nærmere 3 år. Kom meg til slutt ut på 3-tallet et sted og i pluss totalt sett men lovet aldri å røre den aksjen igjen (mener den gikk til 5).
Grunnen til at jeg vurderer den nå, er som en kortsiktig trade opp mot 1.70-2 kr. Men like mulig potten går inn i Funcom igjen om den faller i morgen 
Skikkelig ergerlig med IOX posten din da, men det er ekstremt lett å være etterpåklok. Det er best å legge slike ting bak seg for godt 
Btw, jeg har en eneste regel for REC og det er at den alltid stuper en gang mellom 20. januar og 14. februar. Jeg venter på det
Om vi ser rallytendenser i REC som neste i rekken etter Funcom får jeg vel hoppe inn litt da hehe
Lykke til i morgen! Vi håper på billige Funcom aksjer 
Dno treff på drilling, går den til 10 idag da ?
Nei, er det man skulle vert, ikke i pølsebodene eg driver i 
Ang Iox, så tipper eg at dei kommer med produksjonsraport idag, der vil det bli meldt om høyeste salgsprisen på lang tid, spennende å se om produksjon øker