Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Lurer litt på om t retten i solon blir pumpet etterhvert, vurder å ta en Lotto for ett lite beløp

1 Like

Og komme seg ut før spettet

1 Like

Har det noen gang vært en poll på alder her inne? Hadde vært morsomt som en curositet :slight_smile:

2 Likes

Apcl fra igår, utigjen idag ører og knapper i pluss

Edit : løp etter Iox etter en liten post på tur opp igår, i minus på den, så det går vel hop i hop

SONG tester støtten i stigende trend nå, er det flere som er inne her?

1 Like

Fredag 13 blitt den nye 1 April eller.?

Apple selger bok til kr 2499,-

2 Likes

Er noen uker siden den kom. Det er også en designbok, lignende designbøker koster ca det samme.

Designbok? Aldri hørt om før. Bare ler av folk som kjøper en slik bok for 2500kr

1 Like

For markedet det er beregnet på det helt ok pris. Antar at en kopi havner her i hus ila våren :smiley:

1 Like

Jeg har iPhone som jobben tar seg av, iMac privat og kjøpte iPhone og Apple watch til kona til jul.
Men å kjøpe bok? Nei, der er grensen overskredet forlengst for min del.
Men de har bra produkter.

De snakker visst om å begynne produsere innhold (serier/filmer), og biler og TV har jo vært på tapetet lenge. Men skal de fortsette å vokse må de fornye seg. Ikke helt bra med de samme telefonene men med litt raskere chip, år etter år.

Dette sier jeg som har brukt både Mac og Iphone siden den første iMac kom og den første iPhone kom.

Har apple aksjer gjennom DNB fond til barna, da jeg regner med de vil eksistere lenge etter jeg er borte :wink:

1 Like

http://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/datasystemer-legger-kjepper-i-hjulene-for-norwegians-ryanair-samarbeid/23897714 virker jo som Norwegian og shittair ikke har noe planer om å sammarbeide når man leser dette.

Dette er en ting som gjør meg ganske bull på den norske børsen:

Kjenner meg helt igjen, vi er en liten gjeng på jobb som aldri har drevet med aksjer før, et drøyt år senere begynner det å bli en anseelig mengde penger vi har i aksjer til sammen.

4 Likes

Over 1 mrd. short. Er ikke det litt balsy? Jeg mener, NAS er jo spådd opp i 400 kr av noen analytikere?

1 Like

Kommunikasjonssjef Geir Harald Aase ved Oslo Børs har sett på hvilke selskaper som fikk flest nye aksjonærer i året som gikk. Øverst på listen troner Nordic Nanovector, med 6.969 aksjonærer ved utgangen av året. Nordic Nanovector, som ble notert på Børsen i 2015, var en av fjorårets desiderte kursvinnere, med en avkastning på 586,2 prosent.

Det kan jo forklare noe av Nano-fallet, når en haug med folk som ikke har handlet aksjer før får med seg sin første gedigne opptur, og plutselig får panikk når kursen raser noen kroner. Det blir en selvforsterkende effekt…?

1 Like

Er det tilfeldig at børsen samtidig er på ATH?

@holmes lenge siden du har nevnt noe om makro. Synes du alt ser honky-dory ut framover?

2 Likes

Det er skremmende synes jeg, men risikoviljen ser ikke ut til å avta med det første. Samtidig er det lurt å være i sektorer som ikke er så makropåvirket fremover tror jeg. De fleste er enige om at en korreksjon nå ville vært sunt, men hvor dyp og langvarig den blir er det jo ingen som vet?

1 Like

Mitt scenario er som 99 så en siste bull run.

At småsparere satser nå er så klart en grunn til å være forsiktig

Men greit å være med så lenge aksjer trender opp. Og jeg tror aksjer kan gi beskyttelse mot høy inflasjon hvis dette kommer.

Ellers så er det mange som blander politisk risiko med økonomisk og finansiell risiko.

Et svært komplekst bilde så jeg tror man sparer seg mye hodebry ved å følge det tekniske.

1 Like

Tja. Jeg er såpass optimistisk at jeg tror det har med enklere opplegg for børshandel, og mer info å gjøre.

1 Like

Her kommer mine betraktninger rundt egen aksjehandel i tiden fremover. Mest for å lufte hodet. Bla videre om det ikke finnes interessant.

1. Har IOX, i håp om at det skal bores sort gull ila. kort tid - 1-2 uker. Kursmål 12-14 kroner.

2. Kjøpe meg inn i EAM Solar i håp om at rettsaken i Italia gir erstatning, eller ender i et forlik.

3. Sette pengene i PCIB (helst under 20,-) samt NANO (helst under 80,-)

4. Selge Nano på 125-145, samt PCIB på 45,-+.

5. Sitte i cash på høsten, eventuelt gå inn i OMEROS/Wilson, for deretter å kjøpe seg inn i Targovax Q3.

Med andre ord, høy risiko! :slight_smile:

2 Likes