Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Skal vi se…

USA startet -6% ned og er nå -1% ned… Når skal folk lære å se til det fundamentale. Er jo pinadø helt tullerusk folk… var på det meste ned -7.5% på OSE… lol, 1.5 års genererte verdier ut av vinduet… Hvorofor? Vel ihvertfall ikke for noe fundamental basert :smiley:

-0.7% OSEBX på mine Bull derivat handler inn I closing på OSE. I morgen blir det sirkus… opp +3%… Detta skal jeg tjene grovt på og regner med å allerede være inn the money fra i morgen tidlig av.

1 Like

det avhenger av hvem du spør!

Du mener det avhenger av hvem som er long og hvem som er short ? :stuck_out_tongue:

Tror jeg traff med mitt stunt i dag får jeg 3% i morgen så blir det mange lapper av det.

Det ble ikke så ille som mange skulle ha det til i dag. I morges var jo alle artikler om finanskrise og dommedag. Nå står det om at folk utnytter fallet til å gå all inn, og at det ikke er rasjonelt at det skulle falle så mye. USA snart i null. Jeg tror det går seg til igjen her hjemme også :slight_smile:

Når det kommer oppslag i VG er det grunn til å bli litt mer positiv på kort sikt

3 Likes

Ser at f.eks Intel startet på -5% i dag, og endte på +5%. Jeg tror det kan bli bra ruglete framover. Det blir interessant å se om det vi ser nå er starten på nedgangstider eller ikke.

3 Likes

Inget marked kan fortsette inn i himmelen… Og det jeg tror vi ser nå bade i USA og ellers er et brudd ut av en langvarig nokså bratt trend oppover inn i en mer sideveis bevegelse… En rektangulær formasjon. Bra firma vil fortsatt kunne gå opp gitt at de fundamentale forhold støtter det (Apple, Google…)andre vil bli priset mer kritisk (StarBreeze…)… Men dette end of days SuperkrakkBullshitet folk shortet opp til øyeeplene hyler om, det skal dere bare glemme. Not gonna happen, kast ikke pengene deres bort på det.

Nå er vi nederst i Rektanglet med god margin vil jeg gjette og nå bør vi få noen fine dager oppover.

1 Like

Forge ukes strategi om å komme meg ut fra fra " jalla " aksjer og inn i aksjer med høy oms ble vellykket.
Ikke at eg tjente på det, men klarte vertfall å unngå tap, da det var enkelt å komme seg kjapt ut.
Rec kom eg meg utigjen av ca i null ( stopploss ), opera gikk et litt i minus.

• strategien om å ikke sitte over q2 rapport i Gig, og satse på billigere inngang ser foreløpig bra ut, og Biotec er klar for avgang.
    Alt i alt en komfortabel situasjon :wink:
5 Likes

pleier ikke stige kraftig i 7 år og så sideveis, men det pleier å komme en form for dobbeltopp, eller siste rally før det endelige stupet

Når tenker du å snuse på GIG igjen? 1.2 ?

“Pleier ikke stige kraftig i 7 år og så sideveis, men det pleier å komme en form for dobbeltopp, eller siste rally før det endelige stupet.”

Ser ut for at Martin Armstrong er enig i at det kommer en siste innspurt nå før oktober. Les Bloggen hans.

Dette er også interessant:
Ingen korrelasjon mellom inflasjon og gullpris. Det som har vært den største driveren til gullprisen har alltid vært folkets manglende tro på myndighetene. Ikke inflasjon, renter eller aksjekurser.

9 minutter inn:

2 Likes

Resultatsesongen er over. Økonomiene går så de griner. Aksjer kan kanskje være litt oppblåst(eller var det) men mer er det ikke. Ingen Lehman Brothers, Enron eller subprime lånekrise… :wink: Jeg er All in på Bull.

USA blir nok last man standing. Men etter at de fremvoksende økonomiene kollapser og drar med seg den ene og den andre så vil USA til slutt kollapse. Det virker ikke motsatt. Dersom USA hadde kollapset først ville alle de andre økonomiene kollapse momentant. Det er ikke slik det foregår, men kollapsene begynner utenfra. Og til slutt havner krisen i fanget på USA. Grunnen til alt dette er veldig enkel og åpenbar for alle som kommer fra bygda eller er oppvokst på en gård. Når gjelden til en nasjon bare øker og øker og aldri går ned. Da er det gått alt for langt allerede. Det startet med det første lånet. I dag er USA sitt lån bestående av 70% akkumulerende renter. Da ender vi opp her:

http://www.usdebtclock.org/

1 Like

Ta lærdom

1 Like

I have explained that in all markets the MAJORITY must be wrong. This is the actual engine that propels markets to change trend. Lows are never made by some big long trying to catch a falling knife, but rather they are made by short covering. Conversely, the majority being long makes tops. They always blame some huge short, but it is the longs trying to get out, and there is no bid when confidence collapses.’

http://www.armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog/page/3

:wink:

Skal ete hatten min om vi ikke starter bratt oppover i morgen :stuck_out_tongue:

1 Like

Sett at USA finner ut at jo, de har for mye gjeld, og trykker penger for å kvitte seg med gjelden. Hva skjer hvis Kina finner ut at det er for mye privat gjeld og de bestemmer seg for å trykke penger til realverdien av gjelden f.eks halveres. Min teori er aksjemarkedet går opp.

Nå tror jeg ikke det kommer til å skje, men når man argumenterer for at USA har problemer med å betjene sin egen gjeld, som er i dollar, så mangler man gangsyn. Spesielt når mye av gjelden sitter på utenlandske hender. Og man kobler dette til et krakk i aksjemarkedet.

Mange fine filmsnutter da:) ? Hvem betaler for dem, hvem produserer dem ? :wink: