Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det er jeg klar over :slight_smile: Men jeg skulle gjerne ha gått tilbake i tid, og se andelen over en spesifikk tidsperiode.

Hvis du har Nordnet kan du se det hvis du bruker Wintrade, koster 99,- i måneden. Kan da velge spesifikk dato, eller dato over en periode. Sikkert andre muligheter hos andre tilbydere. Infront har det, men koster en god del mer. Vet ikke om noen gratis tjeneste som har den oversikten, kom gjerne med tips.

Takk for svar. Etter å ha sjekket opp litt nærmere virker det som om det kun er tjenestene du betaler for som tilbyr en slik ønsket oversikt. VPS viser intradag, 1 mnd og 3 mnd, men det gir ikke et godt nok bilde…

Jeg liker når en økonomisjef handler stort :

"Økonomisjef i Forestia AS, Øystein Tungen, har 7.3.2017
kjøpt 6 aksjer i Byggma ASA til en pris på kr. 93,00 pr.
aksje.

Beholdning etter kjøpet er 6 aksjer."

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=421958

14 Likes

The bulls are no longer in control.

Sto i VG at oksen var symbol på maskulinitet. Men betydningen av en okse på wall street tror jo har en sammenheng med utrykket bull. Uansett, happy 8 mars.

Byggma er muligens et selskap for utbytteporteføljen?
Har vel tradisjon for gode utbytter?
Må legge denne på minnet, er klar for en langsiktig portefølje på 50-75% av kapitalelen. Har blitt positivt påvirket av @holmes :slight_smile:
Men først trenger jeg en oppgang på drøyt 50%, vil da bruke 1/3 til å betale ut all gjeld og deretter bli #uglyrich

3 Likes

Ja problemet har vært sykt dårlig volum så har vært problemer med å komme seg inn/ut uten å flytte kursen mye.

1 Like

Mao et selskap for tålmodige :-), som feks nevnte Holmes :-).
Er jo litt gøy også, samtidig som en i store selskaper lemper ut noen hundretusen kroner uten å påvirke kursen…
Men i en langsiktig portefølje er det ikke så nøye…

2 Likes

Det er jo greit hvis man ikke skal inn med så mye og samtidig er tålmodig, så kan man selv være den som ligger og fisker litt ned i boka når andre utålmodige selger til bid.

Det er jo flere selskaper der kursen går 5-7% opp eller ned avh om noen skal selge eller kjøpe litt den dagen. Det er en respektabel årsavkastning.

2 Likes

Lenge leve finn, fikk denne badboyen for 1800 :sunglasses:

2 Likes

Hva er det? Aktiv høyttaler?

1 Like

eller skjerm ? :wink:

3 Likes

Eller skjerm :blush:

2 Likes

Det er en lekker Asus PG248Q! Veil pris er 4.2 luringen luftet den for 3, jeg kjøpte den for 1.8​:call_me_hand::call_me_hand:

Happy days

4 Likes
1 Like

Av og til vet jeg ikke hvordan jeg skal reagere på ting jeg leser. Mener folk det de skriver der? “Jeg sluttet å drikke melk fordi jeg er feminist”.

???

Folk (Kvinner?) blander mye rart inn i kvinnesaken som de også synes er viktig. Som f.eks minoritetsrettigheter og veganisme. Personlig synes jeg at hver enkel sak kan stå for seg selv, men meg om det.

Haha, jeg bare elsker når selskaper skal prøver seg på sosiale medier stunt og det får uante konsekvenser! lermegihel

2 Likes

Fy faen. Fyyyyy faen. “Jeg slutter å drikke melk fordi jeg er feminist” Feminisme er eit ord som aldri kjem til å klinge godt i mine øyrer, nettopp på grunn av skrulleting som det der. For all del, likestilling og sånn, kjempegreier… Men feminisme: Eg spyr.

Edit: Oppgvokst på mjølkeproduserande gard btw :wink:

3 Likes