Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ikke umulig at du har rett.

En løsning vil være :
*Salg av Kvinnherad lisens, dersom det viser seg å være driveverdig.
*en rettet emisjon mot enn større investor/ industriel aktør
*en del Lånefinansiering
*inntekter fra Keliber

Desse 4 ilag, vil langt på vei kunne gjøre Engebø klar til drift

Vertfall var salg av Kvinnherad det første eg tenkte, da Nom først meldte om drilling der i aug.

1 Like

:+1:
det er store risikofaktorer, men potensielle verdier er mye høyere en dagnes markedsverdi!

1 Like

Nå har ikke eg sett analysen som Swe skal ha kommet med idag, men om det stemmer det som skrives på HO, så har da Swe satt en target på 2,2, før finansiering er på plass ( om eg har ikke har misforstått ).
Men da er det visstnok kun Engebø som er med i analysen.
Mener å tidligere ha lest at Keliber skal ha en verdi før prosjektet er fullfinansiert, på mellom 2-4 kr.

Så kommer Kvinnherad oppigjen på dette.
Så at aksjen handles nå på 70-80 øre, er jo å se på som en tilbudsvare :wink:

Alt etter utvikling, så er Nom en aksje eg nok etterhvert vil sitte godt lastet i.

hugs stanset var over kr 2 den dagen i mai da godkjennelse for sjødeponi i Førde fjorden var på plass.
Siden den gang har tine fondet solgt seg ut, nok delvis presset av miljø organisasjoner

1 Like

i artikkelen sto det “Kvarts for 50 milliardar?” vis det er tilfellet er prising per aksje 194kr

vet det er verdier som ikke kommer imorgen, men potensialet er enormt!

hvis du liker risiko og hater FC kjøp NoM :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Liker ikke mining og råvarer nå. For mye som skjer og priser i fall…

1 Like

alle råvarer har stupt den siste tiden.

Jeg ville skilt uten en lottopost for FUN… Den er priset ned i fjæresteinene nå… Kanskje beretiget… Men det kan prosentvis kanskje snu seg rimelig fort om de får julene igang igjen. Håper The Park blir et dritbra spill 2 timer langt og som går viral :wink:

Når der gjelder Nom, så synst eg det er rart at det ikke har blitt gjort noe innsidekjøp når den ramlet så langt ned som den har.
Det var vel noen små kjøp på mellom 1,1 og 1,3 eller området rundt der.
Det kan jo self tenkes at selskapet er og har vert i en situasjon hvor det kan gjøres kjøp/ salg.

H
Blir spennende den dagen dei potensielle verdien gjenspeiles i aksjen.
Er en del milliarder det snakkes/ drømmes om :wink:

1 Like

Analyse på Nom

https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/5d4D7yH5dvsUmPsQ6dWW4YzPBLYDnPp11bJ4nPpz1MWaAzXOwEbDBpljetQ2GlNT?dl=1

1 Like

Så stakk Rec, og eg sitter igjen på perrongen.
Får vel bare glede meg over andre som kjente besøkelsestiden bedre da

Hvorfor går Rec i dag?

Oppturen for rec startet med denne her i begynnelsen av måneden:

Det ligger vel også et lite håp om at handelskrigen på polysilicon mellom USA og Kina vil bli forbedret etter samtaler landene i mellom i nær fremtid. Har forstått det slik at REC praktisk talt er utestengt fra Kinas marked inntil deres nye Joint venture fabrikk åpner i Kina 2017, men skulle det åpne seg en vei inn til Kinas marked eller andre markeder frem til 2017 så blir det butikk.

hva tror dere, dumt å kaste seg på rec nå ?
Virker nesten som om den skal videre opp

edit: ser det er komt sperre på 1,2 mill

på denne siden fra dn er en fin oversikt over situasjonen for de som lurer på hvorfor man sannsynligvis ikke tjener noe særlig på aksjer for øyeblikket (bortsett fra rec og shorting)

figuren er hentet fra

http://www.dn.no/finans/#/oversikt/verden

3 Likes

Eller Kitron :slight_smile:

3 Likes

:smile:
Stygt …!

Er Bird en som kan komme opp igjen?
Noen som har følgt den ?