Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Er 183cm og veier 78kg, driver eget tømrer firma. Trener styrke 4 ganger i uka, fylte 54 den 19/7 :birthday:.
Er ikke så mye å ta av liksom :wink:
Må spare vekt andre steder

7 Likes

Det forandrer saken…

Tenkte på historien/vitsen om de som møtte Michael Schumacher på joggetur. Spurte hvorfor han trengte det, svaret var:

Det koster én million å få bilen én kg lettere. Da er det bedre at jeg slanker meg.

8 Likes

Adidas swift r, mid high i størrelse 45 veide 470 gram. Som jeg nevnte i innlegget mitt, jeg hadde klart meg med de lave skoa så å si over alt. Swift r i lav versjon veide 400 gram. (Det er ikke de jeg linket til, det er fast x, de veide 510).

Gratulerer med vel overstått😀
Tipper du forstod hva vi mente/tenkte.
Men med lett vekt på utsyr følger andre ting med.
Jeg er 1,86 og relativt aktiv uten å trene systematisk. 92-95 kg.
Ønsker å krype under 90…aller helst 85, men er ikke klar for jobben og det plager meg ikke.

Men til paraglider: konkurrerer du?

Jeg bruker rett og slett hærens militærstøvler. Når de er gått inn og du smører dem jevlig finnes det ikke noe bedre etter min mening.

2 Likes

Gratulerer med vel overstått @Halling🎂

1 Like

Outsourcing av IT-jobber gjort av sjefer som ikke vet hva de outsourcer?

Er nok heller gjort av sjefer som ikke skjønner IT godt nok. Outsourcing og Nearshoring er to fine ting så lenge det brukes riktig.

Dette er jo et gulleksempel på hvordan man ikke bør gjøre det.

1 Like

Eg går en del i fjellet, i varierte kategorier.
Eg har flere typer sko, men velger stort sett altid ett par som er lave, lette ( og var vanntette som nye ) og såle med litt myk gommi som gir godt grep i fjellet.
Det er litt risikabelt å gå med lave sko, med tanke på manglende ankelstøtte, så det bør enn være obs på.
Eg mener vekt og grep i sålen, er veldig viktig.
En tung sko gjør bare fjellturen tyngre enn den egentlig trenger og være, så prioritet for min del, er en lett sko

Sko og klær er viktig for en fin opplevelse i naturer, og ha altid med noe vindtett, og en tør trøye i sekken, er ikke noe særlig og gå med gjennomsvette klær på tur hjem igjen, det kan fort bli kaldt

3 Likes

Jeg kan anbefale en treningstrøye som ikke er i bomull, så tørker den av overskuddsvarmen og er tørr til nedturen. Det er mer behagelig med bomull de første 5 minuttene, helt til ryggen er klissvåt. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Bomull er bannlyst som turklær, med unntak av impregnert yttertøy, men det bruker vel de færreste…

Jeg bruker bomullsshorts :smile:

2 Likes

Jeg og noen kompiser har nå over lang tid planlagt å starte opp et kaffebrenneri midt i Sogndal. Etter mye om og men har vi endelig fått dispensasjon til å servere fullstendig “hjemmelaget” kaffidoktor. Nylig fikk vi også lov til å servere mat og kommer til å satse hardt på pinnekjøttbabb med hjemmelaget saus,selve kronverket.

Lokalet er delt inn i flere seksjoner som tillater oss alle aldersgrupper og mennesketyper mandag t.o.m søndag.Kaffiquiz på tirsdager, Crazy Sheep babb-tuesdays, doktortorsdager og skløttelørdager.

Videre er vi inspirert av kavli-fondet, men vi vel heller gå hardt inn i funcom med store deler av overskuddet.

Jeg ønsker med dette Lassar og alle funcominvestorer lykke til videre i tiden fremover.

6 Likes

Whoa, originalt konsept! Lykke til! :smiley::joy::smile:

1 Like

Foreslår @pdx sponser en skløttelørdag på innsiderene her!

3 Likes

Det er i Sogndal det skal skje, vertfall på kaffi siden :+1:

2 Likes

Chatten funker ikke på mobilen min i dag. Er det bare min? Eller andre som har samme problem?

Tror det var pga dårlig dekning bare @Christian. Men takk for tipset :+1:

2 Likes

Haha, av og til kan HO være fantastisk! :smile:

3 Likes

De to siste ukene har vært de travleste juli-ukene noensinne, målt i antall handler. Både forrige uke og i uke 28 ble det gjennomført mer enn 100.000 handler per dag. Til sammenligning ble det gjennomført rundt 80.000 handler daglig i disse ukene i fjor – se tabell under.

https://www.nordnetbloggen.no/rekordhoy-juli-handel-sommerens-roligste-uke/24/07/2017/

4 Likes