Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Den er så digg den brusen.

1 Like

Bunnpris har den også. Til og med i Alta :grin::+1:

1 Like

Det er faktisk bunnpris vi har kjøpt, men nå får vi den på den lokale Spar butikken😀

Forresten kult med mye omtale av brus fra Oskar Sylte​:+1::grinning:

1 Like

Den er snadder ja! Men ananasbrusen var litt søt som blandevann til Bacardi pineapple :sweat_smile::+1:

1 Like

5 Likes

Apropos Ananasbrus…

1 Like

Jeg er dritlei disse “matgigantene” i lille Norge.
De har all makt over hva vi spiser/drikker.
Om ikke alt var mye bedre får så var ihvertfall mye bedre før.
Og disse “billigbutikkene” skrur opp prisene igjen og igjen, så billigmat blir dyr mat.
En kan si hva en vil, men lommeboka har mye å si for hva som havner på bordet…

8 Likes

Mat er jo relativt billig da i Norge, er vel det landet som bruker minst % av lønn på mat.

Men ja, de har alt for mye makt og det er veldig vanskelig for små aktører å komme inn i markedet. Særlig når store aktører kan kjøpe hylleplass eller værre kjøpe ut andre.

Når mesteparten av oss vil ha det billigst mulig, da forsvinner de små aktørene. Hadde vi vært villig til å betale litt ekstra, så kanskje den lokale slaktern hadde overlevd med short ribs, tørrmodnet svinenakke og tomahawk steaks osv. Så dersom noen nye små aktører prøver seg i lokalsamfunnet ditt, vær snill å støtt opp :slight_smile:

Heldigvis er forbrukeren litt obs på dette og litt mer bevist nå enn før, husk at vi stemmer på det vi kjøper. Personlig ungår jeg Rema, kommer med “Lokal øl” snart som er deres egne bryggeri eks :-1:
Jupp du lestre riktig, Remas satsing på mikrobryggeri er deres egne bryggeri som de skal eie.
http://trondheim24.no/nyheter/rema-odelegge-olmarkedet-hardtarbeidende-idealister/

5 Likes

Vi har Kiwi, Rema, Spar og Coop sine butikker. For å komme til slakter må vi ta ferje…

2 Likes

Bilde fra en matbutikk på Mallorca… Say no more…

10 Likes

Har trålet de lokale supermarkedene (Mallorca) etter gode vinkjøp for å fylle kvota.

Har så langt kjøpt 2 x Faustino V, 2010 og 1 x Faustino I, 2001.

Førstnevnte koster 400 på polet, kjøpt for drøye hundrelappen her, sistnevnte fikk jeg ikke såå hyggelig pris på (250), men den står seg i 30 år ti og kan fort bli verdifull, da den i 2013 ble kåret til årets beste vin og 2001-årgangen var spesielt bra for Rioja-vinene.

Noen som har vært i Spania og funnet noen gode kjøp? Gjerne på Carrefour eller Spar. Drømmen er å finne en Numenthia Termanthia (uansett årgang), men so far not so good…

1 Like
1 Like

FOE ser sprek ut om dagen, tar noen lodd der :chart_with_upwards_trend:

Googlet meg inn på http://www.howmanypeopleareinspacerightnow.com/ i dag. Kom da til å tenke på hvilke raketter som fortsatt er flittgst i bruk til romfart, russiske Soyuz fra 60-tallet. Spennende med SpaceX og det som skjer rundt private flyvninger. Spørsmålet er:

Vil vi, i vår levetid, få oppleve et “small step”-øyeblikk, eller er det våre barn som vil få gleden av å tre på seg VR-utstyret og får følge en månelanding i VR?

Bare å melde deg på ein heilt ekte mars-tur i regi av Elon Musk det vel? :wink: Det blir nok det siste du gjer, men er lysta stor nok…

Snakk om utvalg av vestlandsbrusen Oscar Sylte i Alta :grin::+1:

5 Likes

Bare å kjøpe en flaske hver av de edle dråper!

2 Likes

Bare jeg som stusser på dette “tilbudet” fra Power? @iHHelg ? :laughing:

11 Likes

Løp og kjøp, sjeldent tilbud​:+1::joy:

2 Likes

Hahaha, tro meg, han har fått gjennomgå😂

3 Likes