Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Da kan man liksågodt kjøpe en vannkoker :grinning: #4000krSpart

Betal for tre, ta en :joy:

Dewalt DCD780M2

Yes/No?

Har hatt DeWalt på jobb som tømrer, bra driller. Spesielt 18 V. 4ah.

1 Like

Hadde vurdert Bosch, men da må man vel legge på et par lapper, så er sikkert ikke verdt det for hobbydrilleren.

Jeg kan kort oppsummere driller etter å ha stått med det 3-7 timer hver dag de siste 9 årene. Dewalt er søppel, bosch er søppel, Makita er enda mer søppel, hitatchi er okei mens panasonic er best. Dette gjelder kun driller / skru / borrmaskiner. Kriterier: skru hundrevis av selvborrende i skruer i 1-3mm aluminium, syrefast stål og stål. Samt borring og andre operasjoner man bruker drill til.

4 Likes

Spørs bruksområde. Enklere hobbybruk?
Kjøper en maskin til3-4-5000 så ryker gjerne de batteriene også, da kan en kjøpe ny maskin, da batteriene gjerne koster like mye som maskinen.
Vil tippe denne maskinen er grei nok.
Jeg har selv en Hitachi som jeg nå har hatt noen år. Skrur feks greit endel 6 mm 50-100 mm lange treskruer. Betalte vel 1000 kroner for den.

Ja, er ikke det mest avanserte jeg pusler med, så mellom 2000 og 3000 er nok dyreste jeg vil kjøpe, helst nærmere 2000.

Har ikke problem med å anbefale Hitachien, ihvertfall ikke til 1000 kroner, men den ser dyrere ut nå. Men batteriene funker fortsatt bra, det står 2014 på den, husker ikke når jeg kjøpte. Den om det var i -14 eller -15.

HAhaha

1 Like

Går fortsatt dårlig for polarcus, Ref dagens raport.
Polarcur gjennomførte for ett par år siden, en restrukturering som var omfattende, men ikke omfattende nok.
Eg mener og huske fra den tiden, at det ble sagt at det kun ville hjelpe polarcus i ett kort bilde, og det tyder uansett vertfall på at noe mer må skje.
Kontrakten som blir inngått i seismikk, er så dårlige rater på, at gjelden som ble opparbeidet i glansdagene på 90 tallet og frem til olja raste igjen, ikke er mulig og håndtere da inntektene blir for små.

Seismikkmarkedet er ødelagt for lang tid, stay away, vertfall for selskapene som drar på høy gjeld fra glansdagene

3 Likes
1 Like

Never change, sweden.

Minnet meg om

http://humoristen.no/fly-styrtet/

4 Likes

Sikkert noen som kan svare på dette. Jeg kjøpte en helt ny 50 cc 2T scooter nå I våres da jeg kun har 5min til jobb, tenkte å slippe bilen på fine dager. Den har nå runda 350km og ville ikke starte i dag. Liv I batteri, starter etc. Jeg har null interesse for motor osv, men lurer såklart på hva som kan Være problemet. Selv tipper jeg det kan Være tennpluggen, enten sot eller fukt. Olje og bensin kan utelukkes.

Jeg ville levert skiten inn til selger uten å gjort noe som helst! Skal funke bedre enn som så ved normalt bruk.
Tipper at du har kjøpt Kinamoped? Håper jeg tar feil…
Vi holder på med Trial og de syklene får gjennomgå litt, trøbbel er det av og til, men svært lite…
Du skulle vurdert elsykkel i stedet, eller en god sykkel.

1 Like

Noen som har peil på rettigheter/ reklamasjon/ garanti på bil ?
Kjøpte meg en bruktbil i våres, har vert noen feil underveis, men som har blitt ordnet opp i, på garanti og eg er super fornøyd, det har blandt annet blitt byttet linkarmer, noe eg ikke trodde ble dekket av garanti.
Nå viser det seg at dempere bak er utslitt, dvs eg merker det godt, kan eg forvente at det også dekkes på garanti ?
Vet ikke hvor lenge slitedeler bør kunne forventes og holde, men utslitte dempere etter 85k km, synst eg er tidlig.

Så, noen ?

1 Like

Det er en Peugeot streetzone. :stuck_out_tongue:

Burde jo funka!
Eller er det Noe de får produsert å setter navnet sitt på???

Hvor gammel? Hvor lang garanti?
Det er jo noe med kjøpsloven uansett?
Er du evt NAF medlem? Kan hende ett brev fra de kan hjelpe…

Steve-O Downs Spicy Wings While Telling The Craziest Stories You’ve Ever Heard
https://www.break.com/video/steve-o-downs-spicy-wings-while-telling-stories-3121651