Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Der kommer ofte en ny versjon av iOS ved hver store lansering som som regel gjør ytelsen dårligere, og så tipper jeg mange blir mer bevisst på hvor treig telefonen de har er når neste telefon annonseres. Tviler sterkt på at apple gjør noe for å senke ytelsen på eldre telefoner.

«Harvard Study Proves Apple Slows Down old iPhones to Sell Millions of New Mod» - det var en ganske bastant konklusjon å trekke bare fordi folk googler trege iphoner mer. :sweat_smile: hadde de gjort et studie som faktisk sjekket om det var tilfelle i ytelsestester så kunne resultatet av studiet kanskje vært noe mer enn en konspirasjonsteori.

Full klaff sol og sommer i Bergen​:sunny::grinning:

14 Likes

Flott by! Har vært så heldig å være mye i Bergen i forbindelse med jobb, og vært svært ofte heldig med været :smiley::sweat_smile:

1 Like

@Oilimp i dag var det knall i padden👌 Fint her når det ikke regner.

2 Likes

Beste illustrasjonsbilde til en artikkel ever :smile:

(https://goo.gl/sLJjZy )

Allergilege fortviler over nøtteforbud

1 Like

Fyttihelvete misunnner ikke de som satt i produksjonen på TV2 når strømmen gikk.

3 Likes

Skal bytte mobilabbonnement og lurer på om noen har innspill? Noen fornøyd med en leverandør, eller kanskje til og med mener vi blr styre unna en annen?

Vurderer å kjøre en kynisk 2 mnd hos OneCall til 99,-, for deretter å gjøre det samme hos Chess. Ender da opp med å spare ca. 1600,- på de to månedene for meg og min samboer.

Edit: Nå har vel chess dobbel data ut året, ikke sikkert de tilbyr prøveabbonnement da…

Edit 2: Men Talkmore har. I tillegg til 750 cash points etter 2. faktura. Planen blir da:

  1. Talkmore i 2 mnd til 198,- + 750 cash points.
  2. Onecall i 2 mnd til 198,-

Edit 3: CashPoints kunne ikke kombineres med andre rabatter. Uansett 350,- “gratis” penger sammenlignet med andre alternativer.

2 Likes

Jeg har Talkmore, meget fornøyd. Du får rabatt de første 2 3 mnd, så kan du verve fruen så får dere begge gratis månedsavgift en stund.

1 Like

noen som har klart å regne ut break even på prisen for gull hos gruveselskaper?

Varierer fra gruve til gruve det.

det er ingen snittpris engang?

hva om hvis vi sier 20 000 pr. unse,-er vi i nærheten da?

Helt umulig å si, stor forskjell i tetthet og vanskelighetsgrad.

Se på olje. Midtøsten = løftekost 1 USd

Nordsjøen løftekost = 40usd

1 Like

Gjennomsnittlig da vel? Det varierer jo mye fra felt til felt på norsk sokkel også.

ok…jeg sier da Afrika…nå?

http://www.africanmining.com/news.php?id=406

Jo høyere gullpris, jo flere gruver blir aktive, med høyere og høyere kost. Vice versa når gullprisen går ned.

ok.

tenker jeg holder meg til STB,de leverer solide tall på pluss siden.:grin:

jeg har chess pga dobbel data nå, men fjordkraft har uslålige priser dersom du er kunde