Det er andre kjipinger enn meg der ute:joy:
Her er det noe muffins eller hva? Hadde det vært slik at de skulle på børs så hadde jeg vurdert det sterkt, men…
Ganske interessant:
Så norske banker solgte Nets for 19 mrd for 3 år siden, nå selges det videre for 40 mrd. Jeg tror det er siste kjøper som går på en smell her. Tiden for Nets er vel i ferd med å renne ut etterhvert som alternative betalingsmetoder som Vipps, Klarna, osv tar over.
Vipps kjører på toppen av Nets sine løsninger
Nets er relativt innovative ja, med blandt annet blockchain teknologi for mikrotransaksjoner osv. (er vel bare proof of consept enda, men …)
Blir spennende å se hvem som ler sist ja
Vipps er bare et grensesnitt. Klarna er bare en betalingsutsettelse. Frem til det nye bankdirektivet til EU kommer om noen år er det få utfordringer for Nets.
Gjelder ikke det for Nets også?
Du kan betale med kredittkort via Klarna i tillegg til å betale med faktura.
Her begynner du å nærme deg poenget mitt, dette markedet er i enorm endring, og det er langt fra sikkert at Nets kommer ut på topp (som er der de er i dag). Hvis de ikke lenger er på topp, så er de neppe verdt 40 mrd.
Nets eier blant annet bankaxept. Som er den delen av visakortet vi bruker 99% av transaksjonene vi gjør. Pluss de eier bankid, og litt sånt
Det forklarer ting litt bedre for meg, jeg tenkte på Nets mer i forbindelse med netthandel.
Avm lå en stund, mellom 900-1000$ pr ounces, om eg ikke husker helt feil.
Dette for ca ett år tilbake, eg har sluttet og følge Avm for en tid tilbake, så usikker på status der nå
The Wizard of Lies, bra film! Historien bak Bernie Madoff!
Et skolebok-eksempel på en trendkanal?
SRBANK siste tre måneder.
@pdx jeg må si jeg synes det er snodig at fordi @Larsen av en eller annen grunn følte at den politiske diskusjonen var over, så er det bare å stenge ned? Har vi bare politiske meninger en måned før valg? Da synes jeg dere kan stenge 85% av alle trådene om Funcom, fordi alle handler om det samme? (jeg mener ikke de skal stenges da, bare illustrerer et poeng, man leser og følger de tråder man vil, de andre kan man huke vekk)
Du står fritt til å starte en tråd om politikk, så ser ikke problemet. Tråden hadde ingenting med tittelen lenger, så helt greit spør du meg.
Kun Funcom som kan slå’an
Edit: trendkanal altså
Jeg har hatt lyst til å gjøre noe med tråden lenge, fordi den var en offtopic-tråd som hadde gått off topic Har ikke noe i mot politisk diskusjon, men det bør skje i egnet tråd
Her har jeg startet en: Politikk
Ellers kunne man enkelt endret tittel på tråden? Enkelt men men.
Og jeg huker vekk tråder jeg ikke interesserer meg for, bare et tips til folk generelt