Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det er andre kjipinger enn meg der ute​:joy::+1:

Her er det noe muffins eller hva? Hadde det vært slik at de skulle på børs så hadde jeg vurdert det sterkt, men…

DN VS E24

lol

2 Likes

Ganske interessant:

Så norske banker solgte Nets for 19 mrd for 3 år siden, nå selges det videre for 40 mrd. Jeg tror det er siste kjøper som går på en smell her. Tiden for Nets er vel i ferd med å renne ut etterhvert som alternative betalingsmetoder som Vipps, Klarna, osv tar over.

2 Likes

Vipps kjører på toppen av Nets sine løsninger

1 Like

Nets er relativt innovative ja, med blandt annet blockchain teknologi for mikrotransaksjoner osv. (er vel bare proof of consept enda, men …)
Blir spennende å se hvem som ler sist ja :slight_smile:

1 Like

Vipps er bare et grensesnitt. Klarna er bare en betalingsutsettelse. Frem til det nye bankdirektivet til EU kommer om noen år er det få utfordringer for Nets.

1 Like

Gjelder ikke det for Nets også?

Du kan betale med kredittkort via Klarna i tillegg til å betale med faktura.

Her begynner du å nærme deg poenget mitt, dette markedet er i enorm endring, og det er langt fra sikkert at Nets kommer ut på topp (som er der de er i dag). Hvis de ikke lenger er på topp, så er de neppe verdt 40 mrd.

Nets eier blant annet bankaxept. Som er den delen av visakortet vi bruker 99% av transaksjonene vi gjør. Pluss de eier bankid, og litt sånt :slight_smile:

1 Like

Det forklarer ting litt bedre for meg, jeg tenkte på Nets mer i forbindelse med netthandel.

Avm lå en stund, mellom 900-1000$ pr ounces, om eg ikke husker helt feil.
Dette for ca ett år tilbake, eg har sluttet og følge Avm for en tid tilbake, så usikker på status der nå

1 Like

The Wizard of Lies, bra film! Historien bak Bernie Madoff!

V1

Et skolebok-eksempel på en trendkanal?
srbank
SRBANK siste tre måneder.

11 Likes

Afrika :

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/09/Angrep-mot-eskorte-som-fraktet-drivstoff-til-Avocet-Mining-gruve

1 Like

@pdx jeg må si jeg synes det er snodig at fordi @Larsen av en eller annen grunn følte at den politiske diskusjonen var over, så er det bare å stenge ned? Har vi bare politiske meninger en måned før valg? Da synes jeg dere kan stenge 85% av alle trådene om Funcom, fordi alle handler om det samme? :wink: (jeg mener ikke de skal stenges da, bare illustrerer et poeng, man leser og følger de tråder man vil, de andre kan man huke vekk)

Du står fritt til å starte en tråd om politikk, så ser ikke problemet. Tråden hadde ingenting med tittelen lenger, så helt greit spør du meg.

1 Like

Kun Funcom som kan slå’an :nerd_face:

Edit: trendkanal altså :money_mouth_face:

1 Like

Jeg har hatt lyst til å gjøre noe med tråden lenge, fordi den var en offtopic-tråd som hadde gått off topic :wink: Har ikke noe i mot politisk diskusjon, men det bør skje i egnet tråd :smile:

Her har jeg startet en: Politikk

4 Likes

Ellers kunne man enkelt endret tittel på tråden? Enkelt men men.
Og jeg huker vekk tråder jeg ikke interesserer meg for, bare et tips til folk generelt :smiley::+1:

image

7 Likes