Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Da tror jeg kanskje det kan ha noe med en oppdatering av siden. La merke til at jeg ikke lengre fikk et “tall” som stod veldig bredt over øverste høyre hjørne når noen hadde svart på et innlegg fra meg. Men i stedet nå får et lite merke. Dette er bedre, men kanskje denne oppdateringen gjorde noe utiltenkt.,…

Hei, takk for at dere sier fra, jeg oppdaterte forumet til siste versjon i går og jeg tror det har skjedd noe rart i forbindelse med det. Skal undersøke.

2 Likes

Nå har jeg har rett og slett startet forumet på nytt :slight_smile: Før jeg gjorde det låste mobilen min seg når jeg trykket på avataren oppe i hjørnet som dere sier. Etter omstarten gjør den ikke det lenger. Funker det hos dere?

3 Likes

Ja, nå fungerer det igjen!

1 Like

Ja fungerer her også :+1:

1 Like

hmm, rec handel på over 1 mill før åpning

samme i både dno og opera

ble litt fart i bionor idag, 15 øre til opp, så er eg i null :slight_smile:

1 Like

Hehe tipper det er flere som vil få betennelser i høyrearmen da ja.

Forresten så har jeg en oberservasjon jeg kan dele. Kona mi er lærer på media- og kommunikasjon og hadde for to dager siden en tur med elevene sine hvor de fikk prøve en del forskjellige headsett. De spilte ikke dataspill, men fikk testet forskjellige typer og alle ble helt i hundre. Det var noe av det tøffeste og kuleste de hadde sett. Alle syns kvaliteten var veldig god. Også på de enklere modellene. Det med sjøsyke kommer vel kanskje mest etter å spille spill. Som en gimmick vil i hvertfall spill som lanseres med headsett kompabilitet ha den x-faktoren om at 17 åringene syns dette er dritkult. Om 2 år er det nok noe annet som er kult, men de som får ut spill med VR kompabilitet det neste året og to nå tror jeg vil få mye ekstra goodwill fra de yngre bare pga kulhetsfaktoren.

2 Likes

fuck, solgte Hex kjøpt igår, å da gikk den videre opp gitt…jaja, ble noen få kroner til helga

edit: tok litt Hex igjen rundt 16, så da får eg mulihget til tape gevinsten fra traden eg solgte tidligere idag

1 Like

Eg har tidligere nevnt min begeistring for både AF Gruppen og Veidekke ( kanskje to aksjer som blir sett på som kjedelig her på forumet ).

I lørdagens utgave av Finansavisen har Af, og konsernsjef Pål Egil Rønn fått en helside, i forbindelse med at nevnte Rønn slutter i stillingen som konsernsjef.

Her er ett lite utdrag fra artikkel :

"Da Rønn startet som konsernsjef i mai 2007 var markedsverdien 1,5 milliarder. Siden har den steget til 9,8 milliarder og det er delt ut hele 2,5 milliarder kroner i utbytte.

– Det har vært en fantastisk utvikling under Rønns styre. Jeg tror vi er helt i toppen avkastningsmessig blant selskapene på Oslo Børs, og vi ligger også rundt pallplass i nordisk sammenheng, sier styreleder i AF Gruppen, Tore Thorstensen.

Utbytteflom "

Så nevnte eg Veidekke i innledningen, Vei er tatt inn i FA’s insideportefølje etter at styreleder Martin Mæland i uka kjøpte aksjer for 940 000.

Begge aksjene er utbytteaksjer

3 Likes

For langsiktighet burde man kanskje kjøpt for litt siden, heller enn snart vedrørende de gode oljerelaterte selskapene, det snakkes ikke like mye om 30dollar fatet

Sitter ellers tilbake i DNO på 9,06 i snitt, spennende kommende 2uker, bekreftelse på betaling i oktober ventes (forventes).

1 Like

Atmel kjøpes opp

Litt skremmende utvikling, Konami som gir ut metal gear solid serien skal tydeligvis satse mye tyngre på mobil-spill fremover og svært lite på konsoller og PC. Er kostnadene blitt for høye for stor-spill?

Det siste metal gear solid spillet selger meget godt på steam. 2. plass for øyeblikket på best-seller-lista.
sitat:
Ifølge Gameblog og Eurogamer har
Konami stoppet all videre utvikling av større spill. Det eneste
unntaket er fotballspillet Pro Evolution Soccer og siste rest av
nettdelen til Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Metal Gear Online.

1 Like

Om få år kommmer det ikke til å være fysiske butikker som selger konsollspill som vi gjør i dag. Alt blir elektronisk. Som en tilleggskommentar så tjente det lille spillet GTAV inn hele utviklingskostnaden første salgsdag… Er spillet godt nok så selger det…

1 Like

Jeg kjenner ikke til Konami i detalj, men noe av problemet er nok at utviklingstida er meget lang for stor-spill. En flopp så er det plutselig en alvorlig situasjon for selskapet.

2 Likes