Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Synes det blir litt feil å sammenligne et norgescup renn på Gålå med et World cup renn i Finland. Tror ikke Northug la all verden i de 2 konkurransene. Det handlet vel mest om å få et par gjennomkjøringer før Lillehammer neste helg.

Så, hvis bitcoin skal følge tulipanboblen skal vi opp 30% til? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Siden mangen lurer på om det er feil på traderene dems idag siden man ikke ser meglerhus. Desverre er det ikke feil men nye idiotiske regler som er innført

"Det nye EU-regelverket innebærer at meglerhusenes identitet også vil kunne fremkomme i ordreboken. En offentliggjøring av meglerhusenes posisjoner i ordreboken i realtid kan utnyttes til andre aktørers fordel, og vil svekke attraktiviteten til Oslo Børs som markedsplass. Konsekvensen er at også Oslo Børs innfører «post trade»-anonymitet ved å fjerne megler-id på gjennomførte handler, i harmoni med andre europeiske markedsplasser

Fy f…n!!!

2 Likes

forbanna svineri at det ikke er mulig å se hvem som kjøper og selger lenger. dypt skuffet over disse nye reglene!

8 Likes

Får håpe de også oppretter et åpent register med oversikt over nominee-kontoer nå da, “i harmoni med andre europeiske markedsplasser”.

Åh stemmer ja, det ville jo ikke hvitvaskingsutvalget gå med på…alt for å beskytte mafiaen her i landet.

9 Likes

Noen andre som har fått dette i Nordnet?

Alle har fått det, ref innlegget til Evilfreud:

1 Like

Så der mistet vi et overtak over algoritmene da :frowning:

3 Likes

Håpløse greier :frowning:

2 Likes

Morsomt bilde @morti - @holmes har tilgang på litt inside info fra Funcom-Joel ved siden av :smile:

12 Likes

Så har vi denne rett rundt hjørnet

10 Likes

Hehe, konge, kaffien min kom i retur i latterkulen som oppsto her :joy:

4 Likes

I siste episode av Konspirasjonspodden snakker de om tidsreiser. På slutten kom de inn på hva de ville gjort om de kunne reise i tid. Han ene ville kjøpt masse aksjer, han andre ville drept Hitler. Det var et veldig interessant spørsmål synes jeg, hva ville du gjort?

Altså, hvis du hadde en tidsmaskin, ville du…

  • reist tilbake til 2009 og kjøpt aksjer eller Bitcoin for alt du hadde.
  • reist tilbake til 1930 og drept Hitler.
  • ikke reist i tilfelle overlappings-problemet (se bilde under).

0 stemmegivere

(Lukker pollen så snart det er nok stemmer til å sammenligne resultatene fra et annet forum)

stuck-in-the-wall (Mobile)

2 Likes

Nazistenes syn predaterer, og var politisk aktiv og stor før Hitler hadde noe med det og gjøre. Krigen hadde skjedd uten Hitler også, men den mannen sendte nazistene inn i Soviet på høyden av nazi-tysklands storhetstid. Tror Hitler var instrumental i undergangen for Tyskland i 2. verdenskrig!

Jeg hadde reist tilbake i tid, invistert i microsofts spede begynnelse, så benytte formuen til å invistere i fortsettelse av showet som ble kalt Firefly! En skam den serien ble avsluttet i sin spede begynnelse.

4 Likes

Er fullt klar over det - men vi må ikke foregripe begivenhetene. Spørsmålet er ikke om man da hadde unngått 2. verdenskrig, det er det ingen som vet (og hva Russland ville gjort om Hitler døde er jo også skummelt å tenke på) - men det er mer et moralsk dilemma, gjør man noe for 6 millioner jøder eller noe for en selv? Jeg vet hva jeg har svart og kan utdype hvorfor når flere har fått svart :slight_smile:

1 Like

Det døde 44-74 millioner ikke-jøder i andre verdenskrig også, er jo ikke som om det bare jøder som fikk gjennomgå for å si det mildt.

3 Likes

Selvfølgelig har du rett - var ikke meningen å offende noen ikke-jøder altså :slight_smile:

1 Like

Jeg knerter heller den lille gale mannen med bart, enn å bli rik på Bitcoin.
Har jo Nano til det :grin::+1::moneybag::heavy_dollar_sign:

4 Likes

Siden Hitlers manifest, Mein Kampf, ble gitt ut allerede i 1925, tror jeg Exodus hadde skjedd uansett. Med dette premisset velger jeg å hoppe av i 2009 for å handle BTC.

1 Like