Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

ERm? du tuller nå ?

Den er jo nesten like rød som AP sin partibok :wink:

2 Likes

I all verden, hvor har du det fra? Aftenposten var jo en høyreorientert avis til langt utpå åttitallet, og har vært partipolitisk uavhengig siden det. Den eneste av de store avisene i Norge som har et uttalt venstreorientert politisk standpunkt er Dagbladet.

Eeeh? Vil da påstå at det meste av media i Norge er, og har alltid vært venstrevridd og -vennlig. Dette gjelder alt av media.
Ikke så vanskelig å se i tv-debatter, hvor programledere er vaksinert mot å stille kritiske spørsmål til venstresiden, de sparer de spørsmålene til høyresiden.
Dette viser seg også i å dysse ned saker i media som viser et negativt bilde for venstresiden og motsatt for høyresiden.

3 Likes

Er ikke de fleste journalister og reportere AP stemmere?

2 Likes

Uavhengig av hva de stemmer vil jeg tro de har nok faglig integritet til å være objektive. Vær varsom-plakaten har jo også tydelige retningslinjer som blir tett fulgt opp.

Jeg står rimelig langt til venstre, og opplever ikke at media «beskytter» venstreorienterte standpunkt, tvert i mot mener jeg at de fleste medier klarer å være objektive såfremt de ikke har et konkret offentlig standpunkt, som f.eks Klassekampen og nevnte Resett har for å ta et eksempel fra hver kant.

Er det den sorte svanen handelskrigen som begynner å våkne?

1 Like

Definitivt, men på en annen side vet man jo at kinesere i lang tid har drevet ulovlig subsidiering på en rekke varer for å ta over verdensmarkedet. Så Trump spiller kanskje et høyt spill her for å straffe dem.

På en annen side vil nok dette motivere amerikanske selskaper til å starte opp produksjon i USA da gjerne med masse roboter. Spennende fremtid.

Per Ståle Lønning sin bror i USA:

image

2 Likes

Må jo være tvillingbror!:grinning:

Forøvrig kanskje det jævligste tv-programmet, nesten like ille som Lønning & Staff.

1 Like

Finnes det en teori/påstand/etablert sannhet innen aksjemarkedet som burde vært testet ut? Har du en magefølelse på et mønster som bør dokumenteres? Andre ting som fortjener et dypdykk?

Jeg skal skrive masteroppgave og vurderer å finne et tema innen finans/aksjemarkedet. Jeg har allerede gjort meg noen tanker og sett på alternativer, men tenkte å bruke forumet som en mulig inspirasjon.

Er svaret JA på et av spørsmålene over tar jeg gjerne imot forslag til tema/problemstilling. Når arbeidet er ferdig vil jeg selvsagt dele oppgaven på denne tråden.

Det bør helst være mulig å jobbe med dette ved kvantitativ metode; eksempelvis innsamling av data fra oslo børs, men kvalitativ metode er heller ikke utelukket.

Alle tips mottas med takk :smiley:

2 Likes

Jeg skulle gjerne visst litt mer om man kan crowdsource kursprediksjoner fra folk på f.eks. TekInvestor og predikere kursutvikling basert på det. (Wisdom of crowds) :smile:

1 Like

haha, leste den akkurat. Noen får en hard start på dagen snart!

Utfra ukens aksje-avstemningene her, så vil jeg si nei.

Rene analyser av div tekniske analyser, kjørt alene eller kombinert er jo veldig interessant. Det er altfor lite sikre analyser for det norske markedet.

Jeg har relativt nylig begynt å bruke ichimoku cloud, og synes den treffer overraskende bra. Hvor bra vet jeg ikke. Hadde vært interessant å se.

1 Like

« Når Ulltveit Moe knekker til Trumph :

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180123.OBI.20180123S52

Litt god humor på morrakvisten

Greit å støtte hverandre når man lever på statlige diettpenger og tidenes sugerør i statskassa.

1 Like

Dagens fundering:
Hvorfor indikeres insider-trådene med et åpent hengelås i tittelfeltet? :thinking:

2 Likes

Står på gløtt for oss som ikke er insidere enda :grin: