Dette kan jo løses med å gi folk jobber i leirene.
Mat skal lages, unger skal skoleres, ting skal repareres og vedlikeholdes osv.
Det er godt mulig det er en utopi, men at en variant av dette vil kunne la seg gjennomføre er nok mulig.
Så er jo et av spørsmålene hvor lenge skal folk være der?
Jo bedre standard det er på en slik plass, og jo mer meningsfylt en hverdag vil kunne være der, jo enklere vil det være for folk på flukt fra krig å kunne ha det bra der over en lengre periode.
Men det kan godt være at på et tidspunkt så må noen integreres i andre land midlertidig, kanskje også noen permanent.
Som dere andre her så tenker jeg bare høyt her,verken jeg eller andre har vel fasiten.
Jeg vil dog tro at en sånn ordning med at alle flyktninger/asylsøkere blir sendt til en trygg leir og ikke rett til den økonomiske honningkrukka som Europa (og kanskje særlig Norden og Norge) er, så vil det fjerne mye av problemet med rene lykkejegere og også menneskesmuglingen som pågår nå.
Dette er komplekse temaer, men jeg vil tro at det presser seg fram et større og større behov for å diskutere større endringer i hvordan dette løses i dag.
Det kan se ut som mange mennesker i Europa ( velgere) vil ha endringer, ref økningen i støtte/stemmer til innvandringskritiske høyrepartier rundt om.
Anyway, mine tanker rundt morraskaffen her i det varme, vakre nord