Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Skjerp deg Gordon, du må moderere deg selv eller så blir du kastet ut… igjen.

5 Likes

Uttalelsene ovenfor her er grove og injurierende ovenfor CEO i Funcom og en bør holde seg for god for å komme med slike uttalelser.

Forøvrig kjenner jeg meg ikke igjen i uttalelsen om “gi faen holdning” hos den nye ledelsen, kan ikke se at denne har gjort noe som kvalifiserer til en slik uttalelse. Tvertimot så synes jeg selskapet nå opptrer langt mer ryddig enn tidligere.

ios/Android er tildels “ny mark” for Funcom og vi vet at spill utvikling koster mye og at de har bl.a. har leiet inn kompetanse på dette i utviklingen nå. Ordinær emisjon i selskap med en dominerende eier er nærmest umulig og YA trekket nylig gav dem noen kroner til å dekke inn disse utgiftene.

Når spillet kommer om enn utsatt i forhold til opprinnelig plan , så er det jo et bedre spill som lanseres enn hva det ville ha vært om de lanserte tidligere. Det er bare logisk at det da vil være bedre gjennomprøvet og finpusset en hva en “hastverks lansering” ville gitt oss.

Så får vi heller prøve å være tålmodige og på et senere tidspunkt se på de sannsynlig høye nedlastningstallene i appstore/Google play og en sannsynligvis høyere aksjekurs.

Vi vet jo også at det arbeides med nye spill og prosjekter og det er mulig vi får høre noe mer her under Q1 guidingen. Ellers forventer jeg et underskuddsresultat selv om TSW har gitt noen tiltrengte kroner i kassen i Q1, dette grunnet utviklingskostnadene for LEGO spillet.

2 Likes

personhets modereringen er selektiv tydeligvis…

Også jeg er spent på hvor langt du kan strekke det. Hva med å si noe enda villere enn N ordet, og andre kallenavn ?

Hvis du har noe å utsette på modereringen på forumet kan du godt flagge upassende innlegg og så vil de bli behandlet.

3 Likes

@Burnside

Er du seriøs. FUNCOM har pressemeldt flere lanseringer av spill i 2014 som ennå ikke er ute 5 mnd senere. Utsettelser kan skje men de skal meldes. At utsettelser ikke blir meldt er useriøst og for meg en " gi faen holdning".

7 Likes

Ja dette er uheldig, men det har blitt kommunisert “mellom linjene” i kvartalsrapporter, selv om ordet utsettelse aldri er blitt brukt. Men jeg er lei av å vente nå.
Hvis iOS-LMO ikke kommer nå i mai, men venter med til juni/juli er vi fort i sommerferie-land og da kan det være lurest av funcom å utsette release til etter ferien. Det må være folk på jobb og kan fikse raskt eventuelle feil som ikke har blitt oppdaget i beta.

Det vel omtrent 1 år nå siden LMO kom ut på beta på PC.

Waaaaaiting in the rain, just waaaaiting in the rain…

Huff ja, husker så godt Schreiner snakket så varmt om den nye strategien på investor-møtet, med mye kortere utviklingstid, redusert risiko, release av tablet kort tid etter pc-release. etc. Det er lenge siden…

7 Likes

SEAM kom med godmld i dag
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150505.Cision.20150505:BIT:7034:0

Men 10 k transaksjoner blir det neppe noen store inntekter av, men positivt at antall fysiske butikker som støtter SEQR øker.

Belgia er også høyt opp på AppAnnie

https://www.appannie.com/apps/ios/app/seqr-the-mobile-wallet/app-ranking/#device=iphone&daily=2015-05-04&type=ranks

2 Likes

Tør vi kjøpe før rapporten som kommer i morgen?

Merkelig å komme med denne meldingen i dag, de kunne vel bare tatt det i rapporten? :slight_smile:

Ser at det er litt samme situasjon som i Funcom med prissetting av opsjoner (fra årsrapporten via placera):

“…Aktiekursen för aktie som tecknas genom teckningsoptionerna skall uppgå till 150 procent av den volymviktade genomsnittsbörskursen för bolagets aktie under perioden 7 maj, 2015 till och med den 17 maj 2015 dock lägst aktiens kvotvärde. Samtliga teckningsoptioner kan utnyttjas för teckning i augusti 2018…”

Ser at kursen har gått fra 18.6 til 8.85 uten nyheter - snakk om volatil aksje :slight_smile:

1 Like

SEAM er ren trading for meg. Den gikk pga. de nye landene som de lanserte i, men med en gang det plutselig kom mld om neste land ut er USA og UK i juni, begynte nedturen.

Kjøper ikke en aksje før rapporten.

1 Like

Ser ikke veldig bra ut dette må jeg si…brenner 32 MSEK i kvartalet

Det som er positivt her er deres såkalte “transaktionsväxel” der EBIT kommer inn på 8.2 MSEK. Det vil si at market cap på 354 MSEK som Seamless (edit) har nå egentlig kan forsvares nesten alene av denne delene, som jeg har forstått det er en separat del som evt kan selges.

SEAMLESS: RESULTATET EFTER SKATT BLEV -31,8 MLN KR 1 KV
2015-05-06 07:53

STOCKHOLM (Direkt) Seamless, som är verksamt inom betalningslösingar för mobilen, redovisar ett resultat efter skatt på -31,8 miljoner kronor för det första kvartalet (-33,6). Resultatet per aktie uppgick till -0:76 kronor (-0:80). Nettoomsättningen uppgick till 56,7 miljoner kronor (40,8). Rörelseresultatet blev -31,7 miljoner kronor (-33,4). Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -31,7 miljoner (-35,5) för första kvartalet. Likvida medel uppgick vid kvartalets utgång till 63,4 miljoner.

1 Like

Regner med du fortsatt snakker om SEAM? :slight_smile:

1 Like

Hehe har ikke fått kaffe enda :slight_smile:

1 Like

Skal ikke mye til før denne stiger igjen ser det ut som + 10% på en ganske dårlig rapport… USA lansering blir neste trigger, men først skal opsjonene prissettes fram til 17. mai.

“I juni planeras lansering i USA, tätt följt av Storbritannien”

2 Likes

Visste dere at svenske Spiltan eier 34% i Paradox? Mulig du må være bosatt i Sverige for å kunne kjøpe aksjen.

http://www.spiltan.se/spiltan/pages.asp?r_id=17096

Dere kan høre mer om dette her:

Vardia-aksjen gruses igjen og igjen. Emisjonskurs på 1 kroner (handles rundt 10). Vær forsiktige der ute folkens.