Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Islamist = russer
Halshugget = knivskader i halsen

Ny tid, nytt språk

6 Likes

Jeg blir helt resett.no i disse tider. Har stemt Venstre hele mitt liv, og har tru på det gode i de fleste mennesker.

Men steng grensene og få kontroll. Plis.

6 Likes

Yep, litt skummelt, spesielt i marokko saken.

Var jo først når resett fortalte litt detaljer at Norsk presse ville delvis innrømme at noen kanskje var halshugget ( desverre var jo begge det).

og den saken med russeren i Oslo var det jo først etter at resett skrev fakta at de andre begynte å lage skikkelige saker.

6 Likes

Å innføre tyrkiske veinavn er jo et strålende deriveringstiltak!

Vet ikke helt hva man skal kalle de som kommer med sånne ideer, men det jeg umiddelbart tenker er IKKE politisk korrekt, og egner seg nok ikke på trykk i dagens krenkesamfunn :wink:

1 Like

Er dette en dårlig spøk?

Men det er tydeligvis bare spørsmål om tid før dette blir en realitet.

Når kommer forslaget om å endre på flagget?

Det kommer an på hvordan du tolker det.

Det bør jo ikke komme som noe sjokk at tyrkere i Drammen foreslår å få tyrkisk-inspirerte veinavn. Er jo ikke rarere enn at en bydel i Miami ble omdøpt til Little Havana etter at det begynte å bli mange cubanere der.

Ikke dermed sagt at det er endringsønsker som bør tas til følge, men det skader jo ingen at de foreslår det. Syns det var veldig gøy da det var forslag om å døpe om nye kommunen i Østfold som bla. inneholder Askim til Hurrahølet, det skulle de gjort :stuck_out_tongue:

Bare det at Fredrik Haaning har “forståelse og respekt”, gir meg en dårlig smak i munnen…

2 Likes

Hvis politikerne sier det de egentlig mener om sånne ting som dette, så graver de sin egen politiske grav, i disse krenketidene.

Hvis det er så jævlig viktig med tyrkiske gatenavn for den gjengen der, så går det daglige flyavganger mellom Norge og Tyrkia. De har ihvertfall frekkhetens nådegave i Tyrkisk Kultur- og Aktivitetsforening.

3 Likes

I disse krenketidene er det om å gjøre å ikke gi ved dørene. Blir folk for vant til å få “respekt” så blir folk for vant til å gi det også.
Ufortjent eller ikke.

3 Likes

Virker mest som om det er dere her som blir krenket av dette nokså uskyldige forslaget, dere bekrefter jo at dette er krenketider nettopp gjennom å henge dere opp i det :stuck_out_tongue:

2 Likes

Du tror kanskje dette er et “uskyldig” forslag. Det er ikke det. Får de lillefingeren, så skal de ha resten også.

Om noen ikke tok det med “deriveringstiltak”, så er derivering det motsatte av integrering.

Er det EN gruppe som ikke skal gis noe ved dørene, så er det tyrkerene. De er ikke kommet for å bli integrert. Det er bare å se til Tyskland.

2 Likes

Ja, nettopp, det virker veldig uskyldig og harmløst. Men landet endrer seg bit for bit, sakte men sikkert, til det ikke er noe av det gamle igjen. Og dette kommer bare til å akselerere med årene grunnet demografien. Så blir det spennende å se hva vi ender opp med til slutt, men Norge blir nok en hybrid av islamsk, norsk, afrikansk og asiatisk kultur i løpet av 50 år.

1 Like

Tror du blander mellom integrert og assimilert :slight_smile:

Du kan være integrert i et samfunn og samtidig beholde din egen kultur. :slight_smile:

1 Like

Det bekymrer meg lite, kultur er i kontinuerlig endring med ulike internasjonale påvirkninger uansett, og det er ikke slik at alt ved norsk kultur er perfekt heller. Tar det som det kommer, og så blir det sikkert bra til slutt.

Jeg var mest opptatt av hvor herlig ironisk følgende utsagn og det som fulgte var:

En som blir krenket av en idé som ikke vil si hvor krenket han ble fordi han ikke vil krenke de som ikke er enige at det er noe å bli krenket over.

Var bare en artig observasjon :stuck_out_tongue:

1 Like

Integrert sa du?

2 Likes

Vestlig kultur er dynamisk og under utvikling ja, ikke de kulturene som utvanner det vi har her i vesten.

2 Likes

Kultur består av alle menneskene, og ettersom ingen mennesker er helt like og det stadig dør og blir født nye mennesker så innebærer det at alle kulturer er dynamiske og under utvikling hele tiden, ikke bare den vestlige. I tillegg så kan en argumentere for at kulturene som “utvanner” den vestlige alt utvannet av den vestlige i kolonitiden. All kultur i hele verden er i bevegelse kontinuerlig, og ingen kultur er isolert. Når du snakker om vestlig kultur så er det et begrep som egentlig ikke finnes. Amerikansk kultur og fransk kultur er ikke mye mindre forskjellig fra den norske eller hverandres enn det forskjellene mellom nevnte kulturer og kulturen i Bangladesh bare for å ta et eksempel. Ei heller er det en enkelt kultur i noen av disse landene. Forskjellene mellom kulturer internt i land er gjerne mye større enn forskjellen på kulturen mellom land.

Jeg på ingen måte noen globalist, men det jeg forsøkter å si er at det å skille i kultur med generaliserende linjer i beste fall er upresist, og stort sett feil.

3 Likes