Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

når du setter min / maks kurs, holder du deg da til det, eller er det litt lett å flytte litt på dei ?

2 Likes

Man kan jo også ha en eller annen form for trailing stop loss, i prosent eller SMA50 e.l.

3 Likes

Jeg mener at man MÅ flytte på min/maks kursene utfra ny informasjon. Når man flytter på min/makskursene man har satt seg, så er det jo greit å ikke prøve å lure seg selv. Det er veldig lett å la seg rive med av andre som hyper et produkt/firma. Det er da viktig å prøve å finne seg noen så objektive kilder som mulig som man kan bruke til å justere sine egne forventninger. Hvis du ikke klarer å finne noen objektive kilder, så burde man nok være veldig forsiktig. Da er det bedre å holde seg til sine opprinnelige mål, men kanskje ikke selge seg helt ut når aksjen går over maks-målet. Da er det lettere å ta beslutningen om å selge.

Anyway, en god start er å sette min/maks kursmål og så jobbet utfra det. Da har du ihvertfall et utgangspunkt for når du burde kjøpe/selge. Jeg tror det er viktig å ikke se så svart/hvitt på aksjer. Det kan være like viktig å se på hvor mange aksjer du kan/burde ha i et selskap.

Det føles veldig mye tryggere å ha aksjer i f.eks Kitron enn i Starbreeze, så da kan eksponeringen min i førstnevnte være større.

4 Likes

se på Next, den bare dure i vei, men eg klarer å kose meg andres vegne eg :slight_smile:

Dolp :slight_smile:

2 Likes

Det får vi kalle en ekte rakett :slight_smile:

Lett å være etterpåklok her…jeg postet jo den nyheten før åpningen og fulgte med på auksjonen. Ja ja det kommer flere sjanser

3 Likes

noen solide poster som har gått i Nmg nå.

Spennende å se hva hvilke oppkjøp spettet nå skal bruke emi pengene på

i samme sec som eg postet den, så kom :

Haakon Sæter har i dag gjennom selskapet Six-Seven AS kjøpt 1.000.000 aksjer i NMG. Selskaper kontrollert av Haakon Sæter eier etter dette totalt 4.599.636 aksjer i NMG som representerer 5,06% av selskapet

Kan Nmg gå 200 prosent idag ?

sikkert… USD bettet stinker… fortsatt bare 3 ører… :confused:

2 Likes

Test litt bitcoin i stedet

1 Like

Hmmm… skal gi det litt mer tid… men kanskje…

1 Like

Eg vil ha Gull prisen opp, men den bikker vel nedover igjen da

happy helg :slight_smile:

3 Likes

Noen som har synspunkter på NEL.? Begynte å kjøpe litt NEL i dag… Mye snakk om dem for tiden…

1 Like

Har tjent på den. Nå er vi i øvre del av trading range. Tror det lureste er å enten vente på bedre inngang eller vente til den bryter gjennom og heller kjøpe da.

Min lille Dolp kan bli stor :

http://www.hegnar.no/analyser/artikkel566809.ece

2 Likes

Og da var vi kommet så langt.

+4 Øre… yuhuuu…

Trur det er bedre å sitte i FC istede for SEVDR :smile_cat:

Jeg minner om denne :stuck_out_tongue: