Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Skjønte ikke helt hva den artikkelen hadde med DNO å gjøre?

Følg med på Avm nå, brytes gull prisen over 1200, kan det skje litt der.
Eg har tatt noe der idag, å tar gjerne noe mer om gull stiger mer.

1 Like

DNO:
Genel ventes å bekrefte straks vedrørende betaling, da følger DNO på, skal vi tro i morgen.
Jeg vil tro at vi skal opp å teste forrige topp på 10,78 relativt kjapt med bekreftelsen, og med litt hjelp fra oljen og ellers normaltilstand kurser rundt 11.50 før midt av november.

Skulle betaling utebli så kan den falle 10% og det må man være klar over, men jeg ser på det som kun en formalitet nå da de andre begynner å melde om mottatte kroner.

Kilde: http://uk.reuters.com/article/2015/10/15/iraq-oil-companies-idUKL8N12F2EJ20151015

1 Like

Ute av fun igjen snart, tør du ikke mer :wink:

1 Like

DNO er definitivt utenfor min komfortsone, men det er mulig jeg satser på en trade.

Tydeligvis noen, for en sinnsyk utvikling :slight_smile:

1 Like

Årsaken til kronefallet i dag.

1 Like

som nevnt tidliger, så lurt eg litt på kjøp av next rundt 70, så rundt 100, men har ikke turt da eg har vert redd for store utslag.

Kjøp nede på 70 hadde vert gull nå :slight_smile:

1 Like

Nå er jeg +3 øre i pluss igjen på Valutahandelen min… Ser ut til at jeg har truffet en slags bunn her… Liker det…

Eg gjorde det igjen…

hugser dere da eg fortalte at eg hadde vert så flink å kjøpe over 200k i Qec, til snitt på 1,66 og kursen var opp i over kr 2?

Gevinsten eg kunne ha tatt, kan dere regne ut visst dere vil, tingen er at eg så vidt kom meg ut, uten å gå i minus.

Eg vil påstå eg er flink å finne å “time” rett inngang, eg bare glemmer å ta gevinsten, derfor blir ikke eg noe spesielt rik.
Jaja, vi har vel alle våres feil :slight_smile:

7 Likes

Jeg har hatt samme problem som deg men har det siste året blitt mye flinkere å gevinstsikre når kursen er på vei til himmels.

2 Likes

Får se med dolp nå, idag kjøpte eg noe der, så kom det en avtale der rett etter på ( ja utrolig, men sant ).
Kjøpte også noe mer på rundt 40, og den sluttet på 42 var det vel.
Får se om eg klarer å ta vare på en evt gevinst der da :slight_smile:

Eg har gjort en del omrokeringer i portisen min idag ( eg har fortsatt en askje ved navn Fun )

1 Like

Er du usikker så selger du halvparten eller en fjerdedel på god oppgang. Slik sett får du med deg opptur og eventuelt mindre nedtur.

3 Likes

Det gjelder å ikke bli for skvetten heller. Gikk på to smeller i Naur og Funcom og solgte meg ut av GOGL og KOA, som de neste 12 mnd gikk 3x.

Nå prøver jeg å beregne et min/maks kursmål og begynne å selge meg ned når kursen kommer mellom disse to målene. Også kan jeg kjøpe mer hvis kursen uforståelig kommer godt under min-kursmålet. Det fungerte veldig bra med Starbreeze. (Som pr dags dato har falt tilbake til øver halvdel av min/maks kursmålet mitt.)

2 Likes

Dårlig dag å selge på i dag for eks… The Park har ikke “fallt” så mye må du innse. Husk det er startet salg på en haug spill i dag… Det varer i et parr dager… Og da presser de selvfølgelig andre ned for de to dagene det pågår…

Det sagt… Ta en USD handel… Gire 10 gangen… :wink:

man så sinnsykt happy når dollarene bare blir større og større at man bare skal ha bittelitt til, å vipps så er man med ned igjen.

Se foresten gull prisen, den kom nå gjennom 1185, spent på om den bikke 1200 når.
eg tradet litt i Avm i fjor vinter, da rundt kr 2, da var gullet opp å snuste på 1400, tror toppen var 1430 eller rundt der.

1 Like

For en hausete børs vi fikk igjen nå… 10-30% er liksom helt normalt på en dag i tech og lignende. Men volatilt begge veier

1 Like

@holmes børsen har gått sidelengs siden juni 2014, når OSEBX lå kom opp i 615, som nå. Folk som er vant med å kunne trade for å tjene penger sliter nok ganske greit, som gjør at aksjer som peker seg ut nok får mye mer oppmerksomhet enn de burde. Med tilhørende volatilitet.

1 Like

næææmen se på Vei da, slutt på over hundre lappen jo, og med ny kontrakt også.
fått kontrakt på over en halv milliard denna uka også da :slight_smile:

Veidekke er en askje eg ikke ser spesielt på, har den ikke på watch listen min en gang, da eg ikke bryr meg om svinginge der i hele tatt.
Så eg visste faktisk ikke det før nå, at den sluttet på 101,5.
Regner med dere har tatt i mot tipset tidligere, å kjøpt vei ??

1 Like