Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det er mye fordi toskene bruker legevakta som fastlege

3 Likes

Det er det nok. De ser som regel rimelig friske og fine ut.

Uansett nok et argument for å stanse innvandringen til Oslo på ubestemt tid.

3 Likes

For å være djevelens advokat: Hjelper det å stanse innvandringen til Oslo?
Oslo er i det minste stor nok til å absorbere mange ikke-produktive innbyggere.
Vil tro at de gjør mindre skade her enn om man slipper dem løs ute i mindre og sårbare lokalsamfunn. Jeg tenker da både økonomisk og som sikkerhetsrisiko. Poenget er vel til syvende og sist at problemene kun kan løses med massiv deportering.

Tanken er vel at mindre lokalsamfunn og mindre segregering skal bedre integreringen.

2 Likes

Utopisk. De kommer fra en helt annen kultur og vil ikke integreres. De liker ikke oss, og vi liker ikke dem. Det er viktig å være ærlige med oss selv. Medianflykningen/asylsøker er dessuten ressurssvak og vil heller ikke ha noe særlig å bidra med selv om vedkommende faktisk ville. Begrepet integrering er nytale.

Hvem er de og hvem er vi?

Ulempen med en så binær inndeling i oss og dem er at man mister den store bredden i begge begrepene. Det er behagelig for hjernen å dele det inn slik, men jo færre og mer forenklede båser underbevisstheten bygger jo mer misvisende blir det.

2 Likes

Jeg er ikke enig. Jeg synes det å dele inn ting i kategorier gir nyttig informasjon om verden/ naturen. Det har ingenting med underbevissthet å gjøre. Det virker som du ikke forstår hva “kategorien” underbevissthet betyr. Jeg bruker fornuft og logisk tenkning. Du skjønner helt sikkert hva jeg mener med det jeg skrev. Om du da likevel velger å late som du ikke forstår, så er det manipulerende. Jeg sikter til muslimer. De liker virkelig ikke oss, og vi liker ikke dem. De kommer ikke til å ville integreres, og de gjør stor skade på samfunnet vårt. Viktig at man kommer over en kritisk masse som forstår det så raskt som mulig.

1 Like

Det er ikke selve kategoriseringen jeg kritiserte, men antallet kategorier.

Det finnes en stor bredde av «dem» som liker og misliker ulike deler av «oss», og en stor bredde av «oss» som liker og misliker ulike deler av «dem». Antallet kombinasjoner er like stort som antallet individer opphøyd i antall individer. Det betyr ikke at man ikke kan generalisere, men jo større mer homogene grupper man deler inn i jo mer misvisende blir modellen man tegner.

Edit: Forøvrig er det mange av «oss» som misliker hverandre mer enn man misliker «dem» og mange av «dem» som misliker hverandre mer enn de misliker «oss», bare for å komplisere det ytterligere!

2 Likes

Hehe hvordan skalman kommentere uten mer dataunderlag enn det? Sist noen her inne skrev at mordratene hadde doblet seg i Sverige viste det seg at trenden var synkende.

Det vi vet er at totale anmeldelser er fallende i Oslo

image

Vold i nære relasjoner har økt antall anmeldelser, mens andre voldssaker ligger ganske flatt

image

Dette er jo absolutte tall, så totalt sett er det ingen økning om du tar hensyn til befolkningsvekst.

1 Like

Virker jo som en del her i diskusjonen ikke skjønner hva det betyr å være norsk statsborger. Hvis ikke grensen for norsk tilhørighet går ved statsborgerskap, hvor skal den gå da? Når er man norsk nok til å ikke risikere å bli sendt “dit man hører hjemme”?
Holder det å være født i Norge, eller må kan kunne følge slektslinjen til Harald Hårfagre?

4 Likes

Er man født i Norge med norsk statsborgerskap så får vi vel ta den støyten.

1 Like

Redd man ikke bare kan late som om dette er så enkelt som dere gir inntrykk av. For det første så er det jo ikke gitt at kriminelle har annet opprinnelsesland enn Norge. De kan være født her selv om de ikke har klassiske norske navn. For det andre, selv om de ikke er vokst opp i Norge så var jo dette snakk om norske statsborgere og det er jo ikke slik at andre land står i kø for å ta i mot statsløse voldtektsmenn og mordere. Det er altså ikke slik at Norge bare kan velge å sende disse bort til noen. Det handler om hva andre land vil.

Når det gjelder returavtaler så handler de ikke om “retur” av norske statsborgere til annet land enn Norge så vidt meg bekjent, men korriger meg gjerne. Og er man statsborger i Norge så har man jo pr def rettigheter her som norsk. Dere virker å legge opp til differensiert statsborgerskap.

Når er man da norsk nok i deres øyne? Hva med adopterte som er vokst opp i Norge og gjør noe alvorlig kriminelt. Skal de også sendes til sitt fødeland?

Edit: Ser @aeee peker på samme problemstilling over her

Dersom man ikke ser på seg selv som norsk, og i tillegg hater Norge, så skal man slippe å være statsborger her.

Slik som denne eks-dansken.

3 Likes

Har man norsk statsborgersap er man norsk, alt annet er jo latterlig å påstå… man bør heller ha en periode på feks 10 år føre man får et statsborgerskap… klarer man å holde seg unna handlinger som medfører fengselsstraff i denne perioden har man vel egentlig bevist at man øsker å følge våre lover og regler

3 Likes

Da må man ha et statsborgerskap et annet sted. Verdensærklæringen om menneskerettigheter artikkel 15 (1) tillater kun å inndra statsborgerskap dersom vedkommende har et annet, for å unngå statsløse kasteballer.

3 Likes

Tittet raskt på dommen. For å bli fratatt statsborgerskapet måtte han ha dobbelt statsborgerskap, og bli dømt for landsforræderi eller terrorisme.

Tilsvarende lovgivning ble behandlet på Stortinget i fjor.

edit:

Han mistet statsborgerskapet etter §8B

Fra danske lovteksten:

§ 8 B. Den, som dømmes for overtrædelse af en eller flere bestemmelser i straffelovens kapitel 12 og 13, kan ved dom frakendes sin danske indfødsret, medmindre den pågældende derved bliver statsløs.

Stk. 2. Er en person i udlandet straffet for en handling, der efter stk. 1 kan medføre frakendelse af dansk indfødsret, kan indfødsret frakendes i medfør af straffelovens § 11.

Straffeloven
12. kapitel|Landsforræderi og andre forbrydelser mod statens selvstændighed og sikkerhed
13. kapitel|Forbrydelser mod statsforfatningen og de øverste statsmyndigheder, terrorisme m.v.

1 Like

“Verdenserklæringen om menneskerettigheter” er dessverre blitt en parodi på seg selv.

FN er blitt et tøyseorgan som styres av flertallet - dvs. ikke-demokratier og u-land.

For øvrig er ikke de såkalte menneskerettighetene noen lov i seg selv. De er kun en veiledende erklæring som stort sett alle land i verden ignorerer.

1 Like

Hvis dette forumet gjennspeiler det norske folket er det veldig rart at demokratene ikke er større enn det de er, da de er åpene for å ta inn kristene flykninger, mens de i stor grad ikke ønsker muslimske… så siden demokratene er et lite parti, regner jeg med at folk flest er dypt uening med majoriteten på dette politiske forumet

Noen som har erfaringer å dele med disse støvsugerne? Er denne bra? Har du evt en annen variant å anbefale? :slight_smile: