Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Resett er jo en rasistblogg finansiert av rikfolk. :wink:

Du stigmatiserer deg selv :joy:

I følge medier som eies av multinasjonale konsern som kontrolleres av verdens aller rikeste mennesker :man_shrugging:

4 Likes

Jeg ønsker meg høyest av alt idag, at de som ikke leser Resett «fordi den er sånn og slik» forteller meg hva de leser istedet.

Håper noen tør å stå frem…

1 Like

Fra ca 4:10
Ansiktet og den lille pausen til Hanne Skartveit når hun skal svare på det første spørsmålet fra Fredrik Solvang

7 Likes

Daglig. De har jo vist at de jevnlig tørr å trykke ting som venstrepressen ikke trykker.
Viktig med perspektiver fra mange kilder. Jeg er egentlig skremt over hvor mange som baserer sin verdensoppfatning på NRK og Aftenposten.

4 Likes

Kan du ikke trekke frem noen rasistiske eksempler de har kommet med?

Du mener VG som akkuratt trykket en fake news historie for å felle Giske er bedre? ( en historie de nå må ut å beklage).

4 Likes

Slipper ikke unna med ting med Fredrik Solvang. Skulle virkelig ønske flere journalister holdt på som han. :slight_smile:

7 Likes

“Vi ga ikke det fulle bildet. Senere på kvelden kom heldigvis NRK med flere opplysninger som breddet ut og ga et annet inntrykk enn det vi gjorde” …og Resett da, som offentliggjorde videoen som viser at kvinnen ikke bøyde seg unna. Kanskje Resett er godt for noe læll?

3 Likes

En historie som Resett i praksis avslørte! De var de første som blåste hull i den falske historien.
Det syntes jeg de fortjener kred for!

10 Likes

Ikke glem Trine skei Grande-saken.

Dette viser hvor viktig Resett er i medielandskapet. De andre mediene driver i praksis kartellvirksomhet med en svært nøye kontroll på hva som kommer ut og hvordan det presenteres.

5 Likes

Ikke jeg som mener det, men registrerer at venstresiden hater resett.

Selvsagt hater de resett. Det finnes nå et medie som presenterer sannheter venstresiden prøver å begrave. Hadde det ikke vært for Resett ville aldri sannheten rundt giskesaken kommet frem.

VG med venner er totalt avkledd og dette vil sannsynligvis slå vondt tilbake på de som skulle ta Giske.

7 Likes

Hun er ikke den første som har “Processing…” ståendes i panna når han stiller de riktige spørsmålene.

Digger Debatten

Hehe Evilfreud, jeg er på høyre-siden i norsk politikk og hater også resett :slight_smile: Hovedsakelig fordi de kaster kildekritikk ut av vinduet.

1 Like

“hater” er jo egentlig et sterkt ord.
Hater du også VG da siden de klarer gjennomføre et slikt massivt falskt angrep mot f.eks Giske og generelt MSM som gjennomgående har unngått å gi oss informasjon om etnisitet/bakgrunn når de skriver om vold, voldtekt, drap og annen grov kriminalitet? Først etter alternative media har gravd fram denne informasjonen de siste årene har de blitt pushet til å faktisk skrive om det, og dermed har befolkningen lettere blitt informert om hvor gale tilstanden er.
I Sverige har det vært enda mer dramatisk og de har vel gått i fra å få vite absolutt ingenting, til å få vite en god del og nå ser vi at motstanden øker brutalt da mange aldri har vist realiteten.
Skjønner at man angriper usaklige mediaer som ikke har god kildekritikk, men Resett er ikke så forferdelig, og de har vist seg svært viktige i mange tilfeller hvor norsk presse feiler totalt.
Alternative media er fantastisk og har virkelig hjulpet samfunnet vårt. Nå håper vi bare at MSM kan gjennomføre skikkelige endringer og bli mer åpne/transparente og faktisk slippe ut mer informasjon, ikke sile ut gjennom hva som er politisk korrekt osv… Da må man selvsagt ha yttersider som fokuserer på det som MSM ikke fokuserer på. Så selv ensidige nettsteder som HRS har jo masse god informasjon, men man vet jo hva fokuset ligger på. Nettopp fordi de andre ikke leverer en god nok tjeneste der. Hadde ikke MSM feilet i jobben sin, ville det ikke vært nødvendig for oss å lytte til “useriøse” mennesker.

4 Likes

Resett skriver en del innhold fra et visst perspektiv som farger journalistikken, akkurat som de andre norske mediene skriver fra andre perspektiver som kan farge det på en annen måte. Veldig mye innhold er helt nøytralt og likt mellom alle mediene også ettersom de alle kjøper mye innhold fra f.eks. NTB.

Jeg leser en del Resett fordi jeg syns det er verdifullt å lese en bredde av perspektiver, selv de jeg ikke er enig med, men de har en del potensiale til forbedring i kildekritikk og at det er enkelte artikler som bærer litt preg av å være skrevet av amatørjournalister og ikke profesjonelle. Det siste har vel antakelig mest med magre budsjetter å gjøre enn noe annet, men det gjør jo at de får et visst rykte i bransjen som gjør det vanskelig å rekruttere gode folk.

8 Likes

Du mener VG sin kildekritkk er så bra ?

Alle snakker om at resett er fæle, rasister, nasister, at de har en agenda, Men det er svært få som klarer å dra frem konkrete beviser på disse påstandene.

Jeg tørr å påstå at resett funker, fordi de går midt imot den etablerte journalist kasten. Og det trengs. på høy tid.

6 Likes

Har hatt influensa i 3 dager nå. Feber kommer og går, fryser først så hetebølger, hodepine, kvalme. Snart brukt hele vinterferien på dette skitet!

Prøvde å ringe fastlegen min ang sykemelding. Nei det var mulig via telefon. Jeg måtte dra til et legekontor og dokumentere at jeg er syk!

Jada… Jeg skal altså gå 1km på ski og så kjøre til Geilo for å bevise at jeg faktisk er syk. Wtf? Hvis jeg klarer den reisen så er jeg jo ikke syk??

4 Likes

Det er så bare unnasluntrere skal få sykemelding! :astonished: