Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

“Advokat Jonny Sveen, tiltaltes forsvarer, påpekte i sitt innledningsforedrag at tiltalte er den tredje siktede i saken. Brødrene hans, som begge har vært siktet i saken, skal senere forklare seg for retten.”

Ganske finurlig. Tre brødre som selvsagt nekter å samarbeide med politiet, slik at det blir vanskelig å finne ut hvem som faktisk stod bak. Lurer på hva disse kara heter til etternavn.

2 Likes

Og der kom beklagelsen fra VG. I seneste laget. Håper de ringer til Giske også og til jentene. Makan til politisk attentat skal man lete lenge etter i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEqvKG/vgs-dekning-av-giske-videoen?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

3 Likes

Dronninga i ap får det som hun vil. Feirer med øl og halal pølser sammen med skurkene…

1 Like

Favorittjournalisten min :stuck_out_tongue:

10 Likes

Omsider ble samrøret mellom politikk og journalistikk i Norge avslørt.

Så kan man jo bare spekulere i hvor mange lignende tilfeller det har vært opp gjennom årene som aldri har kommet frem i lyset.

2 Likes

Trump får gjenvalg

Det der er tidenes sosiale prosjekt og det kommer til å slå tilbake så EKSTREMT hardt. Utfordringen er jo vanlige homofile og lesbiske som bare vil leve i fred som nå får masse hat fordi sånt transgender tull skaper så ekstremt med hat og buzz.

Skal ikke se bort fra at en helt ny sak som “ingen” hadde tenkt på kan avgjøre hele valget. Slikt som f.eks. transpersoner på 100 kilo som skal spille fotball mot jenter på 50 kilo :wink: og gjerne scorer 5 mål i en eller annen finale.

Av ting man ikke har «tenkt på» så skjer det i Sverige.
Asylbarn som leker 15 men er 25, så joiner de en bokseklubb og slår nærmest de ekte 15 åringene i den aldersbestemte gruppa ihjel.
En boksetrener trakk seg og fortalte om galskapen.

Gidder ikke finne saken nå, google selv…

Bare å finne frem beisekosten!:wink:

Betyr det at dette da hovedsakelig gjelder ungdom med innvandrerbakgrunn?

– Ja, det gjelder ungdom med innvandringsbakgrunn, det er der hovedsakelig veksten er. Vi må ærlige og tørre å si det. Jeg er opptatt av at vi er kunnskapsbasert, og at når vi ser et problem, så kan vi ikke late som at det ikke eksisterer, sier Wara.

2 Likes

Beisekosten er funnet frem. Fakta er rasistisk :

1 Like

Wara erkjenner at bruk av kniv har økt kraftig, noe tall fra politiet viser.

– Vi har ikke god tid. Vi må være tydelige allerede nå. Men jeg opplever at politiet har møtt dette med offensive tiltak. En av grunnene til at vi har så mange knivanmeldelser nå er at politiet aktiv oppsøker miljøene, påpeker Wara.

1 Like

Det er en grunn til at jeg sa at jeg lukket døra på vei ut, det var overhodet ikke er konstruktivt innlegg jeg kom med, men det var for komisk til å la være. Litt politisk ukorrekt av meg :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Vi skal neppe slutte å ta i mot flyktninger, så det viktige i denne debatten er hvor mange vi skal ta inn, men også hvordan vi håndterer de som kommer inn. Mange innvandrere gjør det bra, men relativt sett, så faller for mange utenfor også.

1 Like

Og det er jo veldig viktig, da blir det kanskje ikke så hot å fly rundt med kniv. Hvis man klarer å kombinere det med mer positive tiltak, så tenker jeg vi kan komme på rett vei.

1 Like

Nå snakker vi, i stedet for å ødelegge turområder og uberørt natur, så kan man bygge havvind et par hundre kilometer ute til havs. Jeg forstår ikke de som godkjenner utbygging av landvind i Norge.

1 Like

Iallefall siden det meste av vindkraft i Norge eies av internasjonale store selskaper… OG det ikke finnes noen regler alla hjemfallsretten som vannkraft har.

https://snl.no/hjemfallsrett

Siden alle forventet at avtalen med nord korea skulle signeres i går gikk alle media og statsvitere, unntatt en på NRK, ut og proklamerte at dette ikke var Trump sin fortjeneste, men at avtalen var kommet i boks ved hjelp av sør korea sin president. Vel han var ikke der da avtalen strandet og man ser nå at det er Trump som aksepterer eller ikke aksepterer avtaleutkast.

Utsettelsen får synliggjort at her er det opp til Trump. Får ikke Trump den anerkjennelsen han fortjener så sørger han for at han får den. Han stikker ikke ut armen med lua i hånden akkurat.

iLike

3 Likes

Nervøst marked, neste korreksjon på trappene ?

“ren diesel”

Jeg legger meg faktisk litt ekstra langt bak dieselbiler på vinteren, lukter jo at noe er feil. :stuck_out_tongue:

Til dere som blir forbanna over at vi “kaster bort penger” på flyktninger, hvor forbanna blir dere på dette?

… har hatt problemer med muskler selv og måtte til en manuell terapeut før jeg fikk øvelser for å løse problemet og en naprapat for å løsne opp shiten så jeg fikk en kickstart.

Jeg har en kompis som burde hatt statsfinansiert treningsopplegg flere ganger i uka inntil han faktisk ble frisk. Da kunne han begynt å jobbe og tilført penger til staten i stedet for å bruke penger og fått et mye bedre liv.

1 Like