Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Som en person som ikke har vært sykemeldt på 20 år så føler jeg at jeg betaler for mange late sabber. Men jeg har jo vært syk. Bare ikke fått sykepenger. Sykelønn er en ordning som må vernes om og da må unnasluntnere lukes ut. La bedriftene ta regningen i større grad og la bedriftene få større mulighet til å si opp folk som er sykemeldt uten å være syke. Eller få saken vurdert av en slags instans i hvertfall.

Har selv problemer med hendene så mye at jeg måtte leie en privatsjåfør noen uker tidligere. Kunne ikke holde rattet. Eneste som hjalp var et privatsykehus der jeg betalte for 10 behandlinger av egen lomme. Da hadde jeg prøvd lege, naprapat, akupunktur, healer, fysoterpaut i 1,5 år. 2 mnd på privatsykehuset og jeg kunne jobbe normalt igjen. Uansett, privatsykehuset var proppfullt av folk med muskel, sene og leddproblemer. Så jeg har forståelse for de som er sykemeldt og som trenger det. Gi gjerne subsidiert behandling på privatsykehus til alle som er i jobb. Det er nok et plussregnestykke.

Men jeg vet om så mange som kunne jobbet, men de er for late og gidder ikke. De er uføre og kjøper og selger hus som de pusser opp selv. De bygger faen meg veier med hakke og spade.

Greia er at folk med litt mindre jeg-må-finne-ut-av-det-vilje ender opp uføretrygdet. Det er poenget mitt, ikke at folk er unnasluntrere. Leger må kunne få slutt på at muskel, sene og leddproblemer gjør folk trygdet, rett og slett ved å få dem friske. Dette er de for dårlig på i dag. Du får gjerne en pakke ibux eller tilsvarende og en ukes sykemelding. Det løste ingenting for meg :stuck_out_tongue:

Ja legen min bryr seg lite. MR og blodprøver osv. Men finner ikke ut hva som er galt. Sykehuset behandlet bare symptomene på en halvgenial måte. Men når det gjelder dette feltet må vi forske mye mer. Det er jo den vanligste uføreårsaken. Hva gjør de i Canada?

Hadde det vært noen SV-tanter på forumet her så hadde de sagt “men du kan jo ikke vite hva de sliter med ellers”.

styrketrening er bra mot muskel og ledd problemer, anbefales

hvis problemet ligger i hendene hadde jeg sett på øvelser for arm-wrestlers, Devon Larrat har en del der på youtube.

Jeg ville trent opp flexion, extension, pronation og supination av hånd

4 Likes
1 Like

Cohen tatt i løgn i det nye vitnemålet også. For en trist fyr.

1 Like

Blir mest forbanna på formatet til denne fyren.

@anon21766851 Det er fordi han ikke er insider…

1 Like

Bra arbeid av politiet. Det var tydligvis ikke bilen polakkene var interessert i nei. De ble tatt i en annen bil, med beholderen av cyanid OG masse medisiner.

3 Likes

Var nok medisinene de ville ha, god verdi i dem.

Imponerende at de faktisk klarte ta de!
Usikker på om det var flaks eller ikke, kjørte de fort før de viste om politiet eller for å stikke av når de så de?
Urutinert å ha med cyaniden i bilen ilag med alkohol og tobakk da :joy: om det var smuglevarer så er jo politiet allerede mistenksomme.
Om det var skikkelig organisert ville en tro at de gjennomførte et salg av cyaniden rett etterpå.
Veldig spesielle greier, jeg er utrolig nysgjerrig på hva de skulle med den. På tide skjerpe sikkerheten skikkelig nå som vi vet noen er ute etter slikt.

1 Like

Jeg tipper de skulle ha legemidlene og at cyaniden ikke var planlagt

1 Like

Utrolig lite spennende forklaring tho.

De lærte nok ikke sist gang… Ref Zyklon b

2 Likes

Siterer litt fra artikkelen:
" Andelen innvandrere eller norskfødte med innvandrerforeldre utgjør nå 17,7 prosent av den norske befolkningen. "
Nå er det en del fra EØS inne i disse tallene også, men dette er altså kun innvandrere eller folk født i Norge med innvandrerforeldre, allerede der er det 17,7 % av befolkningen!
Hvor mange % er det reelle tallet, det er jo folk her med oldeforeldre som kom som innvandrere/flyktninger/asylsøkere til landet.
Er det 25%? 30%? Mer?
Hvor mye utvanning er nok, når vi vet at det går utrolig mye ut over det norske velferdssystemet, kanskje uopprettelig?

3 Likes

Hvem har drevet med apestreker her?

1 Like

Noen med elendig humor og null respekt for dyr.

6 Likes