Som en person som ikke har vært sykemeldt på 20 år så føler jeg at jeg betaler for mange late sabber. Men jeg har jo vært syk. Bare ikke fått sykepenger. Sykelønn er en ordning som må vernes om og da må unnasluntnere lukes ut. La bedriftene ta regningen i større grad og la bedriftene få større mulighet til å si opp folk som er sykemeldt uten å være syke. Eller få saken vurdert av en slags instans i hvertfall.
Har selv problemer med hendene så mye at jeg måtte leie en privatsjåfør noen uker tidligere. Kunne ikke holde rattet. Eneste som hjalp var et privatsykehus der jeg betalte for 10 behandlinger av egen lomme. Da hadde jeg prøvd lege, naprapat, akupunktur, healer, fysoterpaut i 1,5 år. 2 mnd på privatsykehuset og jeg kunne jobbe normalt igjen. Uansett, privatsykehuset var proppfullt av folk med muskel, sene og leddproblemer. Så jeg har forståelse for de som er sykemeldt og som trenger det. Gi gjerne subsidiert behandling på privatsykehus til alle som er i jobb. Det er nok et plussregnestykke.
Men jeg vet om så mange som kunne jobbet, men de er for late og gidder ikke. De er uføre og kjøper og selger hus som de pusser opp selv. De bygger faen meg veier med hakke og spade.