Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

sett dette?

" Her lokker dukken fireåringen ut i en bil…"

Huff, det der så skikkelig skummelt ut!
En ny hverdag angående farer som foreldre må passe seg for…

Som om vi ikke hadde nok å bekymre oss for fra før😓

så dere linken videre ned på siden,der ar det MER slike hackbare internett greier…

holder meg til 1999 året enda jeg med analog telefon,-ok,jeg har 1 Ipad og bredbånd,men alt set nye biosikkerhetssystemer holder jeg meg vekk ifra…passord på til har jeg muligheten til å forandre på…det kan man ikke med fingeravtrykk og sånn.

Hvilket standpunkt har dere til våpen regler? Mer som USA eller strengere?

https://www.nettavisen.no/video/tidligere-israelsk-soldat---usa-har-verdens-beste-vapenregler/3423685420.html

Norge har en ganske grei balanse i våpen reglene. Det blir strammet litt inn på hvilke våpen som kan defineres som “jakt våpen” noe jeg personlig synes er helt greit.
For de som synes våpen er gøy er det ingen problemer å få fatt i det du ønsker lovlig.

1 Like

I mangel av bedre tråd.

Dette er ganske spennende.

1 Like

:face_with_raised_eyebrow:

Skal være tiltalt for nye overgrep

Ifølge avisen Chigaco Tribune er den amerikanske artisten R. Kelly tiltalt for 11 nye tilfeller av overgrep og seksuelt misbruk.

At den mannen får gå ute blant folk er smått en skandale.

ja,det virker litt oppsiktsvekkende…

han er ihvertfall god til å vri seg unna.

Mer som Texas, men med mer kontroll. Og ikke minst angående hvem som IKKE skal ha våpen. Og misbruk av våpen burde straffes mye strengere. samt at forsvar av egen eiendom burde være innenfor.

1 Like

Det er dette som er så farligt med å være så antirasistisk der “alle liker alle”-mentaliteten river ned det fredlige samfunnet vi har bygget opp til nå,-det må være en balanse.

blir mildt sagt oppgitt når norske myndigheter,som godtar å ta tilbake disse IS krigerene,nå “VURDERER” å straffe dem…i min verden SKULLE VI GITT DEM LOVENS STRENGESTE STRAFF!

det henger ikke samme noen sted der det er slik offentlig aksept at hver eneste kriminell handling gjordt av disse med “et annet livssyn” skal få strafferabatt,-som om at vi i samfunnet liksom er til gjeld for det “de” har vært igjennom.

1 Like

Like greit med strenge våpenregler når man leser om sånne idioter som det her!

Fordelen med dagens lovgivning er jo at sånne utsagn fører til at politiet dukker opp på døra de og henter hele skapet ditt.

Det som faktisk er bra i Norge er at dårlig dømmekraft er nok til å miste lisens. Så full på byen og kalle en politi hestkuk og voila lisens inndratt.

Obs!

Fikk en mail fra Dine Penger nå som ikke var så happy med at artiklene deres har blitt delt i sin helhet på forumet, så vennligst ikke gjør det i fremtiden. Det står allerede i forumreglene at man ikke kan dele info man ikke har opphavsrett til, men det er sikkert ikke alle som har fått med seg den regelen. :slight_smile:

3 Likes

Da vet vi at Dine Penger journalistene leser her inne :blush::wink:

3 Likes

Mye av innstramningene i våpenlovene er pga politikere som er bekymret for sitt eget skinn. Jeg er av den mening at liberale våpenlover på lang sikt sørger for å holde politikerene ærligere enn med strenge våpenlover. Med strenge våpenlover, så har ikke vanlige folk noe de skulle ha sagt opp i mot politikere eller “voldsmonopolet”.

Selv med liberale våpenlover, så holder politikerene seg stort sett i live. Det holder til sjeldenhetene at de blir tatt av dage, selv i Texas.

Når det er sagt, så er inntrykket mitt at de fleste drapssakene i USA enten er gjengrelatert eller psykiatri-relatert.

Og omtrent alle “massedrap”, blir begått i situasjoner der ofrene ikke har evne til å forsvare seg, eller noen til å forsvare seg.

Når det gjelder våpen, så må det være slik at ingen har våpen eller at alle har våpen (eller kan skaffe seg om de vil).

Ettersom et samfunn der ingen har våpen er helt urealistisk, må det være åpent for at alle kan skaffe seg våpen.

Slik samfunnsutviklingen er så bør det bli enklere for vanlige, lovlydige mennesker å skaffe seg våpen. Men ironisk nok kommer det stikk motsatte til å skje.

1 Like

Som Finnmarking så er det helt innafor for meg å kalle lensmannen for en hestkuk, det har vært testet i rettsvesenet faktisk :sweat_smile:

Det er nok mye av det ja, men tror det er enda mer akkumulert over tid som følge av konflikter mellom folk i nære relasjoner, naboer, venner, etc. Tenker fort på eksempler som orderud, han fremmedlegionduden og han oppe i nord eller hvor det var som skjøt thaikona og sønnen hennes.

Gir logisk mening, da det er de relasjonene det oftest oppstår konflikter hvor hvem som helst kan bli koko av raseri. Dersom flere har våpen vil flere blåse hodet av hverandre i affekt over utroskap og nabokonflikter over trær og bikkjer som driter :sweat_smile:

Edit: Fant en studie.