Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nope.

De ble blankt frifunnet. Og så kom det frem all verdens maktmisbruk fra Obama-myndighetene sin side.

Du tar helt feil vedrørende AOC:

:sweat_smile:

3 Likes

Å mene at en ung politiker som er opptatt av klima og velferd er grunn til at folket må ta våpen i hånd.

Personangrep burde vært brukernavnet ditt.

Nei. Rofl

Josef Stalin var en ung politiker som var opptatt av rettferdighet og velferd.

Kom med et eksempel, takk.

1 Like

Familien ble frifunnet, men flere av de var var involvert i stand-off’en ble dømt til lange straffer.

1 Like

OK, hvem?

Den gærne kommunistdama får støtte fra Ted Cruz. Venezuela neste.

Det er vel ingen som påstår at hun har feil i absolutt alt hun sier.

Kun venstrevridde troll som mener slikt.

edit: Tror forresten det kvalifiserer so personangrep å bruke “venstrevridde troll” i annet hvert innlegg.

1 Like

Mandela også, your point being?

Tror ikke du hadde maktet å se det uansett så stor tro som du virker å ha på dine egne snodige utsagn. Du kan jo bla litt i dine egne innlegg og prøve å vurdere objektivt om du fremstår som en type som behandler de du snakker med med respekt

Jeg svarer på personangrep med samme mynt ja.

OK, du fant ingen eksempler nei. Da foreslår jeg at du gjør det samme som du ber meg om å gjøre.

Her kommer en faktabasert argumentasjonsrekke - les den 10 ganger før du eventuelt svarer.

USA har liberale våpenregler fordi innbyggerne skal kunne forsvare seg mot maktovergrep (FAKTA).

Dette har så langt ikke skjedd i stor skala, men det betyr ikke at det ikke kan skje i fremtiden (FAKTA).

Et scenario hvor dette kan skje er hvis AOC får politisk makt (HYPOTESE).

Dette KAN oppstå fordi hun er selverklært sosialist, og fordi samfunn med sosialister som ledere svært ofte blir brutale diktatur (FAKTA).

Kom gjerne med motargumenter - uten personangrep.

“Under no pretext should arms and ammunition be surrendered; any attempt to disarm the workers must be frustrated, by force if necessary”

― Karl Marx

Se - til og med helten deres er for at innbyggere skal ha våpen!

Dette har vi ikke vært uenige i.

Spekulasjon er et mer dekkende ord.

Omtrent like sannsynlig som jomfrufødsel. Nok av mekanismer i systemet som vil forhindre det, og antakelig vil ikke en senator utgjørenoem fare for demokratiet uansett.

Nok av land med flere sosialister i nasjonalforsamlingen enn i USA. Det går stort sett helt fint. Vi har hatt sosialister i posisjon i Norge i usa’s definisjon av begrepet et halvt århundre uten noe behov for væpnet revolusjon.

1 Like

Det er til og med en del som vil mene at det har gått ganske greit i dette landet i den tiden også :wink:

Jeg sa ikke at det var sannsynlig at AOC fikk makt og at dermed måtte innbyggerne bruke våpen til å forsvare seg.

Jeg beskrev et SCENARIO. Det er også et mulig scenario at Norge blir invadert av Russland. Det betyr ikke at det er sannsynlig - det betyr at det er noe som KAN skje.

Jeg føler ikke det er så mye vits i å diskutere dette videre.

Vi KAN bli okkupert av Lichtenstein også. Vi må forberede oss!

Jeg syns ikke scenarioet ditt om at amerikanere må ha våpen for å forsvare seg mot AOC virker mer gjennomtenkt enn det. Omtrent alle eksisterende trusler mot USA er farligere enn det.

1 Like

Har du vært i militæret? Hele Norges forsvar er tuftet på det usannsynlige scenarioet om at vi kan bli invadert av en fremmed makt. LOL liksom.

Og igjen klarer du ikke å fatte at jeg beskrev ett scenario av tusen andre mulige. Du er jo helt besatt.