Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

…det er ikke bra å trøkke dette “politiske korrekthet” opp i tynet på små unger synes jeg.

i verste fall kan ungen din ende opp som han her…

Norske medier er en gjeng med hyklere. Denne uken har det vært mye okking og skriking over at New York Times slutter med karikaturtegninger.

Hvor var norske medier under karikaturstriden i 2006 når Jonas Gahr Støre kastet redaktøren Vebjørn Selbekk under bussen…

Og for så vidt andre samfunnstemmer som Anine Kierulf & co

4 Likes

:woman_cook:

Stoppet falsk «kokk»

Politiet har kontroll på en kvinne i 30-årene i kokkeuniform som tok seg inn på Lørenskog sykehjem og hevdet å være en del av betjeningen.

– Hun hadde gått inn på sykehjemmet med den hensikt om å jobbe der. Da hun først ble avvist, tok hun turen ned i kjelleren og fant frem en kokkeuniform. Så gikk hun tilbake til betjeningen og hevdet at hun hadde sin første arbeidsdag, sier operasjonsleder Ronny Årstein.

Kvinnen er en kjenning av politiet og er tidligere domfelt for en rekke mindre lovbrudd.

1 Like

Ukonvensjonell måte å “søke” jobb på🤣
Uvanlig ivrig da :sweat_smile:

Man må vel på et eller annet tidspunkt sette en stopper for de tusen tyske fiskebrukene vi har langs kysten.

1 Like

Tyson Fury,nåtidens virkelige “Rocky”…de må lage film om han.

:boom::boxing_glove:

Nå er dette et felt jeg kan svart lite om, og jeg viste ikke at vi hadde tusen tyske fiskebruk langs kysten (eller om det stemmer).

Men kvoter på kommersielle fiskebruk er selvfølgelig en del av det. Og hvis du mener at det er der skoen trykker, så stemmer det helt sikkert, for all del. Men et midlertidlig forbud for private er vel greit det også, synes jeg.

1 Like

Engelsk Rocky? Me thinks not… :rofl:

ha sansen for han.

liker folk som kommer fra tøffe tider i livet,til å fullstendig snu det på hodet,inspirerende.

En liten adel av rorbueiere tjener gode pengere på at turister driver halvindustrielt fiske helt uten kontroll, der mesteparten av fisken bare blir kastet rett i sjøen fordi det bare er filetstykker som blir fraktet aus deutchland

6 Likes

Mengden fisk endel tyskere tar med seg hjem er faktisk helt imponerende.

Utrolig provoserende å lese om slikt.

Tyskerne og de andre turistene som gjør dette er ille nok, men de verste er nordmenn som både vet om og legger til rette for dette.

Samme sak med grunneiere som leier ut eiendommen sin til utenlandske vindkraftverk. Ødelegger for hele bygda (og landet) men tjener et par slanter på det sjøl så da er det greit.

1 Like

Ja, noen ville sikkert i utgangspunktet tenke at hvor mye fisk kan noen tyskere klare å dra opp, men man må nesten se selv hvordan fire mann står og sløyer fra morgen til kveld hver eneste dag uten stans for å få et lite inntrykk av hvilke kvanta det kan dreie seg om.

Og all maten og drikken de trenger har de jo med seg hjemmefra.

1 Like

Vi snakker faktisk tonnevis!

De kjører tilbake til Tyskland med frysehenger…

Vi stopper ofte disse. Noen har med tilhengere, og enkelte har frysere i tilhengeren. Ofte er det menn som reiser sammen, tre til seks i samme kjøretøy.

**Ask mener det er tale om et voksende problem. **

– Det kommer flere og flere turister. Fiskebestanden er lav og truet i mange fjorder og langs kyst

Tja. Ut ifra hva du viser til her, så må jeg jo si meg 100% enig i at det er problem.

ingen planer på en søndag?

ta frem en kaffekopp og les denne…

1 Like

Kommunismen begynner på flyplassen.

Skal vi våge å gjette at for de rette menneskene vil det finnes unntak for denne kvoten?

2 Likes

Går mot er grønt diktatur, bare vent å se…:gun:

Husk at disse fuckerene ligger an til 16% ved kommunevalget i Oslo!

1 Like

Gjelder selvsagt ikke politikere m/familier.

2 Likes

Er vel tradisjon at ungdomspartiene kommer med lite gjennomtenkte forslag.