Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Norske båtfiskere dro inn 374.000 (!) tonn torsk i 2018.
Om det smugles ut noen tonn av noen stakkarslige tyskere… betyr nok ikke så mye for torskebestanden.

Det var nøyaktig slik de tenkte i gamle dager når de fisket tunfisk og sild utenfor vestlandet.

Og plutselig en dag var fisken borte.

1 Like

Du vil se at fredningen av torsk fremdeles er begrenset til noen ganske få områder. Men ja jeg kan love deg at den mengden turistene tar ut utgjør MYE når du regner det sammen. Tallet 100.000+ tonn helt uregulert fiske har blitt nevnt og jeg finner ikke det usannsynlig overhodet.

Eier du rorbu kanskje unge mann?

https://blogg.forskning.no/borge-damsgards-blogg/om-fisketurisme-og-fangsten-som-forsvinner-over-kaikanten/1107581

https://nordnorskdebatt.no/article/fjordangrep-fisketurister

3 Likes

La oss begynne med våre egne først… hvis det bare er småfisk på 1 kg er det 7 tonn bare på denne karen :man_farmer:

Ferskvannsfisket er regulert og kontrollert hundre ganger bedre enn fjordfisket, siden det der er grunneiere som har direkte økonomisk impact av det, og fordi det er en smule mer oversiktlig hvordan det går med bestanden i avgrensede vassdrag.

Så jeg tenker vi holder fokuset på utlendingene først ja.

Så dette er ok?!??
:astonished:

se stakkaren til venstre som titter oppstrøms for å se etter fisk. Men neida, det har han storfiskerkaren i artikkelen over tatt!

Er de tyske? NEIN!

Som KSO sier det;

Politikken blir som vannmelonen - grønn på utsiden, knallrød inni.

2 Likes

…hvor…vanskeligt…

(om jeg virker slem,skylder jeg det på å være overtrøtt før leggetid :grimacing:)

hehehe…

Full eller? Du svarer på ditt eget innlegg med samme artikkel?

For et sjokk, hvem skulle trodd at Grønn ungdom vil innføre regler for å begrense utslipp? Hva blir det neste? At senterungdommen er for landbruk eller at det viser seg at Fpu er i mot avgifter?

Sjokket ligger i at hele 16% av befolkningen i Oslo tenker å stemme MDG.

Og at noen som kaller seg et miljøparti tar til orde for å bygge høyhastighetstog i hele landet er også sjokkerende. Snakk om å sløse med resurser og bygge ned urørt natur!

Det er som Ketil Solsvik Olsen sier, kommunisme i grønn kamuflasje.

3 Likes

Vi får se hva valgresultatet blir. Problemet er svært mange av dem som påvirkes av galehuset som styrer i Oslo ikke har stemmerett i byen.

Innenfor Oslo sine grenser bor det svært mange studenter og single, som ikke evner å tenke utover sine egne behov. Dette er kjernevelgerne til MDG.

1 Like

hehe,i den andre artikklen svarte Ketil Solvik-Olsen bra synes jeg.

:wink:

“meningsmålinger” er et kjent begrep hos media for å prøve å påvirke publikum…

husker dere tilbake til 2016?..da brexit skulle avstemmes,da hevdet store aviser at det var “liten sannsynlighet osv…”

og så har vi den beste…Donald trump,-igjen,der større aviser hevdet at Hillary ville vinne,og at Trump hadde minimale kjangser.

16% av Oslo`s befolkning…ugjør dette ca 86 000 mennesker,-så mange idioter…det kan kanskje stemme det?

:smile:

Ikke så sjokkerende det, har blitt mye triveligere å bo i Oslo etter grepene de har tatt, og de har jo levert på akkurat det de gikk til valg på. De fikk også veldig mye støtte av innbyggerne av å rydde opp i søple-krisen Høyre etterlot seg.

Forstår naturligvis at det kan oppleves negativt for de som er avhengig av å kjøre til byen utenifra, men stemmer jo uansett ikke i Oslo som @Pablo nevner.

2 Likes

Javel? Har ikke merket så mye til de grepene, og jeg bor innenfor Ring 2.

Det må du jo naturligvis få mene. Selv syns jeg det er positivt med mindre biler og bedre forhold for syklister og gående.

Dette tror jeg blir veldig bra:

1 Like

Hvem har det blitt triveligere for? Det er jo 100 % subjektivt.

Men som sagt, for kjernevelgerne til MDG (studenter og single) så er det kanskje blitt triveligere. Det er jo heller ikke dem som får regningen for den vanvittige pengesløsingen som foregår.