Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hehehe :rofl:

1 Like

Virker som byrådet blir mer og mer korrupt og mindre og mindre “demokratisk” (hva det betyr lenger er uklart). Heller ikke har de noen skrupler mot å misbruke voldsmonopolet mitt fredelig borgere, jf. økt antall såkalte “rasismesaker”, mens ekte kriminialitet, knivstikking, ikke blir loggført en gang (https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/02/15/195552027/politiet-har-sluttet-a-fore-statistikk-over-knivstikkinger). Er ikke i prinsippet hele bystyret en kriminell, mafialiknende organsisasjon?

4 Likes

Det er veldig risikabelt.
Om du ikke er valutaspekulant og vet hva du driver med, vil jeg heller anbefale deg å vente litt. Akkurat nå er nok rentedifferansen mellom norske og europeiske renter svært lokkende.
Men jeg gjetter det ikke vil vare veldig lenge. Renten i Norge er nok i 0 eller lavere i 2020/2021 tenker jeg. Så da blir differansen mellom oss og EU endel under 1%.
Dvs renten vil gå ned fra 1,25/1,5 alt ettersom om de klarer få inn en heving til eller ikke til 0 på kort tid. Vi vil jo ligge litt etter de andre landene som følge av en enorm boost i oljeinvesteringer, men etterhvert vil vi uansett følge etter.
Kronen vil nok styrke seg fremover om vi ikke gjør noe, eller til og med snakker opp renten. Mens EU og USA begynner å kutte/stimulere mer. Det vil nok ikke Norges Bank skal skje og da må renten ned slik det ikke går for langt.

Gjerne les deg opp på ulike artikler som viser hvor trist det er når det går skeis. Det kan virkelig bli brutalt om man har uflaks. Har man sterk tro, så må man uansett huske på risikoen. Og gjøre tiltak deretter.

3 Likes

Det gjelder ikke bare byrådet i Oslo. Synes hele politikken + byråkratiet blir mer og mer halvkorrupt, med endeløse lønnsøkninger og tilleggsordninger som de bevilger seg selv.

4 Likes

image

4 Likes

De skulle tidoblet bøtene til 2000 kr pr kilo, og beslaglagt både kjøretøy og utstyr da det er brukt til å utføre kriminelle handlinger!
Og selge det på auksjon til inntekt for staten.

3 Likes

De kan begynne med fiskekort for utlendinger.
Samt “registreringsplikt” for all fangst over f.eks 10 kg (noe båtutleieren kan ta seg av), samt kg-avgift på registreringspliktig fangst, mye på samme måte som på villsvinjakt i utlandet.

1 Like

Noe å tenke på for deg?

2 Likes

Hva skal du i sommer? :desert_island::beach_umbrella::camping::mountain::world_map:

• Bli hjemme
  • Feriere i norge
  • Feriere i skandinavia
  • Feriere i syden / et annet land
  • Skal jobbe hele sommeren

0 stemmegivere

1 Like

Skjelve? Er det negativt at folketallet ikke synker? Eller snakker du om at “rasen” tysker blir vannet ut eller kulturen blir utvannet? Hva er en tysker uansett? Det har vært blanding av kulturer og folkeslag der i hundrevis av år som de fleste andre land i Europa…

Problemet er vel ikke blandingen av kulturer, men dannelse av parallellsamfunn.

Melting pot or a pot of stew, husker du den fra skolen? Hvis man ikke klarer å smelte sammen disse kulturene, så kan det få katastrofale følger, ref x-Jugoslavia, Rwanda, Armenia osv

Mye fornuftig der, men premisset mitt var at det ikke ga økt sikkerhet. Hvis det er to konkurrerende interesser mener jeg at religion må vike.

Ja Invivo det er helt klart noe som må løses :slight_smile: Integrering, barnevern, veiledning, holdningskampanjer, språkopplæring og blanding av miljøer gjennom byplanlegging og bosetting og utdanning blir verktøy for å unngå parallellsamfunn. På alle disse områdene kan vi alltid bli bedre ^^

Det finnes mer enn nok europeere til å opprettholde økonomien i Tyskland, og forsåvidt resten av Europa også, uten at man skal ta inn kulturer som vil lage problemer. Det er heller ikke nødvendigvis noe problem at folketallet i Europa synker, rent bortsett fra at det er pga manglende fødselsrater. Noe som betyr at pensjonistene vil koste samfunnet dyrt etterhvert.
Mange tror at løsningen er å importere arbeidskraft fra andre steder, og det er vel og bra, så lenge arbeidskraften ikke er å regne som analfabeter, og aktivt går inn for å hindre sine egne kvinner fra å delta i lønnet arbeid, og ikke ønsker at barna, og da spesielt jentene skal bli påvirket av syndig vestlig kultur.

At Tyskland består av en blanding av kulturer og folkeslag stemmer nok, men det har vært over tid, og de fleste har vært ganske kompatible i utgangspunktet. Det som skjer nå kommer til å ende ille.

Det er merkelig hvordan mange snakker om CO2, og at det er bedre å være “safe than sorry”.
Og så er det gjerne de samme folkene som er de største forkjemperene for å fylle opp europeiske land med flyktninger som for det første ikke nødvendigvis er kulturelt kompatible, og for det andre gjerne har krigserfaring (enten aktivt eller emosjonelt), og mener at dette vil gå helt fint!

3 Likes

Nettopp, derfor bør innvandringen holdes på et minimum slik at samfunnet kan ‘‘absorbere’’ de som kommer her slik at vi klarer å skape et samfunn som er varig stabilt og bærekraftig også i fremtiden.

2 Likes

Innvandrere og flyktninger er ikke det samme. Når vi snakker om fødselsrater og befolkningsvekst blir flyktnings-delen av befolkningsveksten mye mindre enn det innvandrerne totalt står for. Folk fra andre europeiske land er også innvandrere…

Flyktninger er mennesker på flukt. Når vi som er delvis ansvarlig for kriger i områdene de flykter fra blir så selvsentrerte at vi vil sperre dem ute og la dem dø mister jeg troen på at vi er de med riktige verdier.

Hvis vi slutter å destabilisere Midt-Østen kommer også færre flyktninger til å måtte flykte derfra, men som vi ser av politikken til vesten i dag er det lite sannsynlig at vi vil slutte med det.

Ingen mener at det “går helt fint” å integrere flyktninger. Det er vanskelig, komplisert og dyrt helt til de er integrert og begynner å betale skatt. Det jeg er mot er fremmedgjøring og ekskludering av flyktninger som kommer til vesten. Det motarbeider inkludering og skaper avstand som gjør integreringsarbeidet enda vanskeligere enn det trenger å være.

Det er heller ingen som snakker om å “fylle” opp land med flyktninger.

Sperre folk ute? La dem dø? Skjønner du selv hva du skriver?

Og er ‘‘vi’’ ansvarlig i disse krigene?

4 Likes

Vi er IKKE ansvarlige for krigene som skjer i Midt-Østen.

Om du er ute etter hvem som er ansvarlige for ufreden der, så kan du se hvor våpnene deres stort sett kommer fra:
Tidligere Sovjet og Kina (pluss Nord-Korea), som virkelig har gjort sitt beste for å destabilisere Midt-Østen, og også Asia, Afrika, Sør-Amerika og Europa.

Jeg er av den mening at man burde sende fredsopprettende styrker til landene med pågående konflikter. Og bruke de til å okkupere landområder som man kan bruke som “safe-zones”, og opprette mer eller mindre permanente flyktningeleire der.

Problemet med “safe-zones” har vært at de ikke har vært det. Spesielt ikke de som FN har stått bak. Problemet er for “snille” ROE (rules of engagement), og for lett bevæpning av styrkene, slik at de bare har latt seg dytte til siden…

Om et angrep på en “safe-zone” blir regnet som en krigs-erklæring, og at man ikke lefler med latterlige konsepter som “proporsjonal maktbruk”. Blir man angrepet, så nedkjempes fienden med alle lovlige midler. Inkludert artilleri og flyangrep. Og med fienden, regnes landet eller organisasjonen som står bak angrepet.

2 Likes

Hva skal EU med en nasjonalsang?

Jeg er særdeles EU- og EØS-kritisk, og ble ikke akkurat noe mindre kritisk av denne saken…

5 Likes

Nasjonalsang? Er det noe som rullerer hvert år, aka Eurovision vinneren?

1 Like