Røk ut med 75% av Telenor aksjene mine nå. Det holdt ikke denne gangen så da tar jeg konsekvensene. Går vel rett opp igjen nå, men hadde bestemt meg å selge om den falt under 149 kroner og jeg kom meg ut på 148.60. Dårlig trade, men når ikke 150 holdt heller da føler jeg meg usikker. Jeg gikk inn på at 155 skulle holde og holdt ikke den så tenkte jeg at 150 sikkert holder, men nå ble stemningen litt for negativ for min del.
Bedre lykke neste gang. Stemningen i Telenor aksjen vil nok snu når Vimpelcom skandalen har roet seg
23 timer siden
Telenor utvikler seg slik jeg håpet.
i dag, solgte 75%
Hva er horisonten din for en aksjes utvikling?
Teknisk så brøt SMA 50 under SMA 200 både 26.06 og på ny 18.08, to tydelige salgssignal. Videre brøt også den kortsiktige SMA 15 ned under SMA 50 i går da du skrev at den utviklet seg som du håpet, noe som også er et salgssignal på kort sikt. Moment har jevnt falt lengre og lengre ned under 0 siden 01.11. Bunnene i RSI chartet brøt ut av den stigende trenden rundt 30.10 som er enda et salgssignal og har først i dag rukket å bevege seg inn i oversolgt område (mulig tidlig tegn på kjøp)
Jeg vet ikke hva en trippel bunn er, men jeg har sett en dobbel før.
Og jeg har sett en dead cat bounce etter et stort fall på kort tid som man bruker fibonacci for å “regne” ut hvor aksjen mest trolig skal bevege seg.
Ellers så var jo toppen 26.10 som kom som en følge av dobbel bunn kanskje et tydelig signal på at man ikke skulle bryte motstandsnivået på rundt 170 kr i denne omgang, og den bekreftet kanskje at dette var en dead-cat bounce fra høyere nivåer og ikke en indikasjon på en recovery.
Om du skal støtte deg på noe trendmessig over lengre tid så er kanskje i dag dagen å endelig kjøpe.
Vi er helt klart innafor den stigende trenden langsiktig.
Bare hyggelig, @Morti har forsåvidt påpekt den samme trenden for 5 dager siden i noen poster lengre oppe så jeg vet at han også ser på det lengre bildet.
Men det er derfor jeg er usikker på hans beslutning om å selge i dag. - ja det var riktig i forhold til fallet i dag, men det er også mulig dette er bunn notering før videre oppgang innenfor den trenden han selv påpekte.
- jeg kjenner personlig ikke veldig mye til økonomien til Telenor, og denne trenden har vært oppadgående lenge.
Kanskje det sikreste er å vente å se om bunnen i trenden holder og at SMA 50 krysser SMA 200 igjen? - vente med kjøp til tidligst når evnt SMA 15 krysser opp over SMA 50?
Da har vi kanskje også fått svar på dette med Vimpelcom.
Det handler jo ikke om å treffe det beste punktet teoretisk å kjøpe, men å ligge der og plukke 10-15% hver gang.
Bra post Irathi. Jeg tenkte mest på at det ville være en god mulighet for trippel bunn og at hele denne saken med vimpelcom var absorbert i markedet allerede. Jeg er ikke flink med aksjer som er kraftig i nyhetsbildet merker jeg. Solgte på bunn i norwegian midt i den fagforenings-krisa. Min dårligste og dyreste trade. Har jeg gjort det igjen? Leser for mye aviser jeg tror jeg. Så denne gangen skulle jeg liksom være smart og ikke selge på nyhetsstrømmen, men solgte nå på det jeg trodde var tapsikring. Men denne gangen ble i hvertfall tapet veldig lite.
jeg kjøpte nas på bunnen, men ventet 3 dager for lite… solgte rett før den store oppgangen begynte…
Tjente litt, men kunne fått mye mer.
Har gjort to gode trades jeg også der før, men den siste var bare sååå forergelig. Ble påvirket av et intervju jeg så på VG TV av alle ting. Når fagforeningene i nabolandene begynte å blande seg inn så såg jeg et intervju med den svenske fagforeningeslederen og gikk rett inn på traderen og solgte alt. På bunn. Rett før vanvittig oppgang. Som jeg gikk glipp av hele veien. Huff. Men men. Ser Telenor sluttet på 147. Vi så 2 millioner på salg og kurs nedpå 137 kroner i-løpet-av etterhandelen, men det sluttet på 147 med omtrent halve omsetningen av det. Jeg kulern i Telenor. Alltids mulig å kjøpe der senere. Akkurat nå ser jeg andre muligheter også. Som GIG og Bitcoin XBT. Går Bitcoin XBT ned til ti kroner ca så tripler jeg der. Ellers så vil jeg ha mer slik at jeg kan trade med litt der også, men foreløpig så har jeg bare kjøpt for de første 100 000 jeg overførte til den kontoen. Og da tør jeg ikke trade med tanke på hvor raskt den kan stige. Så må uansett ha mer her. Her er vi jo helt tydelig i startgropa av noe stort uansett Og noe som faktisk er viktig.
det var en advarsel
Ja og jeg takker for advarselen selv om jeg ikke valgte å følge deg. Jeg var forhåndsbestemt. Men thumbs up buddy
listen to your lord or get in trouble
lord
Vare det DOLP eller PLCS som skulle kjøre emisjon?
Ingen som skal, men hensikten til Henriksen var og gjøre det med polarcus ( sannsynligvis begge ).
Etter hans bortgang, skal planene fortsatt gjennomføres.
Men dette er jo i og for sei ikle nytt, men eg valgte å trekke det frem, da det nok fort kan glemmes hva som ligger bak en oppgang og raid i denne type aksjer.
I dette tilfelle var det viktig for noen å sanke nok stemmer, altså aksjer.
Det er kjappe kroner når man er heldig, men det kan snu jævlig raskt
Heia Norge i kveld! Skal dere også se kampen på tv?
Er det sånn at skatten på aksjegevinster er i ferd med å bli satt opp? Jeg trodde først at det bare dreide seg om økt skatt på utbetalt utbytte, men så leste jeg noe om at det dreide seg om økt skatt på gevinst ved salg av aksjer også.
Noen med peiling som vet hva som skjer?
De planla egentlig å sette ned skatten til 25%, men pga flyktningstrømmen er vel dette lagt på is eller kanskje satt midt i mellom til 26%. Er kanskje noe sånt de mener da.
har et poeng