Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

:zipper_mouth_face::bride_with_veil:

min spontane svar på dette er…

:sunglasses::metal:

1 Like

oi da…nå har media-Norge bitt seg i “Fly-Skam”-Propagandaen.

Dette er takken for å gi en hardtarbeidende nordmann litt fred i ferien.

blir for dumt…

Flyskam var vel ikke en greie før media lagde det. De får vel mange klikk av det så da fortsetter de.

2 Likes

Verdens mest risikovillig kvinne kan være like risikovillig som verdens mest risikovillig mann

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

“Flyskam” er 100 % medieskapt. Det finnes vel ingen som virkelig går rundt og tenker på dette i det daglige.

3 Likes

Verdens mest omsorgsfulle mann kan være like omsorgsfull som verdens mest omsorgsfulle kvinne

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Jeg tror generelt at ytterpunktene, i absolutt grad, kan være tilnærmet like for kjønnene, men at 90%-100% av de mest risikovillige menneskene i verden er menn. Med samme fordeling når det kommer til omsorg, bare med kvinner som overrepresenterte.

1 Like

“Risikovillig” og “omsorgsfull” er ikke størrelser som lar seg kvantifisere på en nøyaktig måte.

Skjønner ærlig talt ikke spørsmålene som stilles.

1 Like

dette har fungert og eksistert siden den primitive tiden,-mannen har alltids vært i front og vist et GIGANTISK potensial i alle segmenter og oppfinnelser,mens damene rir på ryggen og hevder sin oppnåelse uten å se hvems skuldre hun sitter på…

eller stige…

Nå kan du lure :wink:

Hvis man har en akse med risikovillig på den ene siden og omsorgsfull på den andre så spør jeg om vi har to kjønnsandeler som bare delvis overlapper hverandre og når ca 90% bort til det andre ytterpunktene eller om begge når 100% ut til hver ende.

Mange mener at disse to attributene er medfødte og har med instinkt å gjøre. Dersom det er tilfellet og det ikke er tillært så vil jeg anta at det motsatte kjønn ikke når helt opp med de “beste” fra det andre kjønnet.

Men hvordan definerer du begrepene “risikovillig” og “omsorgsfull”?

Jeg er risikovillig på enkelte områder, og ganske feig på andre. Samme med omsorgsfull.

Det finnes ingen som kan kalle seg “den mest risikovillige i verden” slik du spør om.

Derimot er det jo ingen tvil om at menn generelt er mer risikovillige enn kvinner.

1 Like

Alle forstår begrepet, men har en grad av risikovillig og omsorgsfull.

Ta aussie Steve Irvin og mor Theresa som to eksempler på ekstreme utgaver :sweat_smile:

Det er ganske risikovillig å behandle syke barn i en slum.

Og Steve Irwin hadde stor omsorg for dyr.

Går som sagt ikke an å kvantifisere de begrepene.

1 Like

Det er gjort undersøkelser som viser at menn oftere er mer risiko- og eventyrsøkende enn kvinner, men det er jo ikke dermed gitt at ikke verdens mest risikovillige kan være en kvinne.

1 Like

Da er fuckeren tatt! Han ble oppsporet gjennom et privat initiativ.

3 Likes

:crossed_fingers::wink::+1:

Forsto på chatten at @Morti sliter med
poll-enallergi? :rofl::rofl:
I’m just too much, cracks me up! :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:
I am here all week. :rofl::+1:

Vet ikke om dette hører hjemme her men prøver :slight_smile:
Noen som har tips om verktøy for å ha oversikt over porteføljen sin på ett sted? Morningstar sin fungerer greit, “bare” å legge inn alle transaksjonene sine så har man oversikten. Men den er fryktelig kjedelig og lite oversiktlig. DN sin var fryktelig tungvint å legge til kjøp og salgshistorikk. Andre som fungerer bra?

Antar du bruker flere meglere siden oversikten til megler ikke er god nok?

Stemmer, har det fordelt på to steder. Bruker også lister i Nordnet for å ha oversikt over øyeblikksbilde på det jeg har. Men å ha en litt bedre oversikt på ett sted med oversikt over kjøp og salg (ved å legge inn selv) og kunne se gevinst/tap og alt annet under ett bilde hadde vært å foretrekke.