Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Bruker Excel selv. Tok et par timer å hive i hop noe med tabell for filtrering og sortering. Litt betinget formatering så får jeg lett oversikt over bra og dårlige ting. Så er det sikkert kastet bort utallige timer på småflikking underveis

2 Likes

Skulle til å si det samme. Excel!

:smiley:

Absolutt et alternativ, men det ligger nederst i køen for ønsket løsning :wink:

Ble oppmerksom på konseptet “Deep fakes” i dag (late to the party har jeg skjønt) og kom over Future Today Institutes massive rapport om de teknologiske trendene som vil påvirke oss i tiden fremover.

Mulig den er av interesse for noen her også! 380 sider så det er ikke noe man tar i lunsjpausen…

2 Likes

Deepfake er kult, men heldigvis like enkelt for en datamaskin å gjennomskue som de er å lage :wink:

“Deep fakes” er mest humor spør du meg. Veldig lette å gjennomskue.

Leste en artikkel om at grunnen til at “deep fakes” har fått så mye oppmerksomhet i det siste er fordi mange politikere er redde for at det skal lekkes diverse videoer av dem. Og så vil de prøve å skylde på “deep fakes”.

1 Like

Ok, forklar kjapt hvorfor du synes det er kjipt at en nynazist kommer i fengsel og hvorfor hans rettigheter er så viktige at vi bør bruke tid på det over alt annet. Tror og håper folket i Storbritannia ikke bryr seg i det hele tatt.

Haha, digg når Resett faktisk støtter nynazister åpent. Da trenger vi ikke lure lenger på hvor de ligger politisk.

Ja, folk vi ikke liker og er enige med fortjener ikke rettssikkerhet!

1 Like

hva er en “nynazist” i dagens samfunn? Ifølge enkelte på venstresiden er alle som ikke slår ned folk de ikke liker på høyresiden nynazister.

2 Likes

Det er lang vei fra “folk vi ikke liker og er enige med” til en nazist. Hans ønsker omhandler blant annet etnisk rensing. Kunne ikke brydd meg mindre om hans rettigheter.

Uhm, han her startet nazi-partiet i England.

Bare å lese. Det går en grense for hva vi bør tolerere av ting som postes fra Resett her. Hyllest av nazister bør være en av dem. Selv om han blir behandlet dårlig av rettsvesenet om man tar Resett sitt perspektiv som sannhet.

Jøss, hvor gammel er han egentlig?

Han holder seg godt til å være født lenge før andre verdenskrig.

Er Tommy Robinson blitt nynazist?

Og støtter Resett nynazister?

Trenger ikke lurer på hvor du ligger politisk heller…

1 Like

Nå høres du ut som en … vent jeg har det på tungen…

1 Like

Jeg er på høyre-siden i Norge…

Men ja, god retorikk og analogier kan få selv de beste til å tro at en sau er ei ku om de utsettes for det i lang nok tid. Om dere ikke ser at dette er en ekte nazist vet jeg ikke lenger. Det blir ikke mer ekte enn han, heldigvis.

Jøss, skal si du er aggressiv!

Folk som er nazister er som regel helt åpne om det (de få som faktisk er det). Tommy Robinson tar fullstendig avstand fra nazisme (ut fra det jeg har sett ihvertfall).

De som kaller ham nazist er de samme som kaller Donald Trump, Sylvi Listhaug, Siv Jensen, Jimmie Åkesson etc. nazister.

Alle er nazister som ikke er for ubegrenset innvandring fra tredje verden.

6 Likes

Visste ikke at vi hadde vassekte fascister her på forumet… Skremmende.

2 Likes

Her er det både kommunister, fascister, rasister, nazister etc.

Alt ettersom hva man føler for å slenge rundt seg med skjellsord mot den man er uenig i.

Håper vi kan være forskånet mot den slags idioti.

4 Likes

Enig, men å ønske at personer man er uenige med ikke skal ha samme rettssikkerhet som andre, syntes jeg blir for grovt til å gå uimotsagt(som Martins ønsker).

2 Likes

Jeg synes hele denne diskusjonen viser hvor vridd synet til folk er. Media er blodrødt, avviker man noe er man rasist og nazist.

Jeg er sterkt imot innvandringen til Vesten og vi graver vår egen grav. Se alle tidligere store imperier historisk veltet av akkurat det samme. Velfungerende systemer som bukket under for plyndring og misunnelse.

Vi i Norge kan ikke fortsette å importere stemmekveg til de røde. Ja, du hørte riktig. Om man ser på statistikker så beholder vi de som tapper systemet og sender typisk hjem Iranske leger som bidrar og vel så det. Hele systemet er gjennomført fucka og korrupt og vi har første seterad på vei til helvete. Gi Oslo 10-20 år så er det på nivå med Svenske tilstander, og vi er på god vei allerede.

Jeg er ikke rasist eller nazist. Jeg stemmer FrP og er lei av at vi skal importere navere som aldri kommer til å bidra, og det på norsk eldreomsorg og norske barnefamilier sin regning.

10 Likes