Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Jeg kikket litt på hva folk søker etter i Google når de ender opp på forumet…

Noen av dere tror at forumet heter TenkInvestor - forsåvidt et artig navn :smiley:

4 Likes

Er vel motsatt siden av tekinvestor det.

3 Likes

ikke-tenkinvestor passer vel best når man ser på topplisten :grimacing:

1 Like

oversikt over risikoområder når man investerer geografisk direkte/indirekte.

2 Likes

Norge, Finland, Island og Australia er best med andre ord.

2 Likes

Kartlegging av Vekst og p/e tall ved siden av kunne være interessant

1 Like

Sist jeg leste så var Storbritania på banen og lovte storinvestering i Afrika,-kan det bli neste “vekstmotoren” fremover tro?

Kina er også veldig aktiv der fra før…

Jeg er Scatec Solar investor,så jeg bare tenker litt videre…:thinking:

USA ligger ikke så værst an i forhold til andre. Lavere enn snittet i OECD.

Examples of Debt-to-GDP Ratios:

Debt-to-GDP Patterns in the United States

The United States had a debt-to-GDP ratio of 104.17% in the year 2015 and 105.4% in 2017, according to the U.S. Bureau of Public Debt. The U.S. experienced its highest debt-to-GDP ratio in 1946 at 121.7% at the end of World War II, and its lowest in 1974 at 31.7%. Debt levels gradually fell from their post-World War II peak before plateauing between 31% and 40% in the 1970s. They have been rising steadily since 1980, jumping sharply following the subprime housing crisis of 2007 and subsequent financial meltdown.

The U.S. government finances its debt by issuing U.S. Treasuries, which are considered the safest bonds on the market. The countries and regions with the 10 largest holdings of U.S. Treasuries are as follows:

• Taiwan at $182.3 billion
  • Hong Kong at $200.3 billion
  • Luxembourg at $221.3 billion
  • The United Kingdom at $227.6 billion
  • Switzerland at $230 billion
  • Ireland at $264.3 billion
  • Brazil at $246.4 billion
  • The Cayman Islands at $265 billion
  • Japan at $1.147 trillion
  • Mainland China at $1.244 trillion

Global Debt-to-GDP Ratios

The average debt-to-GDP ratio among Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) countries in 2015 was expected to be 111.2%. A number of countries had debt-to-GDP ratios in 2015 that were more than 100%, including:

1 Like

TRor du må regne litt mer :wink:

For det tallet stemmer ikke. Evt så blander du billioner og milliarder.

1 Like

Er ikke de det samme? :smile:

Det amerikanske statsbudsjettet på 3 miliarder dollar?

Tenk litt over den.

USA går faktisk med underskudd (øker gjelden) like mye som Kina eier, kanskje faktisk mer også. Dvs 1+ trillion dollar i året.
Budsjett er på 4,4 trillion, men inntektene er langt derfra. Pluss de har en hau med off budget spending. Dvs at når de sier underskudd skal bli 960 mrd $ så må man legge til flere hundre mrd som de ikke teller med, men som likevel utstedes statsobligasjoner for/øker gjelden.

Det er mye, men ikke så mye. Dvs årlig nå kjøper for det meste amerikanerne selv like mye som Kina eier. Utenlandske aktører kjøper i svært lite grad statsobligasjoner fra USA nå. Ihvertfall om man tar hensyn til at blant andre Kina selger seg ned.

https://www.nettavisen.no/okonomi/satt-heis-fast-i-tre-og-en-halv-time-heismontoren-fant-ikke-parkeringsplass/3423833345.html

He he

1 Like

Synd det ikke var Raymond og Lan som var i heisen. Det hadde vært karma på høyt nivå.

6 Likes

Har hørt har mange entreprenører i Oslo et eget bot-budsjett. De parkerer heller og tar boten enn å lete i timesvis etter plass.

1 Like

Nå er det vel fem eller seks parkeringshus innen fem minutters gange fra Rådhuset. Hvis han måtte kjøre rundt i en time var det vel mer mangel på vilje enn å være løsningsorientert.

1 Like

Jeg er ikke kjent i Oslo, så det vet jeg ingenting om. Men jeg antar også at en del av disse håndverkerne har en del utstyr de må bære med seg.

1 Like

Litt fin norgesreklame her.

Han ser ut akkurat som jeg ser for meg en norsk fylleturist i Thailand.

huwahei blir regelrett skjellt ut og bannlyst…selv mener jeg at ALLT av digitale og “smarte” dingser blir nå brukt i den MASSIVE overvåkningen som nå utspiller seg…just you wait and see sier jeg bare!

og ikke minst de nye “kule” appene som nå skal ta bilde av enten fjeset ditt eller hånden din,der du liksom skal se 60 år eldre ut,eller om hvordan fremtiden din vil se ut…Bullshitt!

pass på hva “digitalt” man legger ut om seg i disse tider,-det kan være noen som studerer dataene du kommer med,-og er du virkelig uheldig,så er det personer med uærlige intensjoner!..og da er gjerne øyet ditt og fingeravtrykket ditt scannet,analysert og Kopiert!..da er du mao fuke`d!