Ja er vel ingen tvil om at det er syncet opp mye mensenperioder i biotek trådene
@Fornybar er vel den mest profilerte damen her inne?
…nå blir også ungene dratt inn i dette for fullt
Det første ungene gjør er vel å rive av klærne. Denne gangen ser de jo riktig ut
Ser virkelig ikke problemet. Har du sett serien Født i Feil kropp? https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/foedt-i-feil-kropp
Kan tenke meg de hadde følt seg litt mer akseptert hvis det fantes en eneste leke der ute som viste de at de var akkurat like normale som andre barn.
(…og kommentarene til den tweeten der får meg til å tvile på menneskeheten…)
jeg mener det å dra inn type seksualitet over huet på unger blir feil,selv om de eventuellt skulle finne seg tiltrukket av samme kjønn eller ha “utradisjonelle” interesser…(ikke seksuellt)
Du kan da seriøst ikke si at dette(i linken nedenfor) ser bra ut for den psykiske helsen til barnet mr. PDX?
hadde dette vært mitt barn så skal jeg love deg det hadde blitt reaksjoner…
Transkjønnet er medisinsk sett en uhyre sjelden diagnose.
Det vanvittige fokuset på transkjønnede de siste årene er helt utrolig. At det er blitt en motesak er hevet over enhver tvil.
For ti år siden hørte man knapt om det og så det omtrent aldri. Nå er det overalt - hele tiden.
Vi har begynt testing i august og september, og starter storskalaproduksjon i oktober.
Det kom melding i går om at norske myndigheter ikke utelukket bruk av Huawei-utstyr.
Sikkert smart å kjøpe milliarder av noe som har gjennomgått så lite langtidstesting
befolkningen har tydelig vist interesse i å spite opp sexlivet…istedet for å gi dem et tilbud i form av et tomteområde f.eks,-så skal dette bli “FORBUIDT ” av politikere…la nå folket få kose seg sier jeg!
Så vidt jeg kan se er det ingenting her som handler om seksualitet, kun hvilket kjønn man identifiserer seg som.
Jeg kjenner ikke saken, så skal ikke dømme basert på et youtubeklipp. Men det er forskjell på å sende ungen på TV Jerry Springer-style og å gi de noen dukker de kan leke med på rommet sitt? Målgruppen for lekene er jo barn som har spørsmål og utfordringer rundt kjønn, det er vel ingen som påtvinger andre barn å leke med de. Synes det er er merkelig sak å blåse opp så voldsomt.
Minner meg om Fox News sin “War on Christmas”. https://rationalwiki.org/wiki/Manufactroversy
…til og med i barnehagene har de begyndt
vet ikke sikkert, men tipper de fleste kommentarene der kommer fra “bibel-beltet” sør i usa, så ikke gi opp troen på hele menneskeheten enda
skoler,barnehager og leketøysprodusenter har så mye annet mer relevante lærestoff de kan tilby til vare små barn,og dette er det de valgt…tragisk
jeg har alltids ment at den mest soleklare skolepensumet å ta ut av timeplanen,er kristendoms timene(som idag heter “relegionslære”).
Men nå begynner en ny æra av ubrukelig leksepensum å ta form…
Finnes ingenting som heter religionslære i skolen.
Jeg synes det er flott at barnehage og småskole i større grad satser på naturfag, vitenskap og praktisk undervisning.
da høres det hvertfall ut som om det har vært en forbedring siden sist jeg ble opplyst
tar du utfordringen?
Leste denne nå nettopp, tragisk sak. Utrolig hvor langt svindlerne kan gå for å loppe uskyldige Nordmenn for pensjonspengene sine:
Svindel
Men folk er jo naive også da. (Om jeg skal være helt ærlig)
Og hva er det med disse aldrende som har lagt seg opp millioner og bare “må” risikere kapital uten å vite hva de driver med? Mye vil ha mer…
Men helt enig i at det finnes kjeltringer der ute som burde vært sperret inne.
Skjer i hiddin idag da ?
Er denne artikkelen det som ligger bak dagens Hiddin rally ?
Teknologi: Hiddn ble en fiasko for Øystein Tvenge. Nå har han ryddet og rengjort selskapet for å gifte bort børsskallet. Men fattige beilere vil han ikke ha.
Hiddn var det norske krypteringseventyret som selveste Pentagon hadde sånn tro på at de pøste inn penger i prosjektet. Ikke rart Øystein Tvenge kastet seg på da verdiene ikke kunne falle lavere.
Tvenge satset 30 millioner, og storebror Torstein Tvenge kjøpte en like stor eierandel.
I sommer gikk selskapet konkurs, men Tvenge klarte å redde det børsnoterte holdingselskapet, og har nå rengjort og pyntet det i håp om å få solgt det som et tomt børsskall til noen som vil raskt på børs.
Søker selskap med stor verdi
Rengjøringsjobben har imidlertid kostet i det aksjonærene som ikke ville vannes helt ut måtte bla opp 8,5 millioner i en emisjon og ytterligere 1,75 millioner i en reparasjonsemisjon.
Nå er selskapet gjeldfritt og har selskapet 5 millioner på konto, mens kostnadene knytter seg til noteringsavgiften på børsen, en finansdirektør på deltid og en toppsjef i 10 prosent stilling.
– Vi er blitt kontaktet av flere med tanke på en reversed takeover. Prisen avhenger av selskapet, men det blir feil av meg å si noe om hva børsskallet er verdt, sier Øystein Tvenge.
Noen fattigfrans kan dog glemme å forsøke å sjarmere Tvenge.
– Verdien settes etter hvor spennende selskaper man gifter seg med er, men vi vil makse verdiene for våre aksjonærer. Et selskap med lav markedsverdi har vi ingen glede av. Det må være et selskap med betydelig verdi.
– Vi har gjort mye feil
Da Hiddn selv gikk på børs, gjorde de det ved en tilsvarende transaksjon i det de gikk inn i den da børsnoterte Acta-etterfølgeren Agasti. Prislappen for det børsskallet var 10 millioner kroner.
I Hiddn ligger i tillegg til de 5 millionene et datterselskap som selger sikkerhetsskap for 15 millioner i året uten å tjene penger.
Fordelen ved å kjøpe en fiks ferdig børsnotering er at man får mange aksjonærer, og slipper å gi rabatt for å oppnå spredning. Dertil blir man fleksibel tidsmessig.
For Tvenge handler det om å forsøke å få tilbake noe av de tapte pengene. Han innrømmer at det er gjort mye dårlig jobb.
– Det er definitivt gjort mye feil. Styret har åpenbart gjort en dårlig jobb, sier han.
Han snakker ikke om hvem som helst, men om seg selv, Jan Chr. Opsahl og Jeanette Dyhre Kvisvik blant flere. Og med Carl Espen Wollebekk som sjef.
– Må ta selvkritikk
– Historien taler sitt tydelige språk. Vi burde hatt mye slankere kostnadsside, men vi var overbevist om at vi ville få store ordre, og mente vi måtte ha ingeniørkapasitet og annet som koster mye penger. Vi brant 3,5 millioner i måneden, og når man ikke har inntekter blir det dårlig.
– Ethvert styre må ta selvkritikk etter slikt.
Totalt er det investert 300 millioner kroner siden starten tilbake i 1998. I tillegg kommer titalls millioner fra Pentagon.
– Vi kan håpe at vi nå klarer å spille ballen riktig. Da kan vi få en trøstepremie, sier Tvenge.
Han eier 14 prosent av selskapet, hvorav de fleste av aksjene ble kjøpt i den nylige emisjonen etter at kapitalen ble skrevet massivt ned. Uken sluttet uansett positivt med en kursoppgang på 11 prosent. Det gir en prising på 22 millioner for det nesten tomme børsskallet.
hiddn