Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Synes dette ser ut som en rimelig bra oppdatering av Dreamfall Chapters. 50-200% økning i framerate, bedre grafikk, etc. Spillet er på salg også. Må jo si jeg hadde syntes det var morsomt hvis de klarte å få opp salget.

5 Likes

Idag tidlig solgte jeg 500 Betsson til 140.5 kr for å frigjøre litt cash.
Jeg brukte litt av pengene til å kjøpe 10.000 Gig til 1.72 kr.
Nå er Betsson opp til 147.5 kr og Gig er ned til 1.67 kr.
Kanskje jeg burde kringkaste hva jeg gjør til enhver tid, så kunne dere tjent masse penger på å gjøre det motsatte?

11 Likes

Noen tanker om Rec ?
Spennende om den bryter gjennom 2kr nå

3 Likes

50% salg på denne nå

1 Like

Hadde tenkt å kjøpe meg opp i REC for en uke siden men jeg feiget ut. Tror den kan gå en god del på kort sikt på grunn av “grønn fokus” dvs klimasaken osv. Men REC er ikke for pyser, her må du følge med :stuck_out_tongue: hvis du ikke er idealist som Ulltveit-Mo.

Les også denne artikkelen. http://www.hegnar.no/analyser/aksjetips/artikkel572068.ece
Dovre har tatt REC inn i portefølgen sin.

1 Like

Jeg har meldt meg ut av energi-aksjer for tida. Kan godt hende jeg skal inn igjen, men tror ikke det er noen hast mtp oljeprisen.

1 Like

Veldig grei sak om overtrading. Verdt å lese.

http://www.peterwarren.no/

4 Likes

oj shit, vi er i den nye jappetiden :smiley:

2 Likes

@holmes
anbefaler å se serien “The Ascent of money”

episode 2, alle er på youtube;

1 Like

der var det visst en gavepakke i Vardia for dem som følgte med

Hei Paddy er du fremdeles i Dno?:grinning: KRG har visstnok godkjent betaling til oljeselskapene for november i følge TND Finans. stemmer dette blir det vel “oppvask” for baissekoret på HO, helt utrolig hva enkelte får seg til å skrive

2 Likes

Rikere enn Northug og Dæhlie
FINANS: Både Petter Northug og Bjørn Dæhlie har lekt seg med Mathias Fredriksson i skisporet. Nå gjør svensken kjempesuksess på børsen og er snart rikere enn dem begge.

STEINAR GRINI
STEINAR.GRINI@FINANSAVISEN.NO

Fingerprint Cards har steget som en rakett på Stockholmsbørsen, og med på hurtigtoget har den svenske skiløperen Mathias Fredriksson vært. Fredriksson har 370.000 aksjer til en verdi av 230 millioner kroner. I tillegg har hans kone aksjer for 80 millioner. Totalt har de Fingerprint-aksjer for 310 millioner.
Kjøpte på 35-40 kroner

1 Like

Er SAS et fair bet?

1 Like

Sabaro under flagg grensen i Dolp.

Selv om det var litt gøy i både polarcus og Dolp tidligere i høst, anser eg begge aksjene som livsfarlige.

3 Likes

Hvis Sabaro skal ut med alt i begge så kan det iallfall være greit å vente til de er ferdige med å selge.

Interessant om svenske gambling-aksjer:

Disclaimer/skryt: Jeg er selv long i Betsson og Unibet.

2 Likes

Idag måtte eg slå av hele dritten, å heller gjøre andre ting.
Nervepirrende Iox om dag, snudde heldigvis til pluss på tampen, og slutt på høyeste.
Håper den turer rett opp i orden.

Ossen er det med Dolp og polarcus da, noke som sitter der ?

Finsikter på Dolp. Arctic Securities har solgt mye i det siste. Tror det er verdt å ta “noen lodd” nå. 0.25 vil være en god pris.

Sikkert en bra inngang det, men for min del er det alt for høy risk nå ( eg liker høy risk ).

1 Like