Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Lærer aldri, men har tatt en posisjon her i Bjørn Borg så nå går den sikkert ned 10-15% også :slight_smile:

Insiders kjøper og kjøper, Royalties er på vei ut, de skal satse mer på sportsklær. En av få som tjener på sterk dollar i denne bransjen.

1 Like

Litt som meg som tapte 7% på et par dager etter at jeg gikk inn i Photocure. Jeg tror fortsatt de kommer til å lykkes, så jeg tror det er et rent papirtap, men litt irriterende å bomme på timingen. :stuck_out_tongue:

1 Like

jeg satt i PCIB med en liten post når mld kom om at 1/3 av forskninga ble avlyst. Og clavis pharma som mislykkes i fase 3 to ganger med 90% fall begge gangene…
For å ikke snakke om funcom når mld kom om at TSW hadde floppa.

1 Like

Her er månedsrapporten fra en proff aktør: Holbergfondene

http://holbergfondene.no/assets/Fondsfiler/Manedsrapport/Manedsrapport-Holberg-Norge-Mai-2015.pdf

Legg merke til at de er med i høyrisiko-biotek-aksjene PCIB, Serodus (SER), men at de utgjør ingen betydelig andel av porteføljen.

1 Like

Denne lanseringen går i hvertfall bra.

Siste frist for bestilling av aksjer i børsnotering av Hugo Games A/S er tirsdag 16. juni (kl. 16:00)

Børsnotering på Oslo Axess og emisjon fra NOK 35 til 55 millioner (det er allerede mottatt tegninger for mer enn maksimumsbeløpet)
• Selskapet verdsettes til NOK 220 millioner før emisjon
• Minimumstegning 1,000 aksjer (NOK 11.00 per aksje)

1 Like

Hovedinntekten skal vel være videreutvikling av Hugo IP’en generelt. De har vel i dag 4 Hugo games (som utrolig nok har hatt og har en del spillere). Videre har de vel 6-7 stk i pipen, hvor Ronaldo skal “fronte” og være karakter i det først som kommer. Er i hvert fall noe sånt jeg husker ut i fra prospektet. Ikke så interessant å putte penger i for min del pt. :slight_smile:

4 Likes

Vellykket spill for barn høres da ut som det går an å tjene penger på, men prisen på firmaet er kanskje litt i overkant?

Ja, synes prisen virker høy pt. På den andre siden, vet man aldri når store kjendiser med store fanskarer gir ut sånt. Det derre Kim Kardashian spillet (som HELT sikkert bare er noe dritt) dro vel inn ca $200 mill første året. Tror ikke Lindsay Lohan spillet ligger så langt etter. Har man nok fanboys som er villige til å betale litt blir det jo summer. Og Ronaldo er vel ikke noe smågutt i så måte han heller …

2 Likes

Ikke noen smågutt når det gjelder populæritet, men som jeg skrev her tidligere, fanskaren er nok demografisk ganske forskjellige.

1 Like

Er nok forskjeller der ja, men tror du den ene leiren er mere påvirkelige enn den andre hva gjelder kjøp av fanboy-effekter?

Målgruppen er jo barn for Hugo Games, men Kim K. har en høyere snittalder… Og så er det nok flest kvinner som liker Kim K, mens Hugo Games nok er mest populært blant gutter. For å nevne de åpenbare.

1 Like

Dette er et spill laget for mobilen, tror pd2 blir en mer direkte port

Virker forresten som de har truffet med betalingsmodellen, akkurat gjort det motsatte av LMO

Interessant demo av Lego Dimensions

Noen som har noen kommentarer til Tanker Investments? http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=TIL.OSE

Typisk tank-aksje som fint kan gå ti-gangen hvis tankmarkedet holder seg på dagens nivåer i et par år. De kan også kjøre emisjoner for å holde seg flytende hvis ratene faller. Synes det så relativt ryddig ut.

1 Like

Har aksjer her med kjøp på kr 82. Ser den er populær blant en del forvaltere og meglere. Er kun et bet for min del. Selger trolig på 115.

2 Likes

Endelig traff jeg med noe også (eller so far so good), kjøpte litt svenske Image Systems på morgenkvisten, har fått med meg 14% oppgang så langt. Volumet er ganske lavt så det skal sikkert ikke så mye til å dytte den ned igjen hvis noen bestemmer seg for å selge.

Edit: +29% har jeg fått nå

9 Likes