Søkte etter den på netfonds.no, men fant den ikke. Er det noen spesielle som har denne?
Ticker er: OBXEXACT
Hmm… Men det blir OBX som har 25 firmaer, ikke OSEBX som har 58?
La oss si jeg kjøper meg inn i OBXEXACT og en av aksjene i OBX betaler utbytte. Vil jeg da få en del av utbyttet?
Noen som har kikket på seadrill da? Meget spennende når markedet snur igjen. Må bare treffe bunnen
Ja, ellers må du inn i vanlig fond for å få osebx. Utbytte betales ikke ut, men reinvesteres automatisk.
Tror eg leverer inn en viking Lotto ikveld, å håper den går inn
Vanlige fond frister ikke så veldig synes jeg, kjøps/salgsprosessen er langt fra transparent. Takk for infoen
Joda, men som short-kandidat vel å merke, fikk du ikke med deg analysen der kursmål ble satt til 1 kr…
sitat:
Seadrill-analytiker Harald Hornes Øye peker også på at aksjen nå ligner mer en opsjon enn en aksje.
–
Når obligasjonene handles på 30 prosent av pålydende og markedsverdien
er under 10 prosent av verdien på selskapets egenkapital begynner aksjen
å ligne en svært volatil opsjon, sier han til E24.
Det er litt mer transparent enn man tror, men du må vente til neste dag før handelen gjennomføres og gjerne et par dager før pengene kommer inn på konto.
Hvis indeksen f.eks faller 4% neste dag, så får man vel den kursen, ikke når man la inn salgsordren?
Jo det stemmer. Du selger uten å vite til hvilken kurs og det er jo ikke så transparent. Men klokkeslett og dag er definert av fondet.
Joda jeg så den. Om den detter til 1kr skal jeg kjøpe 10k aksjer. Ren skjær gambling
Rec noen ?
Burde begynne å bli av interesse igjen, eller skal den denne gang under kr1 også ?
Lå vel lenge rundt dagens nivå sist den var langt nede, før den spratt i 2 igjen
Flere av selskapene på shareville relax nordic er ned mellom 20-30% i år. De skulle kanskje valgt et annet navn? Shareville aggressive? Shareville Volatile?
Nah, Iox en tur mot 2,4-2,5 igjen, kanskje…sist eg antydet det, gikk den vel noen timer senere.
Vel, ikke ett tips til kjøp, men bare nevner det, så kan eg få skryt om det inntreffer
bud 2,16 salg 2,23
RT
Samme leia som den lå i da eg sist var ute med spådommen min
Men som sagt, ingen kjøpsanbefaling fra meg
Håpet mitt med iox, er at eg etterhvert kan høste en fin gevinst, så eg kan laste tungt i apcl med
2,24
2,22
2,25 ( kjøp 2,21 salg 2,25 )
2,39
Noen som gidder å poste rt i iox ?
rt iox 2,39