Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kan ikke klage selv. Har dratt en okey årslønn på NOR i år (omtrent dobbbelt så mye som jeg dro hele 2015). Tapte litt på loddene jeg har i Bionor i dag, men er småpenger å regne. Kommer Funcom og Opera også blir det enda hyggeligere. :smile:

6 Likes

Nice! Har du tatt gevinst i nor?

Synes sdrl begynner å bli billig

1 Like

Etter at sdrl ble presentert med kursmålet på kr 1, ble den slettet fra min liste over interessante aksjer

Edit: denne fra des, men var det ikke noen ute i sommer en gang med lav target på den da ?
Noen shortet den vertfall for lang tid tilbake, og fikk mye omtale

2 Likes

Ja, har solgt 85% gjennom uka. Hadde i utgangspunktet en del mer enn jeg var komfortabel med og begynte og bli mye penger, selv om jeg har tro på forlik i forsikringssaken. Tror jeg beholder resten til den er avklart.

Eg eier ingen aksjer i Nor nå, men har tidligere tradet litt i den.
Sett at forsikringsaken blir negativ for Nor, hva sitter Nor igjen med da, som rettferdiggjør dagens pris ?
Nor er vel litt mer som ett veddemål rundt forsikringsaken ?

Kyllingstad kastet seg vel, hvorffor gjorde han det egentlig ?
Var vel ett dårlig valg om han heller kunne fått 10 gangen i forhold til sin utgang ?

Edit : eg tror Nor blir bra for dei som sitter

1 Like

Ikke så mye :wink: men de har iallfall 30% av Djerv Energi AS :

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=391947

Det tror jeg også :wink:

3 Likes

Om ikke Kina går på en smell inatt, og oljen fortsetter litt i samme leia som ikveld, så ser vi ose opp 2,5-3 prosent imorgen.

Jaja, kan ikke registrere å ha fått noe skryt for spådommen ang Iox idag, men greit det, den gikk jo bare 10 prosent noen timer etter antagelsen min :slight_smile:

5 Likes

Du som kjøpte den opp da eller :laughing:

Hehe, nei det var det ikke :slight_smile:

edit: iox har potensiale til 2,6-2,7 idag
Jef som selger for bondholders, er etter alt å dømme veldig nærme til å være tom nå

edit : oi, rt 2,48

hmm, ble 2,42

2 Likes

Noen som har inngående kunnskap om Vistin Pharma? Leste litt på ho og kikket litt på nettsiden deres og ble genuint interessert :slightly_smiling:

Anbefaler deg å se intervjuet med sjefen på hegnartv

1 Like

heter det ikke at man ikke har mulighet til å kjøpe girte instrumenter med investeringskonto zero!? betyr det at man ikke kan kjøpe f.eks bear olje? Er det ikke 2x som er standar for bear/bull?

Ja det går nok ikke. Bear olje er en ETN (ikke lov), som ligger kort (ikke lov), med 2x gearing (ikke lov) :slight_smile:

3 Likes

Noen som er med på e24 sitt aksje-NM her da?

Jeg er så langt fint i minus og ligger på ~7900 av 8720… yes…

2 Likes

jeg er med men kjøper ikke riktig enda, kommer til å satse på kjøp når det har vært noen dager ned, fordi vi skal trolig ned litt mer ser det ut til :slight_smile: Ligger på 561. plass :slight_smile:

2 Likes

193 her, men varer nok ikke lenge :slight_smile:
@Paddy80 du kan jo shoppe XACT Derivat BEAR om du tror det.

2 Likes

Ja, ser den store majoriteten ikke har handlet noe enda. Var nok lurt :slight_smile:

Men satser på at det snur nå. Obx bull!

1 Like